SilentNET Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Jeg lurer litt på å kjøpe et Lian Li PC-P80B fulltower, og i den sammenhengen snublet jeg over dette: http://www.performance-pcs.com/catalog/ind...oducts_id=25140 Samme kabinett, men med en Boreas TEC Chiller ferdig installert. Enheten skal kunne kjøle 500watt med varme, og det er jo mer enn nok for min cpu + hovedkort. Får helt sikkert et skjermkort i loopen også. Men, jeg ser at selve enheten i seg selv er fra 2007, og det finnes svært lite informasjon om den rundt omkring på nett. Så godt som ingen tester/reviews. Det kan selvfølgelig være grunnet prisen (10500,- NOK ferdig levert for kabinett + kjøler). Versjon 2 som er i salg nå kommer ferdig med brakett for 1366 (altså Core i7). Historien sier dog ingenting om hvor godt denne virker på en overklokket i7. Men med tanke på at den skal kunne ta unna 500watt eller mer, så burde det jo gå veldig godt. Har funnet en som kaller seg doctor death, som visstnok bruker en slik kjøler på sin Core i7 Extreme 975 prosessor + skjermkort og hovedkort. Men ikke fått kontakt med han enda. På en overklokket QX prosessor (4,5GHz) skal denne visstnok klare under 40 grader load (men det er jo ikke så veldig overbevisende). Med mindre det er skjermkort og hovedkort i samme loop da. Men uansett, min i7 er helt sikkert varmere enn en QX, og hvis jeg da skal kjøle prosessor og hovedkort med denne enheten, vil jeg kanskje få 40-50 grader load.. Og det er jo det samme som jeg har per i dag, uten denne.. Tar ikke sjansen på å bruke 10 000,- på en kjøler som kanskje gjør nøyaktig samme jobb som min Corsair H50 til 500,- Men jeg synes det høres veldig rart ut om den skal kjøle like bra (like dårlig) som en simpel H50.. Noen som er dreven innen TEC kjøling som kanskje kan komme med noen ord? På litt generell basis. Så kanskje jeg skjønner mer av dette. Endret 4. september 2009 av SilentNET Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå