Angelus789 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Problem: Jeg har en mappe på Skrivebordet med navn 'Ny mappe' (gadd ikke rename i farten) på et par hundre MB, bilder, videosnutter, noen programmer og tekst. Nå når jeg prøver å åpne den via utforsker fryser det spesifikke utforsker vinduet som jeg prøver å åpne folderen med. Hjelper heller ikke å dobbeltklikke på ikonet på Skrivebordet. Mistenker at det kan være virus, men AVG (update pr dags dato) finner ingenting. Kjører på et system med Windows XP SP3, 3GB RAM, quad CPU, så tviler på at det er noe hardware relatert. Noen som har noen ideer? På forhånd takk. - Angelhs Lenke til kommentar
oldis Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) Problem: Nå når jeg prøver å åpne den via utforsker fryser det spesifikke utforsker vinduet som jeg prøver å åpne folderen med. Var ute for det samme på en PC, fant vel aldri helt ut eksakt hva det var, men løsningen min var å starte i Safe-Mode. Når jeg da tok en kikk på innholdet i folderen så fant jeg en del filer som var 0 kb i størrelse. Fikk slettet disse, og problemet var løst. Kan desverre ikke huske hva filene het, men fant det samme filnavnet i flere underfoldere, og slettet disse filene overalt jeg fant dem. Det er såpass lenge siden at jeg heller ikke husker om jeg gjorde dette i Windows Utforsker eller i Command prompt. Håper dette kan hjelpe deg litt på veien i alle fall... Edit: Kan også være at Malwarebytes kan hjelpe, men er litt usikker. Kan i alle fall anbefale deg å kjøre denne, finner mye som AVG (og sikkert andre AV-programmer ) ikke reagerer på... Endret 4. september 2009 av oldis Lenke til kommentar
Angelus789 Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Takk for tipset, ser ikke ut til at Malwarebytes eller Ad-aware finner noe snusk i den folderen, så skal prøve å starte i Safe-Mode så snart scanningen er over. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Helt sikkert noen korrupte data/filer som lager trøbbel når operativsystemet prøver å lese dem for å lage oversikt og evt. forhåndsvisning. En omgang scandisk bør rette opp slikt. Evt. akn du også prøve å safemode, siden OSet ikke prøver å lage forhåndsvisninger og slikt da, slik at om det er noe knyttet til det som feiler så kan det kanskje la deg få tilgang til filene. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå