-Teddy- Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hey! Fikk et par forespørsler av noen som kunne tenke seg noen av bildene mine på veggen, noe som gjør at jeg får lyst til å prøve å selge noen på finn.no. Hvordan er loven rundt dette? Må jeg registrere firma og fyttefanken, eller kan jeg bare "prøveselge" noen bilder for moro skyld uten videre? Regner ikke med all verden av inntekter... Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Da er det nok bare å selge i vei . Hvis du regner med stor inntekt/omsetning, så er det derimot bra med firma for å slippe mva på ting du må kjøpe inn selv etc Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Men om han oppretter et firma og selger noen bilder gjennom det kan han vel risikere å bli satt opp som selvstendig næringsdrivende? EDIT: Nå tenkte vel jeg mest i retning tapt støtte fra staten om han er på trygd eller lignende da. Kjenner ei som samlet inn penger på nettsiden sin for å hjelpe en katt, for deretter å bli satt opp som selvstendig næringsdrivende og miste all støtte. Endret 4. september 2009 av Slettet-oVjeg2q2Tk Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 For momsfritak må man tjene minimum 50.000 i året. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 For momsfritak må man tjene minimum 50.000 i året. Hmm. Jeg omsetter da for langt mer enn 50.000,- i året. Jeg har ikke momsfritak. Men spøk til side. Om man omsetter for MER enn 50.000,- kan man TREKKE FRA inngående moms i regnskapet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå