Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Win 7 sletter filer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Windows 7 har begynnt å slette filer av og til i oppstart. Ser ut som om den skal rette filsystemet, men borte blir filene i alle fall.

Så to spm.

1. Hvilket prog er bra å bruke til gjennopretning av data? Har ikke brukt disken noe etter problemet så satser på at jeg skal klare å få ut det meste. Det er snakk om primært mkv, mp3, flac og bilder. Mulig det er noe jeg ikke har sett mangler også. Tror det er rundt 150gb som har forsvunnet, hvor lang tid vil det ta tro?

2. Hvordan i helv.... hindrer jeg at dette skjer igjen. Har skjedd 2-3 ganger nå.

Geir Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Windows 7 har begynnt å slette filer av og til i oppstart. Ser ut som om den skal rette filsystemet, men borte blir filene i alle fall.

Så to spm.

1. Hvilket prog er bra å bruke til gjennopretning av data? Har ikke brukt disken noe etter problemet så satser på at jeg skal klare å få ut det meste. Det er snakk om primært mkv, mp3, flac og bilder. Mulig det er noe jeg ikke har sett mangler også. Tror det er rundt 150gb som har forsvunnet, hvor lang tid vil det ta tro?

2. Hvordan i helv.... hindrer jeg at dette skjer igjen. Har skjedd 2-3 ganger nå.

Geir Arne

rc versjon som du har glemt og registrere på nettet hos ms? skjedde akkurat det samme hos meg når datoen gikk ut, alt av filer, bilder og doc forsvant, samt exe filer og alle programer sluttet og fungere, akkurat som pcen ble nullstillt!. ordnet seg etter at jeg registrerte w7, brukte uansett getbackdata for ntfs for og få alt tilbake, fungerte helt fint :)

edit : at man skriver inn serienr når man installerer var tydeligvis ikke nok, måtte inn på kontrollpanelet og sende inn nr også..

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

det var vel den evige onde greia med at din windows versjon er ikke verifisert og godkjent etc.. trykk her for og gjøre det online, klokka tikka ubønnhørlig mot en sluttdato for det gitt selv om jeg hadde skrevet inn en orginal og godkjent serienøkkel fått hos ms når jeg installerte w7. hele greia bare resatte seg når datoen kom og jeg reboota maskin..alt var borte vekk.

Endret av Hudrin
Lenke til kommentar

Noen andre tips?

Har mistet evig mye data. Brukte et prog for å hente ut litt data. Men det fant bare 50 av 150gb. Og de fleste filene har feil størelse. Stort sett bare bilder som kom riktig tilbake.

Men et OS kan da ikke begynne å slette filer helt vilkårlig? Er det en funksjon jeg ikke har skrudd av? Ligger filene fremedeles i win7, bare at path'en er fjernet?

Geir Arne

Noen andre tips?

Har mistet evig mye data. Brukte et prog for å hente ut litt data. Men det fant bare 50 av 150gb. Og de fleste filene har feil størelse. Stort sett bare bilder som kom riktig tilbake.

Men et OS kan da ikke begynne å slette filer helt vilkårlig? Er det en funksjon jeg ikke har skrudd av? Ligger filene fremedeles i win7, bare at path'en er fjernet?

Geir Arne

Lenke til kommentar

Skal en lykkes i å få frem igjen alt som ligger på hdd så må en ikke installere noe program og sånt som kan overskrive det som ligger på hdd.

Det beste da er nok å ta ut disken og sette den i en annen maskin så en ungår at det blir skrevet over noen filer.

Men er vel litt sent nå.

Endret av minibig
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...