Howard Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Øreproppene MDR-NC300D skal ifølge Sony fjerne opp til 98 % av all bakgrunnstøy. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Bra at det er oppgitt hvor mange dB det demper, slike prosenttall er ikke så veldig informative, og det kan ofte være litt uklart hva de henviser til. AtW Lenke til kommentar
zaico Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg har forgjengeren MDR-ND22, disse har relativt bra støydemping. Problemet er at lydkvaliteten fra pluggene ikke er bra nok. Håper de har puttet de beste pluggene de produserer på denne modellen, i så tilfelle er det et garantert kjøp fra min side! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Men 18 dB? det hørtes da fryktelig lite ut? Det er liksom... Blader som rasler i stille vær (Normalt regnet til 20dB)? Ca halvparten av hvisking(Normalt regnet til 30dB)? Så, jeg har misforstått noe :-P Hvorfor er 18dB en positiv ting? :-P Lenke til kommentar
AudunlS Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg har AKG K340, de har den beste lydkvaliteten jeg har hørt fra øreplugger og stenger ute så godt som all bakgrunnstøy. Anbefales på det sterkeste. Kan sitte på en fullstappet buss med folk som både snakker og setter på vassendgutane på medbrakte høyttalere med volumet godt under 50% på iPoden og jeg hører ikke noe annet enn musikken. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Men 18 dB? det hørtes da fryktelig lite ut?Det er liksom... Blader som rasler i stille vær (Normalt regnet til 20dB)? Ca halvparten av hvisking(Normalt regnet til 30dB)? Så, jeg har misforstått noe :-P Hvorfor er 18dB en positiv ting? :-P Den fjerner 18db, som er det samme som at den fjerner 98.5% av lydtrykket (3db økning, er en dobling i lydtrykk, logaritmisk skala) Enkelt sagt, har du en høytaler, og så legger til en til, så økes volumet med 3db. Sender du 10w gjennom en høytaler, og så 20w, så vil det være 3db høyere. Her har de fjernet 18db, altså, fjernet halvparten (3), så halvparten igjen (6), så halvparten igjen (9), så halvparten igjen (12), så halvparten igjen, (15), og så halvparten av det igjen (18). Da sitter du igjen med 1/64 av originallyden, altså har de fjernet 63/64. Eller i prosent: 98.4375% Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Men 18 dB? det hørtes da fryktelig lite ut?Det er liksom... Blader som rasler i stille vær (Normalt regnet til 20dB)? Ca halvparten av hvisking(Normalt regnet til 30dB)? Så, jeg har misforstått noe :-P Hvorfor er 18dB en positiv ting? :-P Den fjerner 18db, som er det samme som at den fjerner 98.5% av lydtrykket (3db økning, er en dobling i lydtrykk, logaritmisk skala) Enkelt sagt, har du en høytaler, og så legger til en til, så økes volumet med 3db. Sender du 10w gjennom en høytaler, og så 20w, så vil det være 3db høyere. Her har de fjernet 18db, altså, fjernet halvparten (3), så halvparten igjen (6), så halvparten igjen (9), så halvparten igjen (12), så halvparten igjen, (15), og så halvparten av det igjen (18). Da sitter du igjen med 1/64 av originallyden, altså har de fjernet 63/64. Eller i prosent: 98.4375% Jo, men det er jo også verd å merke seg at man vanligvis som en tommelfingerregel regner 10 db demping som en subjektiv halvering av lyden. I tilegg vil godt innsatte ffektive øreporpper av normal type (altså sånne skumgummi-engangssaker) dempe opp mot 30-40 db. AtW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jaja, jeg vet det, men en ren teknisk forklaring på hva 18db betyr i denne sammenheng Rent praktisk sies det også at 3db er en merkbar endring i lydnivå, mens 1db nesten er helt umerkelig. Lenke til kommentar
Oly Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Disse øresproppene må være geniale i tilfeller du vil f.eks. sove i bussen. Ved å ta disse på (uten å skrue på noen musikk), går det vel an å unngå å høre kjeftingen til en humørsyk bussjåfør, snakking mellom folk og høy musikk fra en medpassasjer. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Eller f.eks bare ha med seg et par øreplugger som fjerner enda mer lyd, som koster en promille av de pluggene der.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Eller f.eks bare ha med seg et par øreplugger som fjerner enda mer lyd, som koster en promille av de pluggene der.. Får du lyd i de da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg