Gå til innhold

digital lyd med coax fra spdif på Acer 5720 ZG

Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Jeg klarer ikke å få lyd til forsterkeren, jeg vet at forsterkeren er riktig satt opp siden lyd kommer fra dvd spiller på coax inn.

Hvorfor klarer jeg ikke få digital lyd ut fra spdif/hodetelefon utgang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

det står spdif ved hodetelefonutgangen, men når jeg velger digital ut/spdif så kommer det ingen lyd i forsterkeren. Jeg bruker en 10 meter biltema kabel fra pcn til en clas ohlson female til female adapter og så en cambridge 75ohm kabel til forsterkeren.

hvordan får jeg digital lyd da? eneste lyd ut jeg har er hodetelefon utgang

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Finne ut om utgangen din er optisk eller coax. S/PDIF forteller nødvendigvis intet om det. Var det med noen lydkabler med maskina. Dersom, sjekk om det er en minijack med glasstupp. Var det sendt med, så har du optisk utgang. Du kan også sjekke hjelpefiler og manual for maskina.

Som sagt S/PDIF er bare en standard for digital lyd, og man bryker enten optisk kabel (TOSLINK), eller coax via RCA eller BNC. Og så brukes jack (både optisk og coax). Optisk og coax kan ikke kombineres uten konvertering. Optisk bruker nemlig lys.

I prisguiden er maskina spesifisert med optisk digitalutgang og da må du ha en minijack/toslink kabel, og optisk inngang på forsterkeren.

Så dersom jeg har rett, kan du bare glemme de kablene du har i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...