Gå til innhold

Så ble jeg hacket igjen =(


Anbefalte innlegg

Så ble jeg hacket igjen, jeg fikk lov og spille i fred i noen uker så poof logger jeg in og de har denne gangen valgt og delete så og si alt gearet mitt på en 80 mage druid hunter og warrior og også tullet rundt med min rogue...

 

ikke engang bankene har fått være i fred og mistet nå utstyr vært mnd'er med raiding og år med quest / spilling *rare quest rewards etc* også deletet.

 

Men denne gangen var også blizzard kjappe 10min etter jeg sendte ticket så ble kontoen min låst pw resetet og de jobber med saken ser det ut som

 

er det flere som har opplevd dette flere ganger? 0_O

 

begynner og bli lei av dette nu -.-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er også... hvordan i eter'n får du det til?

 

Et eller annet sted måååå du ha sendt infoen din til noen smartinger, installert en suspect .exe eller annet som burde ha ringt en bjelle.

Enten det, eller så har du gitt passordet ditt til en venn som har gjort noe av det ovenfor.

 

Men som sagt; Skaff deg en authenticator. 4 euro eller noe sånt sist jeg sjekka.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er også... hvordan i eter'n får du det til?

 

Et eller annet sted måååå du ha sendt infoen din til noen smartinger, installert en suspect .exe eller annet som burde ha ringt en bjelle.

Enten det, eller så har du gitt passordet ditt til en venn som har gjort noe av det ovenfor.

 

Men som sagt; Skaff deg en authenticator. 4 euro eller noe sånt sist jeg sjekka.

 

Jeg vet ikke hvordan det skjer, og nei jeg trykker ikke på

OMIGAD LOOK HAWT NUDE GIRL XXXXX.XXX.XXXXXX.XXX

 

begynner virkelig og irritere meg og ja jeg vet det men hvor lang tid tar det får de og levere? og hvordan funker mobil authenticatoren?

 

burde nesten fått en gratis etter dette helvete -.-

Lenke til kommentar
Haha, svært så hårsår da =) Lær deg å ta en spøk!

 

Jeg ga deg et godt tips lenger oppe her... Skaff deg Authenticator så har det ikke noe å si hva du har liggende på maskinen din... Regner med at du har merga kontoen din med battle.net allerede. (hvis ikke, er sikkert det også lurt)

 

Angående hva du skal scanne med er jeg usikker.

 

 

når min konto er hacket andre gangen og denne gangen slettet alt gearet deriblant full t8-9 på en ny dinget hunter og helga nærmer seg så tar jeg ikke spøker som dette og din:

 

Auth...wait for it...enticator!

 

vil jeg ikke si er gode tips er nok mere et forsøk på og være morsom / kul

 

men jeg holder på og sjekke ut authencitatoren men vil ha den til mobilen egentlig helst

Lenke til kommentar
Burde kanskje ta en scan av pcen din etter noen naughty programmer som stjeler infoen din og få deg et bedre passord.

 

 

Noen forslag til program som funker bra på dette ?

 

Anbefaler AVG til scanning, og anbefaler også å skifte passord hver måned om ikke oftere.

Endret av PinnePenis
Lenke til kommentar
Haha, svært så hårsår da =) Lær deg å ta en spøk!

 

Jeg ga deg et godt tips lenger oppe her... Skaff deg Authenticator så har det ikke noe å si hva du har liggende på maskinen din... Regner med at du har merga kontoen din med battle.net allerede. (hvis ikke, er sikkert det også lurt)

 

Angående hva du skal scanne med er jeg usikker.

 

 

når min konto er hacket andre gangen og denne gangen slettet alt gearet deriblant full t8-9 på en ny dinget hunter og helga nærmer seg så tar jeg ikke spøker som dette og din:

 

Auth...wait for it...enticator!

 

vil jeg ikke si er gode tips er nok mere et forsøk på og være morsom / kul

 

men jeg holder på og sjekke ut authencitatoren men vil ha den til mobilen egentlig helst

Til hans forsvar er det du som har gjort et eller annet for at den har blitt hacket. Hackere sitter ikke å trykker random knapper i håp om å treffe en konto. Så skaff deg en slik Authenticator.

 

Det er en referanse til Barney fra How i Met Your Mother, og jeg sa det slik fordi jeg kanskje mener det burde gått opp et lys for deg etter første gangen du ble hacket :p Du har tydligvis ikke gjort noe for å hindre å bli hacket igjen...

 

Det er den slutningen jeg også trakk ...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke antivirus, ikke brannmur oppe, ikke noe program som leter etter spyware eller noe annet. Nada. Men jeg åpner ikke mail jeg ikke er trygg på, jeg besøker ikke nettsteder jeg ikke er trygg på, jeg installerer ikke noe jeg ikke er trygg på. Jeg har ikke authenticator og har ikke tatt meg tid til å merge wow på bnet. Hacket har jeg aldri blitt. Tror nok at folk opplever sånt fordi de har litt for dårlige nettvaner. Likevel håper jeg du får tilbake kontoen din og innholdet, men ta litt lærdom av det, for det går ikke å skylde på andre enn seg selv. God helg !

Lenke til kommentar

Hvordan er du koblet til internett egentlig?

Om du for eksempel sitter på trådløst nett uten kryptering ber du bare om bråk.

 

Er det andre brukere av pc'en?

Har de gode nettvaner?

 

Når det kommer til brukernavn og passord er det rimelig viktig å ikke bruke samme brukernavnet flere steder som lett kan linkes sammen.

For eksempel å bruke det på en char eller i MSN er dumt.

 

Passord bør i alle fall være 8 tegn eller mere, gjerne med noen tall.

Anbefaler også at du bruker små og store bokstaver, og om det er mulig (har ikke sjekka om Blizzard støtter dette) spesialtegn som for eksempel !"¤#æøå£$.

Lenke til kommentar
Du kan ikke nekte for at det kun din egen skyld ...

 

Hvordan da? Fordi jeg ikke har betalt ekstra penger til blizzard får og passe på min konto som de egentlig skal gjøre?

 

fordi jeg ikke har gitt ut mitt PW til noen ?

 

fordi jeg ikke går på Goldselger sider ?

 

fordi jeg ikke trykker på linker som er "typiske" spam linker i forums?

 

Vil du forklare dette litt bedre ?

 

og vis alle skulle ha den instilingen du har synes jeg litt synd på verden,

 

la oss bare le av alt dritt som skjer fordi vis man går til roten av alt er det som oftest mennesklige svikter som er skylden

Lenke til kommentar

Du har blitt hacket 2 ganger, skiftet passord, mellom hver gang og blitt hacket igjen? hmm, høres ut som en keylogger det her. Eventuellt så har din nye "venn" solgt din mail adresse til flere hackere som har bruteforca passordet ditt.

 

Husk å skanne for virus, spyware og lignende først, så når du er trygg på at maskinen er clean (en formatering kan lønne seg) så skifter du passord hvis ikke kan den samme keyloggern finne informasjonen din like lett omigjen.

 

Og trådstarter, ta en spøk, wow er ikke den viktigste tingen i verden og du får tilbake alt uansett så.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...