Knakk Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei Jeg har nettopp kjøpt en ny EEE PC 1101HA. Den kom med Xp som jeg umiddelbart erstattet med Ubuntu 9.04. Jeg kommer ikke på nett. Ifconfig viser kun interface "lo" iwconfig viser "lo" og "pan0", men ingen har wireless extention. prøvde ifconfig pan0 up pan0 kommer da opp i ifconfig, men henter ikke IP fra router. Wireless har jeg prøvd følgende: sudo modprobe fsam7400 radio=1 Dette fungerte på en annen PC med deaktivert wlan kort. Jeg sitter fast. Har noen andre opplevd det samme eller kan peke meg i riktig retning? På forhånd takk. Lenke til kommentar
thodd Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Jeg har prøvd å installere diverse distroer på min 1101ha, men har samme problemer som deg i samtlige. Jeg har prøvd å finne en løsning på forskjellige fora, men det virker ganske komplisert. Det er problemer med poulsbo-brikkesettet som er dårlig støttet. Atheros (nettverkskortet) er også nærmest et skjellsord på linux-fora rundt på nettet.. Visstnok kan man installere siste versjon av kjernen (husker ikke versjonsnummeret), dette vil gjøre at wlanet fungerer. Deretter kan du få tak i atheros-driver og få kablet nett opp og gå. Deretter må det tweakes i xorg.conf for å få grafikkakselerasjon. GMA500 er nemlig også dårlig støttet. Prøv å søke på ubuntuforums.org eller google etter 1101ha + ethernet så finner du sikkert det samme som jeg har gjort. Jeg er såpass ny innen linux at jeg legger prosjektet på is og venter til neste versjon av (f.eks.) ubuntu, og håper på at støtten er bedre da. Lykke til! Og skriv gjerne her dersom du finner ut av det, og kan videreformidle det på en lettfattelig måte. Endret 6. september 2009 av thodd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå