Eiriqs Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hei jeg bruker speedfan som tempratur måler, men lurer på hva de forskjellige tallene betyr: Gpu ? 57 grader Temp 1 ? 32 grader Temp 2 ? 33 grader Temp 3 ? 23 grader Temp ? 58 grader Core 0 ? 52 grader Core 1 ? 57 Grader alle tempratuerer er ved idle. Har en intel core 2 dou e8400 som er overklokka med AI med 20% er det dumt og bruke AI-en? Takk for svar =D Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 om alt er stabilt er det ikke så dumt å bruke ai'en. det som er dumt er at du ikke vet hva den har stilt på for å klokke 20%. temp 1,2,3 tenker jeg refererer til hardisker... core refererer til cpu gpu refererer til skjermkort. Lenke til kommentar
Eiriqs Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 har bare en harddisk... e ganske sikker på den bare overklokket ram og prossesoren Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 men du vet ikke om den har overvolta. og eventuelt hva den har overvolta. så lenge tempen er under 75c klarer de fleste datakomponenter seg. men det er nesten en selvfølge at lave tepraturer er å preferere. Lenke til kommentar
Eiriqs Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Okey takk skal du ha! Skal kjøpe vann kjøling nå uansett Men btw hva skjer hvis den er overvolta? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 det kan ta LAAAANG tid før det skjer no spess når man overvolter. mest vanlige feilen som kan skje er at chipsett eller cpu trenger mere volt for å opperere på standardhastigheter ettervert. det kan plutslig dø, eller det skjer ikke no idetheletatt. det er én av grunnene til at cpu'er ikke kommer med maks stabile hastighet ut av fabrikkene.. men igjen klokker ikke alle cpu'er helt likt, så alle blir satt til en garantert stabil frikvens. eller en så blir de klokka så lavt at vi skal få en grunn til å oppgradere senere. min e6300 klokka nesten 100% (fra 266 fsb til 500fsb) det betyr at når jeg kjøpte den i 2007 kunne jeg kjøre den på 3.5ghz og ikke hatt noen grunn til å oppgradere før det kom 4cores som klarte det samme eller mer =) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå