Carnifex Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Fikk en aldri så liten tvangstanke her forleden. Kom plutselig på et spill som jeg spilte demoen av en gang på midten av 90 tallet. Husker svært lite av det, men husker at det kom på en demo cd i et norsk spillmagasin som jeg kjøpte endel av på den tiden. Kommer ikke på hva det bladet het. Noen gamle rever som kan hjelpe meg å huske? Endret 4. september 2009 av Carnifex Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 PC gamer? Har en gammel demo-CD med bland annet: Little Big Adventure 2 og Monkeys Island. Har du mer spesifikk informasjon? Lenke til kommentar
torma Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Databladet "Tekno"? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 PC gamer? Har en gammel demo-CD med bland annet: Little Big Adventure 2 og Monkeys Island. Har du mer spesifikk informasjon? Det kan faktisk hende at det er riktig. Jeg husker spesielt at jeg fikk c&c demoen der. Spillet jeg leter etter var et fps spill. Demoen foregikk i et bymiljø med skyskrapere og jeg har et vagt minne om at man kunne gå inn i en av dem og komme til et kontor med en hemmelig gang. Jeg vet det er vagt, men husker ikke mer. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Databladet "Tekno"? Ja! Tekno var det. Takker og bukker. Rart at det var såpass sent. Hadde innbilt meg at det var tidligere. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Mulig jeg har funnet spillet. Er ikke helt 100% men tror det var TekWar.. Ser utrolig crappy ut nå, men, men.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Mulig jeg har funnet spillet. Er ikke helt 100% men tror det var TekWar.. Ser utrolig crappy ut nå, men, men.. Synes det så tøft ut, skal prøves ut. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Mulig jeg har funnet spillet. Er ikke helt 100% men tror det var TekWar.. Ser utrolig crappy ut nå, men, men.. Synes det så tøft ut, skal prøves ut. Jeg spilte det litt her nå. Vittig når jeg tenker på at jeg syns grafikken var knallbra på den tiden. Det har hendt litt på disse årene. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Nintendomagasinet? ^^ Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Du har løst spørsmålet, men når vi snakker om datablad fra 90-tallet. Jeg var storfan av databladet "Databladet". Anmeldelsene der var gode, det var printet på glinsende papir og de hadde en finfin humor. Aner ikke hvor mange ganger jeg leste hvert eksemplar... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg var helt oppslukt i PCGaming Norge, utrolig tøft blad. Lenke til kommentar
torma Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Fant igjen bladsamlinga fra 90-tallet, og TekWar fulgte med på CD-en til Tekno Nr. 7 1995 Dessverre er det ikke omtale av spillet i bladet, bare en advarsel: Du skal være oppmerksom på at noen av programmene bruker stor plass på harddisken (opp til 35 MB) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 18. september 2009 Forfatter Del Skrevet 18. september 2009 Fant igjen bladsamlinga fra 90-tallet, og TekWar fulgte med på CD-en til Tekno Nr. 7 1995 Dessverre er det ikke omtale av spillet i bladet, bare en advarsel: Du skal være oppmerksom på at noen av programmene bruker stor plass på harddisken (opp til 35 MB) Hehe.. takk! Det er såpass siden altså.. Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Jeg var helt oppslukt i PCGaming Norge, utrolig tøft blad. Om du tenker på PCGamer så lever det i beste velgående......på svensk. Bladet er å få tak i på noen Narvesenkiosker, eller i blad kiosken på din lokale flyplass. Selv kjøper jeg det hver gang jeg har vært med fly, eller kjenner noen som skal Den norske utgaven av PCG var nærmest en ren kopi av Svenske/danske utgaven som jeg husker det. Rett som det var at de glemte å oversette artikkelene/anmeldelser osv til Norsk.. Bladet har akkurat samme format osv som PCGamer Norge hadde. Endret 25. september 2009 av detvarvondtdet Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Du har løst spørsmålet, men når vi snakker om datablad fra 90-tallet. Jeg var storfan av databladet "Databladet". Anmeldelsene der var gode, det var printet på glinsende papir og de hadde en finfin humor. Aner ikke hvor mange ganger jeg leste hvert eksemplar... Likte best engelske magasin. Leste de mer for underholdnigens skyld enn noe annet, herlige ekstravagant språkbruk og masse sarkasme og humor. Husker at kommentarene under bildene ofte var svært morsomme. Et blad jeg husker spesielt godt er det britiske "Game", eller "Gamer". Husker dette godt fordi hvert blad omtrent var en hel bok, og bladet kostet nesten 150 kroner i norske butikker. Ikke at det stoppet en frivoløs avisgutt! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Offisielt Norsk Playstation Magasin Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Likte best engelske magasin. Leste de mer for underholdnigens skyld enn noe annet, herlige ekstravagant språkbruk og masse sarkasme og humor. Husker at kommentarene under bildene ofte var svært morsomme. Jeg skal ikke skryte over ekstravagang språkbruk, men nevnt edatabladet var proppfullt av humor og sarkasme. JEg har frenmdeles en 10-20 blader liggende et sted på loftet hos mine foreldre. Den enkeltutgaven av et blad jeg har lest mest derimot, er et eller annet engelskspråklig magasin. De hadde en omtale av Alone in the Dark, en reklame for nevnte spill samt reklame for spillet "The Legacy". Waxworks ble også antageligvis nevnt. Jeg tror at senere utgaver av dette bladet hadde med en diskett med demo av Syndicate, og Wizball Jr... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Når vi først er inne på gamle blad og spilldemoer. I Tekno så var det engang ett fluespill på en plate. Man skulle sjenke fluer med riktige drinker, og de ble forbannet å bantes mye å greier om de fikk feil drink. Noen som vet navnet på det spillet? Lenke til kommentar
torma Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Når vi først er inne på gamle blad og spilldemoer. I Tekno så var det engang ett fluespill på en plate. Man skulle sjenke fluer med riktige drinker, og de ble forbannet å bantes mye å greier om de fikk feil drink. Noen som vet navnet på det spillet? Hvis jeg tenker på rett spill, så var vel dette fra bladet "Geek", og jeg tror spillet het noe med Barfly. Med navn på drikke som møck-øl, shitas regal, fludium, bloody merra og andre? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Jeg likte alltid GIGA best. Syntes det var noe hærk at Tekno overtok etter GIGA. Ingenting slo humoren i GIGA. Jeg glemmer ikke perler som: "Gutta sier jeg har så fin rumpe, GIGA CD-ROMpe" Og en av konkurranse deres: "Finn 50'000 feil (Det var to helt forskjellige bilder). Skriv feilene du finner i et brev, putt det i en konvolutt, og kast det. Vi gidder ikke sjekke likevel." Flere vitser fra GIGA: "Hva var Noahs jobb? -Arkmater" "Hva er et annet ord for bind (bleien) - Musmatte" Endret 26. september 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå