FrilanserBob Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Hei og hopp Skal lage en tabell som jeg vil at skal returnere noe slik fra en mysql-database: Felter fra rad 01 | Felter fra rad 02 | Felter fra rad 03 | Felter fra rad 04 | Felter fra rad 05 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Felter fra rad 06 | Felter fra rad 07 | Felter fra rad 08 | Felter fra rad 09 | Felter fra rad 10 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Felter fra rad 11 | Felter fra rad 12 | Felter fra rad 13 | Felter fra rad 14 | Felter fra rad 15 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- og så videre nedover. Det skal brytes etter felt 5, felt 10 osv... Jeg har 200 rader med kolonner/felter jeg vil ha ut sånn, er det noen som har noen ide til enklest mulig koding? Jeg ville helst hatt en spørrekode slik at jeg kunne sortert alt etter en bestemt kolonne Endret 4. september 2009 av FrilanserBob Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 en måte er vel LIMIT. Men du kan jo kjøre alt inn i et array, feks mysql_fetch_assoc, og så loope gjennom med foreach() Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Hvordan vil den koden se ut da sånn f.eks? Det er viktig at den bryter etter å ha vist 5 rader fra databasen Endret 4. september 2009 av FrilanserBob Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Dokumentasjon. http://no.php.net/manual/en/control-structures.foreach.php http://no.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-assoc.php Les igjennom den, kanskje du får noen idèer Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Om noen hadde hatt en enkel kode hadde jeg ikke sagt nei takk ... Lenke til kommentar
Epower Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Utesta echo '<table><tr>'; for($i=0;$i<mysql_num_rows($result);++$i) { $row = mysql_fetch_assoc($result); echo '<td>'.$row['felt'].'</td>'; if($i % 5 == 0) echo '</tr><tr>'; } echo '</tr></table>'; Lenke til kommentar
FrilanserBob Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Funker i og for seg, bortsett fra at tabellen blir litt feil Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Neineinei.. du kan bare ha en variabel som oppdateres i for løkken til selve mysql_fetch_array. <?php $resultat = mysql_query("SELECT ... FROM .."); $i = 1; if($resultat) { $i = 0; for($rad = mysql_fetch_array($resultat)) { echo $rad['id']." -------"; if($i == 5) { echo ("<br />"); $i = 1; } else { $i++: } } } else { echo("Feil i spørring!"); } ?> (Utestet, og ikke akkuratt edru.. Kan legge til kommentarer i kodingen i morgen elns) Endret 4. september 2009 av Goggen90 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) <?php $teller = 0; //Selve spørringen query="SELECT felt1, felt2, felt3 FROM tabell"; $result=mysql_query($query); //Starte tabellen echo '<table border="1"><tr>'; //Gå igjennom alle resultatene while($row = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC)) { //Fyll ut alle feltene for hvert resultat i en tabellrute. echo '<td>'; foreach($row as $field){ echo "$field, "; } echo '</td>'; $teller++; //Sjekk om vi har nådd slutten av linjen. if($teller == 5) { $teller = 0; echo "</tr><tr>"; } } //Hvis tabellen ender midt i en linje vil vi fylle ut resten. if($teller!=0){ echo '<td colspan='.5-$teller.'> </td>'; } echo '</tr></table>'; ?> Se også http://www.urbandictionary.com/define.php?...py+paste+monkey Endret 6. september 2009 av Skagen La til CODE-tag. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå