Gjest Jeg er ukjent for dere Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Har vært sammen med en jente i snart 19 månder. Jeg vet hun elsker meg, og jeg vet at jeg elsker henne. Vi har et sunt forhold. Vi ler, har sex, koser og er av vennegjengen blitt til ''det søteste paret alle ønsker å bli'' Alle 19 måndene så langt har vært nærmest rosa, med veldig få ''seriøse'' problemer. Og de få probleme vi har hatt har vi veldig enkelt løst opp i. Problemet er; At kjæresten var på fest for noen dager siden. Ble hva du kan kalle møkk-dritings, og endte med å kline med en anen kar, en helt random ''player'' ingen av oss kjenner. Dette er noe jeg aldri engeng hadde forestilt meg i dette forholdet. Hun sa det til meg samme kvelden hun kom hjem og vi har sånn smått snakket om det i ettertid. Problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Skal jeg skjelle henne ut? Skal jeg si at det går greit, men gjør du noe lignende igjen så tror jeg at vi ikke passer i et forhold? Skal jeg trulte rundt og furte i et par uker? Kan jo nevne at om hun ikke hadde sagt dette så hadde jeg aldri funnet ut av det, og kan se på hun at hun angrer som en hund. Hun er nærmest helt knust over sin egen oppførsel. Jeg er selvfølgelig lei meg, overgitt og noe småsur, men har ingen planer om å skjelle henne ut. Alle har vel lov til å gjøre dumme ting iblant? Skjer det igjen så er saken en anen menmen...? Noen andre som har synspunkter angående dette? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei! Alle har lov til å feile innimellom. Snakk med henne og si at du er glad i henne, og at dette sårer deg veldig, dersom det gjør det. Du har vel egentlig svart på spørsmålet selv, tror jeg: at du ikke vil akseptere at det skjer en gang til... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) vanskelig å si at du burde dumpe henne, iom at det høres ut som om dere har en bra greie på gang. men statistikken tilsier at hun vil gjøre det igjen. er hun kapabel til å gjøre det, vil hun gjøre det. Endret 4. september 2009 av Henrik2k Lenke til kommentar
enola117 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 I think that is better to try making her realise that what she has done was a mistake. Be her confident and friend and I'm sure the problem will solve. P.S. It might be better if you wont let her get drunk again. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Tilgi henne. Er ikke mange som hadde turt å si et eneste ord om dette til kjæresten i etterkant, så er helt klart at hun angrer. 19 måneder er ikke lite, så hadde jo vært litt synd om en slik sak hadde ødelagt hele forholdet. Gi henne en siste sjanse og hvis det skjer igjen, så slår du opp. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Oppfør deg slik at hun forstår at du ikke godtar dette. Dvs. at om du bare later som om ingenting har skjedd og alt er greit, så tenker hun at det hun har gjort kanskje ikke er så gale. En annen ting du må snakke med henne om, er hva hun skal gjøre for å hindre dette i å skje i fremtiden. Skal hun fortsette å drikke seg møkk dritings, eller kutter hun det ut? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 har ikke noe med å drikke seg dritings å gjøre. kjæresten skal kunne drikke seg dritings uten å være utro. fylla har aldri skylda, iaffal ikke 2.gang Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jaja, men hun klarer tydeligvis ikke å holde igjen på fylla, så hvilken andre løsninger er det? Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jaja, men hun klarer tydeligvis ikke å holde igjen på fylla, så hvilken andre løsninger er det? Drikk med henne? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Vi har vært sammen i over halvanet år. Er ikke første gang hun er på jentefest og blitt full. Men det er første gang hun har rota/klint med en anen person. Hun skylder på fylla. Kan ikke drikke med henne. Kan heller ikke si at du får ikke lov til å feste med dine venner lengre fordi jeg stoler ikke på deg overhodet.. Slike ting vil til slutt bryte et forhold >_< Har sagt at skjer dette igjen, så har dette forholdet såpass store problemer at vi ikke kan være sammen. Har og sagt at jeg er overgitt, lei meg og sint på henne. Hun har lagt seg helt flat! Kan se på henne at hun ikke har angret så mye for en ting så lenge jeg har vært kjent med henne. Har komet frem til at alle kan gjøre feil en gang. Men skjer det fler ganger så er nok dette forholdet over.. Har tilgitt henne, men venter litt med å si det tror jeg. Hun har ikke vondt av å lide litt over hva hun har gjort ... Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_* Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei, poster som guest fordi jeg ikke vil ha dette linket til brukeren min. Men jeg lagde nettopp en lik tråd om dette. Jeg var sammen med dama i et og et halvt år, og ho klina med en fyr en gang når hun var drita, det samme skjedde for ikke så lenge siden ennå engang. Så jeg vil anbefale deg å slo opp med ho! Dama mi hadde også dårlig samvitighet, men hva faen hjelper det? Hennes eget valg å drikke. Og du må HVERTFALL ikke late som ingenting. Selvfølgelig må du skjelle ho ut OSV! Hvilke tanker tror du ho får når du later som ingen ting? Mitt siste råd blir til deg: Slå opp. Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_* Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Må bare legge til en ting til. Har ho forklart til deg hvorfor ho klina med fyren? Hvis hun ikke vet det engang, kommer hun nok hvertfall til å gjøre det igjen. Hva tror du kommer til å skje neste gang ho er drita, og en sikkelig player prøver seg på henne igjen? Hva skal liksom hindre dette i å skje igjen? Og det med å feste sammen funker nok, men før eller senere kommer dere til å være på fest fra hverandre. Og i mitt tilfelle sluttet jeg å stole på dama mi, noe som ødela forholdet veldig. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Faen, innlegget mitt gikk i dass. Uansett, jeg skriver kort hva jeg hadde postet: Behold dama. Gjør det klart at hun har krysset en grense som aldri burde og aldri igjen skal krysses. *skrev laaangt innlegg* Men det er ikke over med det. Du må også gjøre det klart at hun må bygge opp tilliten som hun har ødelagt. Dette skrev jeg veldig mye om, men kan korte det ned til det viktigste poenget: jeg tviler på at du kan si "jeg tilgir deg" og mene det på alle nivå i ditt sinn. Du må først få oppleve at du kan stole på henne, tilogmed etter det som har skjedd. Ønsker deg lykke til med noen siste ord: ikke la dette/henne ødelegge noe så fint som dere har hatt. Det er ikke umulig å gå tilbake til slik det var, men du må lære at hun er til å stole på igjen. Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Har allerede valgt å ikke slå opp med henne. ALLE kan drite seg tungt ut en gang i blant. Skjer det noengang igjen derimot, så snakker vi endt forhold på flekken. Som sagt, dette er ikke første festen hvor hun har festet med jentegjengen sin, og det er garantert andre folk som har prøvd seg (hun ser faktisk veldig, veldig pen ut skjønner dere!) Men hvorfor hun ''takket ja'' igår skjønner jeg ikke. Hun har heller ikke gitt meg en anen forklaring enn fylla har skylda. Ikke husker hun alt heller pga litt vel stort alkohol inntak. Sier hun selv da.. Har sagt at jeg er sint, overgitt og lei meg. Ser ikke poenget i å skjelle henne ut. Hun vet hun har gjort en feil, hun vet hun har såret meg og jeg kan se hun angrer noe helt enormt. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) ALLE kan drite seg tungt ut en gang og skal ikke slaktes for det. Å være tøff å si at neste gang er det rett ut er i overkant optimistisk. Men sett bort i fra kommentarer på ditt innlegg så tenkte jeg at jeg skulle hjelpe deg å forstå hva som skjedde i hodet til dama di i fylla. Ble for ikke lenge siden presentert for PU-miljøet. Der er ett av de viktigste prinsippene, kort forklart, at damene styres av følelser, mens menn styres av logikk. Om en gutt, en hvemsomhelst, klarer å trigge følelser i dama så har hun på en måte "ingen vei ut". Dette er dårlig forklart - delvis fordi man må dypere ned i stoffet for å forstå, delvis fordi jeg ikke vil utdype mer - men grunnen til at damer ofte kun kan forklare ting med "det bare skjedde"/"det føltes (<- se ordet) riktig der og da". Denne idèen er basisen for veldig mye innen PU, og når du selv tenker over tidligere hendelser og eventuellt prøver det ut selv vil du se at dine erfaringer bekrefter denne idèen. Så jeg ber deg nå om å ta det for god fisk, det står på mitt ord, at dette er grunnen. Endret 4. september 2009 av StianGH Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Nei Stian, gjør hun det en gang, har hun gjort en feil. Gjør hun det to og tre ganger så er det utilgivelig.. Har sagt det rett ut; ''Alle kan drite seg, det er greit, men skjer dette igjen så er jeg ganske sikker på at dette forholdet er over.'' Men du skriver at jenter trigges av følelser. Det er jo statistisk sett mannfolka som ''roter mer rundt'' enn jentene i et forhold gjør. guttene/mennene har økt sexlyst, instinkt angående reproduksjon som trigger noen sidesprang? Har selv hatt sjansen til å være utro på fester og andre sammenhenger, men har aldri gått så langt enn i verste fall snakket med andre. Og da selvfølgelig ikke noe som kan engang i nærheten klassifiseres som flørting. Nei, men som sagt, jeg trudde aldri denne dagen skulle komme. Hun har aldri virket som jenta som kunne finne på noe slikt. Jeg er egentlig helt satt ut av hele episoden. Vet ikke helt hva jeg skal si/gjøre. Men jeg elsker denne jenta såpass høyt at jeg allerede har planlagt hvordan jeg skal fri. Vi har allerede funnet navn på våres fremtidige barn og hvor vi skal bo etter vi er ferdig utdanna. Vi har som sagt allerede planlagt livet vårt fremover. Så jeg tar sjansen på at dette var alkohol og en irriterende sjarmerende player som gjorde skyld i dette. Forhåpentligvis neste gang Pikenes Jens dukker opp på Jentefesten så har hun hjerne nok til å tenke tilbake på denne episoden og si nei -.-' Hvis hun gjør det enda engang så er sjansene veldig store til at hun vil gjøre det både en 3 og 4 gang også. Noe som ville knust meg personelig og aldri håper og oppleve. Skjer dette igjken, så kommer jeg til å slå opp. Noe jeg har sagt rett ut til henne. Lenke til kommentar
Gjest Guest_guest_* Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hva har det med saken å gjøre at ho er fin? Dama mi var fin ho og, alle prøvde seg på ho så fort jeg snudde hodet bort eller ikke var med ho. Fin kommentar fra dama di, " fylla har skylda". StianGH: Jeg tviler sterkt på at den en dame som virkelig er glad i kjæresten blir påvirket av en som er god i pua. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Lær deg kickboksing/krav maga, og bank dritten ut av fyren. Da er det nok ikke mange som prøver seg på dama di igjen Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 At du enda er her inne og søker svar, etter å ha avskrevet min forklaring (som jeg skal forsvare), tyder på hva jeg sa tidligere: Ved å si "jeg tilgir deg" bygges ikke tilliten opp igjen. Det er det kun hun som kan gjøre, ikke du gjennom en setning. Jeg er fast bestemt på å prøve å vise deg svaret på denne gåta, selv om du har avvist det. I ditt første innlegg etter mitt prøver du å tilbakevise min påstand, men du skriver ingenting som verken direkte eller indirekte står i kontrast med det jeg skrev, og gjennom å vise deg dette klarer du kanskje som meg å se svaret. (...)Men du skriver at jenter trigges av følelser. Det er jo statistisk sett mannfolka som ''roter mer rundt'' enn jentene i et forhold gjør. guttene/mennene har økt sexlyst, instinkt angående reproduksjon som trigger noen sidesprang? Har selv hatt sjansen til å være utro på fester og andre sammenhenger, men har aldri gått så langt enn i verste fall snakket med andre. Og da selvfølgelig ikke noe som kan engang i nærheten klassifiseres som flørting. Her blir ingenting om at jentene styres av følelser, og at følelsene deres "lett" kan ta over for den logiske tenkningen hos en jente, tilbakevist. Du snakker om deg selv, som er gutt, og som har helt andre motiver for å være utro; ett av dem blir nevnt: seksuell lyst. (...)Nei, men som sagt, jeg trudde aldri denne dagen skulle komme. Hun har aldri virket som jenta som kunne finne på noe slikt. Jeg er egentlig helt satt ut av hele episoden. Vet ikke helt hva jeg skal si/gjøre. Men jeg elsker denne jenta såpass høyt at jeg allerede har planlagt hvordan jeg skal fri. Vi har allerede funnet navn på våres fremtidige barn og hvor vi skal bo etter vi er ferdig utdanna. Vi har som sagt allerede planlagt livet vårt fremover. Jenta trenger ikke å være en "som kunne finne på noe slikt". Kjønnet hennes avgjør om hun er i stand til å la følelsene overta, ikke arv/mijlø/personlighet. I det hun er utro tenker hun ikke på hva kidden deres skal hete - følelsene har tatt over. (...)Så jeg tar sjansen på at dette var alkohol og en irriterende sjarmerende player som gjorde skyld i dette. Forhåpentligvis neste gang Pikenes Jens dukker opp på Jentefesten så har hun hjerne nok til å tenke tilbake på denne episoden og si nei -.-' Hvis hun gjør det enda engang så er sjansene veldig store til at hun vil gjøre det både en 3 og 4 gang også. Noe som ville knust meg personelig og aldri håper og oppleve. Skjer dette igjken, så kommer jeg til å slå opp. Noe jeg har sagt rett ut til henne. Nå skal det sies at alkohol alltid har en hemmende virkning på dømmekraften. At alkohol var inne i bildet gjorde at jenta di lettere gav slipp på logikken bak det som skjedde. Hva har det med saken å gjøre at ho er fin? Dama mi var fin ho og, alle prøvde seg på ho så fort jeg snudde hodet bort eller ikke var med ho. Det var jenta di som var utro, ikke den hun var det med. Ikke gå i defensiv posisjon nå, jeg er ikke ute etter noe annet enn å prøve å få deg til å se det jeg mener er sannheten. (...)Fin kommentar fra dama di, " fylla har skylda". Dette er som en uvitende "det bare skjedde". Som jeg nevnte i forrige post har dette med hvordan følelsene tar overhånd. (...)StianGH: Jeg tviler sterkt på at den en dame som virkelig er glad i kjæresten blir påvirket av en som er god i pua. To ting kan sies om dette: 1. "I det hun er utro tenker hun ikke på hva kidden deres skal hete - følelsene har tatt over." 2. En PUAs mål er å bryte igjennom en kvinnes logiske tenkning ("jeg har en kjæreste, og kan ikke gjøre dette) - og gå rett på følelsene ("denne fyren var skikkelig digg"). Jeg håper du klarer dette, det gjør jeg, for jeg kjenner meg igjen i situasjonen. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Men det er første gang hun har rota/klint med en anen person. Hun skylder på fylla. NO EXCUSE! Tillitsbrot av dimensjonar. Du burde revurdere heile greia meiner no eg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå