Gjest medlem-16183 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg klarer ikke å få lyd til forsterkeren, jeg vet at forsterkeren er riktig satt opp siden lyd kommer fra dvd spiller på coax inn. Hvorfor klarer jeg ikke få digital lyd ut fra spdif/hodetelefon utgang? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Er ikke sikker på om det er digital coax på den maskina. I og med at den digitale utgangen er sammen med linjeutgangen (om jeg ikke tar feil), kan det faktisk være optisk jackutgang. Begge standarder brukes, så det er fort å gå fem på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) det står spdif ved hodetelefonutgangen, men når jeg velger digital ut/spdif så kommer det ingen lyd i forsterkeren. Jeg bruker en 10 meter biltema kabel fra pcn til en clas ohlson female til female adapter og så en cambridge 75ohm kabel til forsterkeren. hvordan får jeg digital lyd da? eneste lyd ut jeg har er hodetelefon utgang Endret 4. september 2009 av medlem-16183 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Finne ut om utgangen din er optisk eller coax. S/PDIF forteller nødvendigvis intet om det. Var det med noen lydkabler med maskina. Dersom, sjekk om det er en minijack med glasstupp. Var det sendt med, så har du optisk utgang. Du kan også sjekke hjelpefiler og manual for maskina. Som sagt S/PDIF er bare en standard for digital lyd, og man bryker enten optisk kabel (TOSLINK), eller coax via RCA eller BNC. Og så brukes jack (både optisk og coax). Optisk og coax kan ikke kombineres uten konvertering. Optisk bruker nemlig lys. I prisguiden er maskina spesifisert med optisk digitalutgang og da må du ha en minijack/toslink kabel, og optisk inngang på forsterkeren. Så dersom jeg har rett, kan du bare glemme de kablene du har i dag. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 ok.takk, da vet jeg hva jeg må kjøpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå