stonebro Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Så var det altså offisielt. NRK har solgt VM-rettighetene for å finansiere neste års MGP-finale, som Trond "På Glattisen" Giske mener det er fornuftig at Norge, nærmere bestemt NRK, betaler 150 millioner for. Dette vil ramme de rundt 500.000 Canal Digital - kundene i landet, OG de rundt 400.000 RiksTV - kundene siden mange kamper kun kommer til å gå på Viasat sine kanaler. I sum må man betale omtrent 450 kroner i måneden for å få sett alt av VM. I det mest ekstreme tilfellet (parabolkunder hos Canal Digital), vil man vel måtte montere opp ny antenne og hele røklet, bare for å få inn VM. Syns dette er utrolig lite smidig løst. Forventer ikke å få se Premier League på NRK, men arrangementer som VM og OL har såpass my større allmenninteresse at det bør de dekke. Man selger selvsagt til høystbydende - og det er da selvsagt ingen ringere enn noe desperate Viasat som biter på. Her håper de nok å etablere nok nye kundeforhold til at utgiften dekkes. Men Viasat er landets minste breddetilbyder av gode grunner - kanalutvalget deres utover standardpakke er tynt, samt kvaliteten på nevnte kanaler. Ble faktisk oppringt av Viasat i sommer, der de hadde fått tak i at jeg var Canal Digital-kunde og ville tilby meg en kjempepris på totalpakken deres hvis jeg bytta. For første året bare da, naturligvis. Ikke spesielt mye til overs for Viasat-plattformen om dagen. Kanskje jeg rett og slett bare skal sende regninga til Rybak, siden det forsåvidt er fillelåta hans (som forsvant fra nyhetsbildet kjapt, gitt) som er skyld i alt dette. Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hore viasat. Klart NRK burde sende verdens størte idrettsarrangement! Nå får jeg (sikkert) ikke sett en dritt av VM kan jeg tenke meg. I tillegg får jeg kun onsdagskampene i CL. Måtte stygge viasat gå under. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå