Yonaz Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei,skal ha meg ny pc og trenger først og fremst og finne meg en bra cpu. Hvilken velger jeg? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Denne: https://prisguiden.no/product.php?p...42&cat_id=5 Endret 4. september 2009 av lperik Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Veldig greit å vite hva slags plattform du skal bruke (Intel/AMD) og hva du skal bruke PCn til... Dumt å kjøpe en Core i7 dersom du skal ha den på et annet hovedkort - ellers støtter jeg forslaget til Iperik. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Dumt å kjøpe i7 om budsjettet er begrenset, og hovedbruken er spill. Da finnes det andre kombinasjoner som er langt bedre. Men ellers, skal man akkurat bruke 2 500 kr på CPU, er vel i7 920 soleklart valg. @Yonas: Skal du ha noe som helst håp om å få svak som du kan stole på og som hjelper deg å bygge en god PC for ditt bruk må du nok være villig til å spesifisere langt mer hva du egentlig er ute etter. 1. Hvor mye penger har du tenkt å bruke.? 2. Hva skal du bruke PC-en til, og det holder ikke med å angi spill, film, surfing og musikk. Spiller du WOW kan du kjøpe deg en PC til 4 000 - 5 000 kr og det fungerer glimrende. Samme gjelder å se på film (også HD), surfing og musikk. Og multitasking av denne type programmer går greitt på på såpass rimelige rigger. Det er først når man begynner å snakke om Crysis, Nyere COD, Fallout 3, GTA IV osv, eller rendering av HD-film i Adobe Premiere eller Sony Vegas, kjører Blender med mer, vi begynner å snakke om behov for kraft. Og her er hva du skal gjøre, hvilke programmer du skal bruke alfa og omega for å velge. Skullle jeg hatt en videomaskin (redigering) så hadde det blitt i7 920 med et rimelig grafikkort, ren spillmaskin, heller AMD P II X3 720 BE med noen HD 4890 i CF. Prisen hadde blitt omtrent den samme, men i spill hadde AMD-oppsettet knust i7 oppsettet. 3. Skal du klokke? 4. Har du deler fra før som du kan bruke, f.eks OS, skjerm etc. Eller skal du ha alt innen budsjettet. Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Dumt å kjøpe i7 om budsjettet er begrenset, og hovedbruken er spill. Da finnes det andre kombinasjoner som er langt bedre. Men ellers, skal man akkurat bruke 2 500 kr på CPU, er vel i7 920 soleklart valg. @Yonas: Skal du ha noe som helst håp om å få svak som du kan stole på og som hjelper deg å bygge en god PC for ditt bruk må du nok være villig til å spesifisere langt mer hva du egentlig er ute etter. 1. Hvor mye penger har du tenkt å bruke.? 2. Hva skal du bruke PC-en til, og det holder ikke med å angi spill, film, surfing og musikk. Spiller du WOW kan du kjøpe deg en PC til 4 000 - 5 000 kr og det fungerer glimrende. Samme gjelder å se på film (også HD), surfing og musikk. Og multitasking av denne type programmer går greitt på på såpass rimelige rigger. Det er først når man begynner å snakke om Crysis, Nyere COD, Fallout 3, GTA IV osv, eller rendering av HD-film i Adobe Premiere eller Sony Vegas, kjører Blender med mer, vi begynner å snakke om behov for kraft. Og her er hva du skal gjøre, hvilke programmer du skal bruke alfa og omega for å velge. Skullle jeg hatt en videomaskin (redigering) så hadde det blitt i7 920 med et rimelig grafikkort, ren spillmaskin, heller AMD P II X3 720 BE med noen HD 4890 i CF. Prisen hadde blitt omtrent den samme, men i spill hadde AMD-oppsettet knust i7 oppsettet. 3. Skal du klokke? 4. Har du deler fra før som du kan bruke, f.eks OS, skjerm etc. Eller skal du ha alt innen budsjettet. Jeg har geforce fx7800 og pcen skal bli brukt til Counter-strike. Hva burde jeg kjøpe? skal bruke rundt 5000-6000 på delene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå