anarkisten Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Vurderer å kjøpe en fra utlandet, hvis det er billigere. Hvorfra kan jeg få det billigst? Er det i det hele tatt en god idè? Lenke til kommentar
levlex Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Lønner seg ikke. Telefoner i utlandet er dyrere enn i Norge..... Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Ikke alltid dyrere. Er endel norsker som har kjøpt mobiler fra f.eks http://www.umtsmobilfunkshop.de/ i Tyskland. De har f.eks S55 til 2200,- (u/kamera) , men det du må huske på at det normalt kommer toll på ca 25% i tillegg. Prisen blir da 2750. Men, det du kan gjøre er å sende dem en mail og spørre (pent) om de kan sende deg mobilen som 'gave', da slipper du nemlig toll 8) Lenke til kommentar
levlex Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Men allikvel så er det dyrere hvis du går den "lovlige" veien. Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Begge metodene er selvsagt lovlige. Heldigvis bor jeg i EU og slipper å tenke på hvor jeg bestiller ting fra Lenke til kommentar
gather Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 er det ikke mulig at foreksempel en kompis av meg tar med seg tlf.. når han kommer fra et eu land... som sin egen tlf...... gåkke det??? Lenke til kommentar
mr. fungus Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg har et par spørsmål: Er det smart, hvis jeg f.eks. reiser til Kina, Japan og de landene (ikke nå, da, med SARS-en å greier), og jeg kjøper f.eks. en mobiltelefon, eller noe elektrisk i det hele tatt? Er dette dyrere enn i Norge, og vil det virke i vårt fedreland i det heletatt? Tusen takk for svar... Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Jeg har et par spørsmål: Er det smart, hvis jeg f.eks. reiser til Kina, Japan og de landene (ikke nå, da, med SARS-en å greier), og jeg kjøper f.eks. en mobiltelefon, eller noe elektrisk i det hele tatt? Er dette dyrere enn i Norge, og vil det virke i vårt fedreland i det heletatt? Tusen takk for svar... Temmelig Off-Topic, men vanlig forkjølelse er vel mye farligere enn SARS. Smitter og dreper mye flere personer og spres enda lettere. Men helst start en egen tråd dersom du ønsker å komentere dette, da dette ikke har noe med denne posten å gjøre. De elektroniske dingsene du kjøper i utlandet vil selvsagt virke i Norge, men det kan hende at strømnettet eller stikkontaktene er anerledes der. Nye ting kommer ofte fortere i enkelte land så det kan fint lønne seg å kjøpe ting der, spesielt i Japan Hva garanti angår, sørg for at denne er internasjonal slik at du slipper å reise tilbake dit du kjøpte den for å reparere den. Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Såvidt jeg vet har ikke Japan GSM-nett i det hele tatt, så der nytter det ikke å kjøpe noen mobil. Kina har GSM. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Såvidt jeg vet har ikke Japan GSM-nett i det hele tatt, så der nytter det ikke å kjøpe noen mobil. Kina har GSM. Har de gått over til 3G eller hva er det de bruker der? Lenke til kommentar
molna Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Ja, de er vel igang med 3G (WCDMA som de kaller det) også, men nettet som tilsvarer det GSM-nettet vi har i Europa kalles CDMA Lenke til kommentar
levlex Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Ja, de er vel igang med 3G (WCDMA som de kaller det) også, men nettet som tilsvarer det GSM-nettet vi har i Europa kalles CDMA Det er jo en mellomting mellom vårt GSM og UMTS som vi får. Ikke like ra med andre ord. Man snakker om å utvikle et nett kalt CDMA2000 som skal være enda heftigere enn UMTS i de landene som ikke benytter seg av GSM, bla. korea og japan, men om det blir en realitet er et annet spørsmål. Utsiktene ser vel enda dystrere ut når man ser på kostnaden UMTS koster i Europa, og da kostnaden av et nytt nett i Japan og Korea. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Noen som vet om noen kinesiske websider man kan bestille fra? Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Ble spesielt imponert over prisene på http://www.umtsmobilfunkshop.de/ . Er ikke Euroen ca. 8 kr da? Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Her i New Zealand er det populært å importere fra Asia, dvs. Hong Kong. For så å selge dem på nettauksjoner. Har lyst på en 6610. Kan jeg med den få lastet inn norsk ordliste til bruk i SMS og epost? Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Ser på http://www.nokia.com.hk/nokia_apac/hongkon...,38,00.html#362 at HongKong telefoner har bare Engelsk ordliste. Men går det an å oppgradere det på noe vis? Lenke til kommentar
molna Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 På den tyske siden kan du endre slik at det står norske priser. Skal du ha norsk T9 på en Nokia må du nok oppsøke et service-verksted og betale noen kroner. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Kan ikke folk bare la være å svare på idioter som bare spammer forumet? Det er en grunn til at denne tråden har blitt opprettet. Lenke til kommentar
anarkisten Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Kan ikke folk bare la være å svare på idioter som bare spammer forumet? Det er en grunn til at denne tråden har blitt opprettet Hysj, mens de voksne snakker, lille gnom. Det som blir tatt opp i den tråden har du ikke peiling på hva handler om. Hvorfor? Fordi er det noen som er skyldige i det problemet så er det DEG. Jeg har lest innleggene dine og det er utrolig mye jabbing barnslig umodent tullprat. Som jeg finner meg i å la det passere i stillhet. Men jeg gidder ikke være med på at du skal gi inntrykk av at du fant opp kruttet. Verden fungerer nå engang slik at du kan ikke lukke ute alle andre og bestemme hva slags innlegg som skal inn i et forum, fordi da er det ikke lenger et forum men en nerdeklubb for alle som ikke har andre sysler enn å knotte tommeltotter. Og uansett, mobiler er IKKE rocket science, lille venn. Mobiler er per i dag enkle primitive leketøy som knapt klarer å sende folk meldinger. Ingenting som diskuteres her revolusjonerer historien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg