Gå til innhold

Skal løpe 3000m på mandag

Anbefalte innlegg

Hallo på mandag skal vi løpe 3000m i gymtimen. Det fikk jeg forresten vite i dag, noe som jeg helst skulle visst lenge før så jeg kunne forbredet meg bedre. Er det en måte å forbrede kroppen min på? Går i tiende og har aldri løpt 3000m før, bare 2000m. Løp på 9.15 på 2000m i vår er litt misfornøyd med det, vil helst få en "god" tid på 3000m.

Vil jeg være bedre rustet om jeg tar noen joggeturer/sykkelturer, eller er det bare bortkastet? Og når bør jeg spise frokosten? Vi skal løpe 8.30 og jeg pleier å spise rett før jeg drar, bør jeg spise tidlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo på mandag skal vi løpe 3000m i gymtimen. Det fikk jeg forresten vite i dag, noe som jeg helst skulle visst lenge før så jeg kunne forbredet meg bedre. Er det en måte å forbrede kroppen min på? Går i tiende og har aldri løpt 3000m før, bare 2000m. Løp på 9.15 på 2000m i vår er litt misfornøyd med det, vil helst få en "god" tid på 3000m.

Vil jeg være bedre rustet om jeg tar noen joggeturer/sykkelturer, eller er det bare bortkastet? Og når bør jeg spise frokosten? Vi skal løpe 8.30 og jeg pleier å spise rett før jeg drar, bør jeg spise tidlig?

Det er for sent å trene til løpet, men jeg vil anbefale å gjøre dette i dag:

Finn en flat strekke på ca. 1km, og prøv å kjenne litt på det tempoet du tenker å holde på mandag. Ta så 5 minutters pause, og prøv å holde samme fart i 1km til. Om du ikke klarer å holde tempoet i 2 slike drag, så skal du bare glemme det på mandag. Om det kjennes for lett, så kan du prøve å løpe litt raskere på mandag.

Lykke til, og fortell hvordan det går etter løpet.

Lenke til kommentar

Er ingen lange flate strekker der jeg bor, bare en masse bakker, det går vel greit det?

Idiotisk av lærerene å informere oss om det idag, og ikke før. Den telte ENORMT på gymkarakteren, så jeg er nødt til å gjøre det bra. Kondisen er helt jævlig men viljen er der. Løper til jeg spyr. Håper på at viljen vil hjelpe meg en smule.

Men det å høre på musikk mens man jogger, hjelper det noe?

Endret av Simenrf
Lenke til kommentar
Er ingen lange flate strekker der jeg bor, bare en masse bakker, det går vel greit det?

Idiotisk av lærerene å informere oss om det idag, og ikke før. Den telte ENORMT på gymkarakteren, så jeg er nødt til å gjøre det bra. Kondisen er helt jævlig men viljen er der. Løper til jeg spyr. Håper på at viljen vil hjelpe meg en smule.

Men det å høre på musikk mens man jogger, hjelper det noe?

Musikk vil nok ikke få deg til å løpe fortere, jeg klarer det i hvert fall ikke når jeg løper løp.

Bakker vil hindre deg i å finne hvilket tempo du kan klare å løpe i, regner med at løypen dere skal løpe på mandag er flat?

Lenke til kommentar

Vel, nå starta jo skoleåret for et par uker siden, så hadde lærern sagt fra første dag ville du ikke ha blitt i så veldig mye bedre form. Hva med et forsett til våren, regner med at dere skal ha ny test da? Løp 1.5 x 3000m en gang og 1 x 3000m en gang i uka, pluss oppvarming og nedjogging. Så blir det nok litt fremgang

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...