Gå til innhold

Hvordan søke jobb? gutt 15.

minibil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jobber selv i butikk, har gjort det en stund, og begynnte selv som 14-15åring. det å snakke med sjefen er nok lurt. kan jo og levere en søknad, gjerne levere den personlig. men visst du snakker med sjefen blir det mest snakk om du har jobbet før, hvor gira du er og hva innstilling du har til arbeidet og sånnt. er helst sjefen som spør spørsmålene ;)

lykke til :w00t:

Lenke til kommentar

som 15 år og butikk jobb er det bare å glemme å få kassejobb. pga salg av alkohol og tobakk og snus og legemiddler. mendu kan jo få jobber som å sett inn varer i hyller og rydding og vaksing og diverse slike ting. du må huske å presentere deg og si hvor du er ifra og litt om deg selv osv. beste er jo en søknad i tilleg søknad og cv :) men en ting som er viktig, spørr ADLRI om lønn på et jobbintervju, det er det dummeste man spørr om. siden du er 15 år er det kjekt å ha med frikort hviss du skulle være heldig å få jobben.

Lykke til

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Det er da ikke dumt å spørre om lønn på et interjuv.. Det er såpass relevant for jobben, så jeg ser ikke hvorfor det skulle utgjøre en forskjell?

De interjuvene jeg har vært på, så har jeg spurt om lønn og har som regel fått jobben.

Hvis man vet at det er flere jobber å velge mellom, venter man ikke til man skal skrive kontrakten med å spørre om lønn.

Lenke til kommentar

Meningen med et jobbintervju er at man skal finne ut så mye som mulig om jobben man søker på.

Samme er det for arbeidsgiver, som skal få et bedre inntrykk av hva slags person det er som søker jobben, og om det er den rette personen til jobben.

Spør man om lønn under samtalen, kan det også være lettere å danne seg tanker om det virkelig er den jobben man vil ha, om jobben er verdt x-antall kroner i timen og alt det der.

Slik jeg ser det, så er det høyst relevant å spørre om lønn under et intervju, spesielt om man har flere jobber i siktet.

Kommer man i den situasjonen at man blir tilbudt flere jobber, kan man velge den hvor lønnen står best i forhold til arbeidsmengde osv.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...