SniKaZ Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg fikk her om dagen ei flaske med Havana Club fra enn venn. Jeg tenkte jeg skulle drikke den i helga, men vet ikke hva/hvordan man blander det. Noen som har tips om hvordan jeg kan blandet det? Bør helst ikke ta allt for lang tid^^ Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 en gammel klassiker er vel å blande det med Cola, men selv syntes jeg ikke det er noe godt. Der finnes forresten mange typer Havana Club, det er Rom, men forksjellige typer. Hvilken har du? Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 en gammel klassiker er vel å blande det med Cola, men selv syntes jeg ikke det er noe godt. Der finnes forresten mange typer Havana Club, det er Rom, men forksjellige typer. Hvilken har du? Takker for svar, er ikke sikker på hvilken type, men er denne http://www.absinthe-dealer.com/media/image...nebla-1_big.jpg Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Du kan blande Virgin Cuba Libre. Da bruker du veldig lite rom. Skal den være mest mulig "troverdig" må du kanskje kjøpe inn first price cola, eventuelt andre colaer som søtere enn vanlig Coke. Antar det er Blanco? Bruk den som vanlig rom, fungerer helt fint. Edit: Sånn går det når jeg starter på noe, blir avbrutt, og fortsetter som normalt etter 5-6 minutt. Endret 4. september 2009 av Sovehest Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Du kan blande Virgin Cuba Libre. Da bruker du veldig lite rom. Skal den være mest mulig "troverdig" må du kanskje kjøpe inn first price cola, eventuelt andre colaer som søtere enn vanlig Coke. Antar det er Blanco? Bruk den som vanlig rom, fungerer helt fint. Edit: Sånn går det når jeg starter på noe, blir avbrutt, og fortsetter som normalt etter 5-6 minutt. Så for å blande Virgin Cuba Libre er det bare litt rom og cola? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Rom & cola er en klassiker ja. Har en flaske Añejo Especial her som er nesten tom... Fyll 5cl rom i et høyt glass, og en ørliten dæsj lime juice. 2-3 isbiter, fyll opp med nyåpnet cola, og pynt med en sitronskive, det er deilig Kan også nytes on the rocks om du liker den sånn Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Kan jo også lage Mojito!!! Nydelig drikke, men er vel for den litt mer erfarne http://www.matoppskrift.no/sider/recipe_17760.asp Endret 4. september 2009 av Malvado Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Virgin Cuba Libre er Cuba Libre uten alkohol, altså uten rom. En litt geek måte å si du bare vil ha cola på. Man sier vanligvis rom og Cola når man bestiller Cuba Libre. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Aha, da går jeg vell for havana club og cola da. Isbiter er lite aktuelt : P er bursdagsfest så vill helst at det skal gå litt fort å blande så da blir det cola^^ Lenke til kommentar
jokki Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Som de aller fleste drinker så smaker rom og cola relativt bajs hvis det ikke er skikkelig kaldt. Dersom jeg skal på fest til noen jeg kjenner ganske godt så sier jeg altid på forhånd at de skal lage isbiter. Sitron/Lime er også ett nesten must. Selv synes jeg at Captain Morgan og Cola er mye bedre enn Havana Cuba og Cola. Ellers hvis du skal ta bursdagsfesten med storm(!) så får du på en del større matvarebutikker som coop obs, meny, ultra kjøpt strawberry daiquiri. Vet det står på denne boksen at du blander med tequilla, men den boksen som de selger i norge blander du med hvit rom. Du hiver rom oppi boksen, rører rundt og hiver den i x timer til den er skikkelig frøsen. Derreter er det bare å ta med seg den på fest og drikke. Ser ut som slusj. Smaken er helt grei, men daiquiri laget på skikkelig måte er seff mye bedre. Endret 5. september 2009 av jokki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå