Egil87 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Hei! Hadde et uhell med skjermkortet. Har kjøpt nytt gtx285, og så skulle jeg bare fikse noe på døra av kabinettet, og da falt en skrue ned på skjermkortet når pc-en var på. Det kom noen små gnister, og så kom det noen artifacts på skjermen. rosa streker over hele skjermen. Restartet maskinen, og alt har sett bra ut så langt. Er skjermkortet ødelagt? Kan det ha gjort det noe tregere, eller kortet ned levetiden til skjermkortet? Endret 4. september 2009 av harruepics? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Hvis det kom gnister fra skjermkortet så har du nok kortsluttet det og da er det nok desverre over og ut. EDIT: Leste litt raskt gjennom, hvis det fremdeles funker så kan du ha vært veldig heldig. Men er umulig å si om d kanskje kommer til å dø raskere. Endret 4. september 2009 av 2mmy91 Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Må nok si meg enig her, gnister = R.I.P Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Hvis det kom gnister fra skjermkortet så har du nok kortsluttet det og da er det nok desverre over og ut. Fyda. Har testet litt nå. Går fint i spill som Crysis. God fps. Kan det være at det kommer tilbake og biter meg i ræva etter en stund? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Vel.. funker det så funker det Men du har trolig tatt en liten bit av levetiden til kortet. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 I see.. Kan noen andre komponenter ha tatt skade da? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hvis det kom gnister fra skjermkortet så har du nok kortsluttet det og da er det nok desverre over og ut. Fyda. Har testet litt nå. Går fint i spill som Crysis. God fps. Kan det være at det kommer tilbake og biter meg i ræva etter en stund? Vell, Nvidia sine brikker har dessverre syndromet med PSOD (Pink / Purple Screen Of Death), dog er det mest sannsynlig ikke din feil, brikkene er ikke helt på topp levetidsmessig fra fabrikk. Så du får holde garantien i standby, dog husk at de også har en tendens til å våkne opp ifra de døde igjen også. Mitt kort har gjenoppstått 2 ganger allerede, men antar at 3 gangen så er det over og ut. Lenke til kommentar
Egil87 Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Hvis det kom gnister fra skjermkortet så har du nok kortsluttet det og da er det nok desverre over og ut. Fyda. Har testet litt nå. Går fint i spill som Crysis. God fps. Kan det være at det kommer tilbake og biter meg i ræva etter en stund? Vell, Nvidia sine brikker har dessverre syndromet med PSOD (Pink / Purple Screen Of Death), dog er det mest sannsynlig ikke din feil, brikkene er ikke helt på topp levetidsmessig fra fabrikk. Så du får holde garantien i standby, dog husk at de også har en tendens til å våkne opp ifra de døde igjen også. Mitt kort har gjenoppstått 2 ganger allerede, men antar at 3 gangen så er det over og ut. Hmm. Det høres jo litt sært ut! Men så lenge det fungerer så får jeg bare holde ut. Men kan noen noen andre av delene ha blitt skadet da? cpu, hovedkort, ram, osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå