bruker365 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Skal bygge en lukket kasse til to subber. Kassen skal stå i en Volvo 944, og for de som kjenner bagasjerommet der, har jeg helst lyst til å ha kassen oppå det innerste nivået(for å fortsatt ha litt bagasjeplass). Da blir kassen ganske bred, men gjør det noe? Info om subbene: Features: o Black P.P.Cone o Specially Treated Foam Edge Suspension o 2.5" High Temperature Dual Voice Coil o Magnet Weight : 95 oz. o Power Handling (MAX) : 1600 Watts o Impedance : 4-Ohm o Chromed Black Plated Cover o Rubber Magnet Boot Cover * SPECIFICATIONS o Power Handling (PEAK) : 1600 Watts o Nominal Impedance : 4-Ohm o Voice Coil : 2.5" o Magnet Structure : 95 oz. o Fs (Hz) : 40 o Qms : 5.0 o Qes : 0.90 o Qts : 0.75 o SPL (dB) : 84 o Vas (Cu.Ft.) : 5.204 o Mounting Depth : 6.08" Og så noen nooby spørsmål:) 1. Hvor mange liter på kassen? 2. Skal elementene stå i hvert sitt adskilte rom, eller et stort et? 3. Hva er best av å ha de rett vei, eller snu de med magneten ut? 4. Hvor store bør kablene være? 5. Spon eller MDF? Subbene er vel ganske kraftige, så lurer på om sponplatene tåler det. Og kan jeg i tilfelle ha 12mm x2? Har tilgang på gratis/billig spon, så det er liksom førstevalget:) Hvis det ellers er noen gode tips til byggingen, så gjerne kom med dem:) Mvh Ole! Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Siden du kjører rundt i en 4 hjula bæsjeklatt...unskyld volvo. Så kan jeg ikke fatte mer en et kort innlegg. Kan være masse nyttig og lese der, vet ikke opm du får svar på alt men. Lukta så vondt i denna tråden så jeg stikker tilbake til BMW tråden. http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=10&ids=artID Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Fint at du liker Volvo da Faller vertfall ikke sammen slik som pakk**... unnskyld bmw da.. Har lest på den siden, men fikk ikke svar på alt...Har også lest litt her: http://www.bilforumet.no/bilstereo/68905-s...sene-salgs.html Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Står det ikke kasseforslag i manualen til subene da? Det gjør kke noe at kassa blir bred, bare den har riktig volum Lenke til kommentar
Captn Jack Yarr'ow ! Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjøpt ferdig bygd kasse som passer til bilen din, og elementene du bruker Enkelt og greit. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjøpt ferdig bygd kasse som passer til bilen din, og elementene du bruker Enkelt og greit. Det er jo en dusteløsning, det beste blir å bygge riktig kasse selv, hvis du klarer, så får du maks ut av elementene, også passer den perfekt i bilen Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 5. september 2009 Forfatter Del Skrevet 5. september 2009 Står det ikke kasseforslag i manualen til subene da?Det gjør kke noe at kassa blir bred, bare den har riktig volum Jeg har ikke fått subbene ennå, så det vet jeg ikke. Men kan sjekke hva som står der hvis de følger med:) Hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjøpt ferdig bygd kasse som passer til bilen din, og elementene du bruker Enkelt og greit. Hvis jeg ville ha gjort det, så hadde jeg vel ikke spurt her inne. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Ingen? Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Det sto ingen forslag i manualen til elementene. Men jeg bygget nå en kasse, så får jeg se om jeg bygger en ny en. Men hvordan kobler jeg forsterkeren til spilleren, hvis den ikke har vanlig "rød og hvit" utgang? Må jeg ha en overgang av en slags type? Er en gammel Blaupukt spiller, med noen ledige plasser. Noe sånt? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/8-PIN-Blaup...d=p4506.c0.m245 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Det holder med en "høyttaler til rca" overgang, og det får du på biltema feks... Men dette er en dårlig løsning, så du burde helt klart verdere en ny spiller. Da vil du helt sikkert få en helt annen lydopplevelse også. Hva er produktnavnet på de subene dine? Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Ok. Får vel tenke på å kjøpe en ny spiller. De heter Lanzar VW12D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå