Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilken drikke på fest?

Gjest John Que

Anbefalte innlegg

Gjest John Que

Hei!

Skal på fest i helga og lurer litt på hvor mye/hva som er "normalt å ta med"? Har planer om å ta med 2-3 sekspakninger, for jeg er ikke så inne på forskjellige drikker. Er det noen typer drikke utenom øl som er å anbefale? Altså under 22%-grensa.

Helst noe som er litt "mandig", om dere skjønner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du må ta med "noe mandig" så har du faila fra første stund.

Jeg tar med det jeg har lyst til å drikke på fest. Om det er cider så er det greit. Folk som skal være tøffe å poengtere at du drikker cider og ikke er mann er de bare å være like frekke med tilbake ;)

Lenke til kommentar

Man kan anbefale i hytt og gevær, men det hele koker ned på hva du kommer til å like eller ikke.

Jeg anbefaler deg å ta med deg en kanskje litt dyrere øl enn de billigste (Carlsberg eller hansa), og heller bytte med de andre som har med seg andre typer (er lettere å bytte bort noe som smaker godt, da mange ikke synes de aller billigste sortene øl er noe spesielt). Da vil du kunne smake på forskjellige sorter, og selv finne ut om det er godt eller ikke.

Eller du kan jo alltids bare kjøpe en av hver sort i butikken.

I tillegg finnes det en haug av "rusbrus" som smaker veldig godt, og det kan være ganske behagelig å ta seg en søt/syrlig drikke innimellom all den beiske ølen.

Potetgull og annet salt fingermat er også å anbefale da det smaker bedre med noe som nøytraliserer saltsmaken i munnen.

Og hva som er manndig og ikke finnes bare i hodene på folk. Du vil ikke få lysere stemme eller mindre penis om du drikker andre ting enn øl og whiskey. Gi faen i hva folk mener, og drikk heller det du synes smaker godt. Er hele poenget å bli fort full, anbefaler jeg å shotte en tre-fire jägermaister istede

Lenke til kommentar

Er det fest som varer hele kvelden og utover natta så kan det være greit å ha med seg litt å variere med. Men er det kun vorspiel så burde vel 2x6 flaskepils holde. Eventuelt 8 halvlitere.

Vin er heller ikke dumt, rødvin er bra saker.

Lenke til kommentar
Gjest John Que

Okei, jeg tror vi sier 2 sekspakninger ;) er ikke helt inne på polvarer, så jeg tenker jeg skal "observere" på denne første :)

Foreløpig så ligger jeg på 2 sekspakninger heineken/carslberg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...