Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lage hylle til TG, hvilke materialer?

Anbefalte innlegg

Ja, som en del vet så er det TG til påsken, skal da lage en hylle.

Det jeg lurer på er hva slags materialer jeg skal bruke. Har veldig lyst til å bruke Kryssfinér, men som jeg har sett er det ganske dyrt.

Skal lage noe àla dette hvor mye tror du vi trenger av materiale for en plass. Og hva slags materialer er brukt på bildet?

Har også vurdert å bruke sponplater eller hobbyplater. Vil ha et så billig som mulig alternativ, men heller kvalitet fremfor pris. :)

Endret av Nopros
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok at hobbyplater er bedre enn spon, siden spon har en ekkel tendens til å knekke... Samtidig som at hyllen skal være stabil og robust når du setter den opp, så skal den vel også komme frem uten for mye skader.

Og ja, det er som du sier, bedre å bruke litt mer på noe ordentlig, enn å sose sammen noe billig som knekker.. (med alt det ståk det måtte medføre på TG. Enkelte er nok litt ømfintlig for hyller som ender opp med å velte over pcen dems.. :p)

Lenke til kommentar

Spon plater? Meeh...nopros ftw xD

På bildet har de brukt "bord" tynne men ganske stive planker, så har de bare skjert de ut og skrudd sammen med skruer og støtter og det som er.

Hadde kjøpt bord selv. Skal du ha spoon så må du akryl male og ta tapet etc over. Ligger mye i ordet spon, det er masse flise rester fra oppskjert ved etc som har blitt pressa sammen til ei plate. Og smuldrer :p

Trodde du fikk hjelp av fadern din? Han burde vite det, ta han med opp på bygg makker elns og spør om hjelp, de skjønner hva du mener :)

Lenke til kommentar
Hva med gjennomfarget MDF? Kanskje ikke det billigste, men MDF er relativt solid, og med gjennomfarget slipper du å male og grise i etterkant :)

MDF platene var jo billige til å være så store. :) Male skal jeg uansett :)

Edit: trodde de skulle sammenslåes, sorry.

Endret av Nopros
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...