Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke om på date?

Anbefalte innlegg

Hei. på mandag skal jeg ut på en date med ei jeg har snakket med i ca 2 år på msn. Veldig pen jente og slikt. Men har ikke snakket med hverandre utover msn og vet at msn snakk og snakk i virkeligheten er ikke det samme.

Vi begge er noe sjenerte og blir flau. jeg er 20 og hu 18.

Noen tips til hva man kan snakke om og slikt? ER veldig redd for at det blir helt stille og ingen sier noe. altså en blackout.

Plan er å spise på peppes eller noe slikt og spise og snakke. kino er teit førstedate syns jeg pga man blir jo ikke kjent slik:P

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, snakk om alt. Maten dere spiser, hva dere liker. Har hun på seg smykker eller lignende snakk om det. Begge har vel noen interesser å snakke om ?

Og hvis det blir for still kan du jo snakke om nettopp det "ja, her var det stille." Noe sånt, hva snakker dere om på msn `? Snakk om det samme ?

Lenke til kommentar
Hei. på mandag skal jeg ut på en date med ei jeg har snakket med i ca 2 år på msn. Veldig pen jente og slikt. Men har ikke snakket med hverandre utover msn og vet at msn snakk og snakk i virkeligheten er ikke det samme.

Vi begge er noe sjenerte og blir flau. jeg er 20 og hu 18.

Noen tips til hva man kan snakke om og slikt? ER veldig redd for at det blir helt stille og ingen sier noe. altså en blackout.

Plan er å spise på peppes eller noe slikt og spise og snakke. kino er teit førstedate syns jeg pga man blir jo ikke kjent slik:P

Noen tips?

Haha.. 2 år? på msn? what ? :D jaja, det er aldri for sent sier dem. msn og virkelighetens verrden er definitivt ikke det samme - det har jeg selv fått oppleve "the hard way".

Snakk om ting du om ting du engasjerer deg for og intresserer deg for. IKKE still en kjede av intervju spørsmål som "hvor bor du?" "hvor jobber du?" still ngasjements spørsmål som "hva liker du best med å jobbe på <insert arbeidsplass her>" "hva liker du best med å bo der?" osv.. da disse spørsmålene krever ett litt lengere svar fra hennes del. En annen ting du kan gjøre er og fortelle henne kortfattige historier og assosiasjoner fra ditt eget liv, men IKKE prøv og imponer henne, det er needy og hun kommer til å legge merke til det, prøv heller å være laidback av deg og vise de gode sidene dine uten å skryte eller prøve og imponere.

Pinlige stillheter finnes bare i ditt eget hode, med andre ord, hvis ikke du syns det er pinlig så er det heller ikke pinlig. eventuelt hvis samtalen stopper så bare se på henne og smil. det er gull. Dersom du går tom for ting å si så si noe ala "Hey! hvorfor lar du samtalen stoppe opp, stillheter er jo pinlig" selvironi er også gull verdt.

En annen ting du bør tenke på er kinestetitcs, eller kino om du vil, dette er fysisk berøring mellom dere. uten fysisk berøring kommer du ingen vei samme hvor intressante samtaler dere har. intressante samtaler utenom det vanlige + kino = win.

Og sist men ikke minst, ikke vær needy og mat henne med komplimenter, gi henne komplimenter kun når hun fortjener det, ikke hele tida.

Kom på enda en ting; husk på energi nivå, du har sikkert mye høyere energi nivå på nett enn i virkeligheten. Peace out og lykke til :D

kom på enda en ting; hold samme vibben som på nett, dra inn ting dere har snakket om på nett, sånn at hun får følelsen av at hun møter en hun kjenner, og ikke en helt ny person som var annerledes på nett enn i real life.

Endret av aritalo
Lenke til kommentar

En ting som virkelig HJELPER er å spørre henne om hva hennes beste og lykkeligste minne er.

Dette er et fantastisk spørsmål på mange måter. Først og fremst gir dette deg en mulighet til å lytte til henne og vise interesse for henne. Og så lenge hun prater, så slipper du å prate og være redd for å ikke ha noe å si.

Det beste av alt er at når du spør henne dette spørsmålet, vil hun mest sannsynlig tenke etter og fortelle deg hennes mest lykkelige minne. Å gå tilbake og bringe frem et lykkelig øyeblikk hos henne, vil få henne til å tenke på dette øyeblikket og hun vil å en god følelse inni seg selv og vil kunne føle seg trygg med deg - nettopp fordi når hun er hos deg, så tenker hun på gode øyeblikk. DU får frem gode tanker i henne! :)

Skjønner du hvor godt dette kan fungere?

Dette kan selvfølgelig også slå tilbake på en pinlig måte hvis hennes beste øyeblikk faktisk var sammen med noen andre, f.eks. en ekskjæreste. Da vil kanksje en pinlig stillhet slå til... Men om du har litt skill innefor samtaleføring, vil du nok klare å få samtalen på fote igjen.

Men husk dette: Få frem hennes gode tanker og følelser når hun er sammen med deg, for dette vil gjøre slik at hun automatisk får gode følelser i seg hver gang når hun ser deg og er sammen med deg.

Om du ikke har tro på dette - PRØV! :)

EDIT:

I tillegg vil jeg gi deg et godt råd angående pinlige stillheter eller situasjoner hvor en pinlig stillhet er rundt hjørnet.

Når dere prater løst om alt og alle, spør henne om hun noen ganger opplever pinlige stillheter og fortell henne hvor komisk det er. Hun er sikkert enig og blir mest sannsynlig å fortelle deg om noen anledninger hun har opplevd.

Uansett så vil dette være være en fordel å prate om FØR en eventuell pinlig stillhet fremkommer, for da vil denne stillheten oppleves som komisk for dere begge og den er plutselig ikke så pinlig lenger :)

Endret av dannad
Lenke til kommentar

takk:) på msn sa hu hu er redd for det same:P

er det teit å kalle hu sexy? pleier å si hu er vakker og slikt og pen. syns det høres penere ut:)

edit:

Ser ut som det blir kino istedet:) noen gode tips der?

er det dumt og for raskt å kysse jenta på første date? går det eventuelt å spøøre jenta om det er greit at jeg kysser hu?

Endret av SnikendeChris
Lenke til kommentar

Om du vil gå inn for kysset som noen nevner over, en av de bedre er jo;

Har du lyst å kysste meg?

Om ja, go for it..

Om nei, svar med et smil.. Sa ikke at du fikk lov..

Som noen sikkert kjenner igjen, en av mange metoder mystery beskriver... (Og ja, den fungerer)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Å spørre mye kan være greit. Spør om f.eks jobben, dermed gå videre til å spørre hva jobben innegår, hvor lenge hu har jobbet der, lønn osv.

Å spørre en del rundt et tema viser i alle fall at du viser interesse for henne.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale å spørre mange spørsmål, du skal jo på en date og kose deg, ikke intervjue henne. Selvfølgelig er det greit å stille spørsmål, men ikke la henne føle at det blir for mye.

Som Monicaott sa, se henne i øynene og hold øyekontakten. Men ikke stirr! Dette vil gjøre henne ukomfortabel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Jeg vil ikke anbefale å spørre mange spørsmål, du skal jo på en date og kose deg, ikke intervjue henne. Selvfølgelig er det greit å stille spørsmål, men ikke la henne føle at det blir for mye.

Det kom vel kanskje litt feil ut, men å være interessert i henne og det hun driver med for å få henne til å snakke om seg selv, var det jeg hovedsaklig mente ;)

Lenke til kommentar

Du spør henne ikke om lov til å kysse henne, du skal ikke spørre om sånt! det merker du når tiden er inne, du merker det på øyenkontakten, samt hvis hun ser på leppene dine. Ikke kall henne pen, sexy eller what not, med mindre hun fortjener det! dette er key.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...