indahla Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Skal på ferie med digitalkamera med CF-kort. Finnes det noen løsning for å ta backup av dette mens vi er borte? F.eks. en USB-disk eller lignende. PS: Skal ikke ha med PC. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Det finnes noe som på norsk kalles en bildedatabank. Om du synes prisen er i overkant stiv og ikke har behov for fargeskjerm kan du gå for en slik til i overkant av 200 kroner. En 2,5" harddisk med ønsket kapasitet må du nødvendigvis kjøpe i tillegg dersom du går for det siste alternativet. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Det finnes noe som på norsk kalles en bildedatabank. Om du synes prisen er i overkant stiv og ikke har behov for fargeskjerm kan du gå for en slik til i overkant av 200 kroner. En 2,5" harddisk med ønsket kapasitet må du nødvendigvis kjøpe i tillegg dersom du går for det siste alternativet. Den siste var jo knall. Bare synd den koster rett over 200,- (med tanke på moms..) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Men det alternativet ville heller ikke hjulpet stort. Jeg antar det er bare en vanlig USB disk med kortleser. Altså fungerer den overhodet ikke uten PC. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Men det alternativet ville heller ikke hjulpet stort. Jeg antar det er bare en vanlig USB disk med kortleser. Altså fungerer den overhodet ikke uten PC.Tvert i mot, den fungerer helt uten en PC. Den har innebygget oppladbart batteri og man kan kopiere over bildene fra minnekortene over til harddisken etterhvert som det trengs på samme måte som med vanlige bildebanker. Den eneste forskjellen er at man ikke kan se på bildene som ligger på harddisken da enheten ikke har fargeskjerm. Edit: Jeg har selv denne, og den kom på under 200 kroner med dagens kurs. Endret 21. september 2009 av fargoth Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Edit: Jeg har selv denne, og den kom på under 200 kroner med dagens kurs. Bestilt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå