Gå til innhold

CS/Steam starter ikke fra ekstern HDD

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en ekstern hardisk på 1000gb. Det er en WD Elements. Formatet er NTFS med støtte opp til 8 giga atm. Jeg har flyttet over Steam mappen fra min "main" PC. For så å spille på skole PC`n. Siden vi ikke har noen rettigheter på skole PCn så behøver jeg den på ekstern hardisk. WOW fungerte fint fra den eksterne hardisk, men når jeg prøver å starte opp steam så er det ingen respons. Noen som vet hvorfor det er slik? Og hva som bør gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I motsetning til WoW vil spill flest kreve en ny installasjon når man flytter de over på en ny disk. Ergo må du reinstallere Steam og velge eksterndisken som installasjonsmappe om planen din skal fungere. I tillegg vil du trolig også måtte installere spillet en gang på hver maskin, ergo vil du få det dobbelt opp på eksterndisken. Dette er fordi de fleste spill lager registernøkler og benytter seg av en rekke unike mapper som typisk er skjult.

Lenke til kommentar
I motsetning til WoW vil spill flest kreve en ny installasjon når man flytter de over på en ny disk. Ergo må du reinstallere Steam og velge eksterndisken som installasjonsmappe om planen din skal fungere. I tillegg vil du trolig også måtte installere spillet en gang på hver maskin, ergo vil du få det dobbelt opp på eksterndisken. Dette er fordi de fleste spill lager registernøkler og benytter seg av en rekke unike mapper som typisk er skjult.

har prøvd dette. men problemet er at jeg får ikke innstalert CS fra skole laptopen. siden jeg ikke har administrator rettigheter til den :S.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...