Erigon Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Og jeg som var ukonfortabel med at det var kvikksølv i vaksinen. http://www.abcnyheter.no/node/94911 Hadde ikke engang hørt om skvalen før. MS, ME og Guillain-Barrés syndrom vil man jo helst unngå. Tror jeg skipper den. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hadde ikke engang hørt om skvalen før. Da bør du kanskje undersøke det litt grundigere enn å bare lese et enkelt meningsinnlegg på en nettavis før du tar avgjørelsen om å droppe vaksinen? Innlegget oppfordrer til og med til det: Når det gjelder både kvikksølv og skvalen (squalene) i vaksinen, anbefales det å lese om forskjellige synspunkter og tenke gjennom dette, før det tas en avgjørelse om eventuell vaksinering. Her er en liten begynnelse: http://www.theness.com/neurologicablog/?p=784 Når det gjelder den påståtte kontroversen rundt skvalen er det helt umulig å si noe om den siden forfatteren ikke refererer til noe som helst. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) 1. Stoffet finnes naturlig i kroppen din. 2. Det er nok snakk om svært små mengder. 3. Det er ingen beviser for at det er skadelig. Edit: Men vil helt klart anbefale deg å droppe vaksinen uansett, med mindre du har andre sykdommer som gjør deg spesielt utsatt for influensa. Er tross alt bare snakk om influensa, folk flest trenger da virkelig ikke bekymre seg.. Endret 4. september 2009 av E-Ton Lenke til kommentar
M3tt Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Helseekstremister møter seg selv litt i døren her. Skvalene er som nevnt et naturstoff, og selges tom. i helsekostbutikker som det, men da under navnet haileverolje. Med en gang man bruker det i ordentlige medisiner, og det får merkelig forkortelse, blir det derimot livsfarlig. Siden artikkelen bruker USA som argument kan man jo lese hva FDA sier om det: http://www.fda.gov/ohrms/dockets/dockets/8...5-01-vol151.pdf Lenke til kommentar
tricone Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 1. Stoffet finnes naturlig i kroppen din.2. Det er nok snakk om svært små mengder. 3. Det er ingen beviser for at det er skadelig. Edit: Men vil helt klart anbefale deg å droppe vaksinen uansett, med mindre du har andre sykdommer som gjør deg spesielt utsatt for influensa. Er tross alt bare snakk om influensa, folk flest trenger da virkelig ikke bekymre seg.. Hei:) Vil bare påpeke at(om du refererer til kvikksølv) 1.du ikke har kvikksølv sirkulerende i blodstrømmen din, du spiser sannsynligvis det i veldig små mengder igjennom mat(som feks fisk). Dette er to helt forskjellige ting. Tenk hvordan vaksinering påvirker "nyfødte" og små barn, det er ikke bra. 2.Det har lite å si om det er små mengder eller ikke. Det skal ikke være der! Det skal jo ikke være et sjansespill. 3.Det er veldig feil å si at det ikke finnes noen beviser for at det er farlig, for det gjør det. Folk som har uttalt seg på i media sier stort set at det ikke er farlig, men jeg, som mange andre tror ikke blindt på det som sies der. Det nedenfor er ikke rettet mot deg E-Ton, men alle som skulle lese dette, Det er viktig at folk tar initiativ for å undersøke ting på egenhånd. Vi gir fra oss ansvar og rettigheter til høyere autoriteter i større og større grad med tiden som går(forskjellige tilsyn osv). Om vi ikke selv i vært fall følger med på hva som skjer, når vi slipper å ta hånd om alt selv, så vil også vi bli utnyttet i større og større grad av de samme som er der for å "passe på" for oss. Vi har alle en "forstilling " om hvordan verden fungerer, men de ferreste forstår det. Og jeg sier ikke at jeg gjør det heller, men jeg prøver fordi det er helt tydelig at alt for mye ikke er som det skal være. Bra at du ikke tar vaksinen, og alle andre som innser hvordan dette har blitt blåst fullstendig ut av proporsjoner, og ut av kontroll. Man vil nok ha et sunnere liv om man unngår vaksiner generelt, med mindre det er en absolutt nødvendighet. Spis sunt, vær aktiv, og ha et positivt og åpent sinn. Det kommer man veldig langt med! Lenke til kommentar
tricone Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Helseekstremister møter seg selv litt i døren her. Skvalene er som nevnt et naturstoff, og selges tom. i helsekostbutikker som det, men da under navnet haileverolje. Med en gang man bruker det i ordentlige medisiner, og det får merkelig forkortelse, blir det derimot livsfarlig. Siden artikkelen bruker USA som argument kan man jo lese hva FDA sier om det: http://www.fda.gov/ohrms/dockets/dockets/8...5-01-vol151.pdf Igjen, det er to helt forskjellige ting å spise noe enn det er å få det i blodet. Jeg trodde folk var klar over dette. At FDA prøver å fremstille det som greit og samelikne det med å konsumere det, så sier det sin del om FDA. Ta en titt på hva forskning gjort av andre institusjoner og selvstendige forskere sier, og det er mange. FDA har så mye makt og innflytelse at man er nødt til å også ta andre kilder i betraktning før man trekker en konklusjon. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Nok en spiker i kista. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Hadde ikke engang hørt om skvalen før.MS, ME og Guillain-Barrés syndrom vil man jo helst unngå. Tror jeg skipper den. Det er ikke spesielt rart om du ikke hadde hørt om den, men å skippe den nå er litt sent. Du har sannsynligvis fått i deg flere doser allerede gjennom andre vaksiner du har tatt.. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 (endret) All higher organisms produce squalene, including humans. Kilde: Wikipedia (og ja, jeg vet at wikipedia ikke er den beste kilden på ting som dette, men den artikkelen er balansert, og inneholder fyldige og dokumenterte kildehenvisninger). Kort sagt; kroppen din produserer allerede dette stoffet du er så livredd for. Hva kvikksølv angår, får du i like store mengder uansett, dersom du spiser fisk. Så å droppe å vaksinere seg pga. en artikkel på internett, skrevet av en ukjent forfatter, uten noen som helst form for kilder til påstandene sine, er i beste fall idioti. Endret 19. november 2009 av bepe86 Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Bra at du ikke tar vaksinen, og alle andre som innser hvordan dette har blitt blåst fullstendig ut av proporsjoner, og ut av kontroll. Man vil nok ha et sunnere liv om man unngår vaksiner generelt, med mindre det er en absolutt nødvendighet. Spis sunt, vær aktiv, og ha et positivt og åpent sinn. Det kommer man veldig langt med! Den holdningen har ført til at gamle barnesykdommer som røde hunder, kusma osv. har begynt å komme tilbake i enkelte områder, og jeg kan garantere deg at det er vesentlig farligere enn 2 mikrogram kvikksølv injisert i en muskel. Dessuten kommer en stor del av vaksinebeskyttelsen fra flokkeffekten. Hvis alle er "70% immune" (tilfeldig tall og dårlig formulering) så har sykdommer vanskelig for å spre seg. Hvis alle tar den forsvinnende lille sjansen det medfører å vaksineres, så slipper alle den vesentlig større sjansen for å bli alvorlig syk. Det er ikke et valg mellom å ta en sjanse eller ikke. Det er et valg mellom en minimal risiko (vaksine) og en vesentlig større en (alvorlig sykdom). Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Men vil helt klart anbefale deg å droppe vaksinen uansett, med mindre du har andre sykdommer som gjør deg spesielt utsatt for influensa. Er tross alt bare snakk om influensa, folk flest trenger da virkelig ikke bekymre seg.. Mye av poenget her (selv om svært få tør å uttale det så direkte) er jo at også unge og i utgangspunktet friske kan dø. Selvsagt er sjansen liten, men langt større enn ved vanlig influensa, der det stort sett er gamle og/eller skrøpelige som går med. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Men vil helt klart anbefale deg å droppe vaksinen uansett, med mindre du har andre sykdommer som gjør deg spesielt utsatt for influensa. Er tross alt bare snakk om influensa, folk flest trenger da virkelig ikke bekymre seg.. Wikipedia: The global mortality rate from the 1918/1919 pandemic is not known, but it is estimated that 10% to 20% of those who were infected died. With about a third of the world population infected, this case-fatality ratio means that 3% to 6% of the entire global population died.[12] Influenza may have killed as many as 25 million in its first 25 weeks. Older estimates say it killed 40–50 million people[4] while current estimates say 50—100 million people worldwide were killed.[13] This pandemic has been described as "the greatest medical holocaust in history" and may have killed more people than the Black Death.[14] Fortsatt "bare" influensa ? Lenke til kommentar
tricone Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Men vil helt klart anbefale deg å droppe vaksinen uansett, med mindre du har andre sykdommer som gjør deg spesielt utsatt for influensa. Er tross alt bare snakk om influensa, folk flest trenger da virkelig ikke bekymre seg.. Wikipedia: The global mortality rate from the 1918/1919 pandemic is not known, but it is estimated that 10% to 20% of those who were infected died. With about a third of the world population infected, this case-fatality ratio means that 3% to 6% of the entire global population died.[12] Influenza may have killed as many as 25 million in its first 25 weeks. Older estimates say it killed 40–50 million people[4] while current estimates say 50—100 million people worldwide were killed.[13] This pandemic has been described as "the greatest medical holocaust in history" and may have killed more people than the Black Death.[14] Fortsatt "bare" influensa ? Vet du at WHO endret definisjonen på hva en pandemi er 18 Mai 2009? Om du ikke var klar over dette, så ekskluderte de de 2 kanskje viktigste sidene ved en pandemi. Det som ble ekskludert var som følger: "there must be a high morbidity and a high mortality rate" Det vi har forran oss nå, er ikke en pandemi etter hva men forbinder med pandemi. Det er en influensa som dreper langt ferre enn den årlige sesong influensaen! en annen ting er at det ikke er mulig for et virus å være i omløp så lenge uten at det muterer seg, er ikke det med på å skape noen spørsmål hos folk, spesielt når det er enorme pengebeløp det er snakk om. Og infoen din er fra wiki.....ta det med en klype salt Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jepp. Stol heller på en tilfeldig forumbruker enn Wikipedia. Kjempetriks. Intet vondt ment, altså. Men når du kommer med slike påstander og ignorerer tidligere motforestillinger i tråden (f.eks. min) er det vanskelig å ta det seriøst. Lenke til kommentar
tricone Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 All higher organisms produce squalene, including humans. Kilde: Wikipedia (og ja, jeg vet at wikipedia ikke er den beste kilden på ting som dette, men den artikkelen er balansert, og inneholder fyldige og dokumenterte kildehenvisninger). Kort sagt; kroppen din produserer allerede dette stoffet du er så livredd for. Hva kvikksølv angår, får du i like store mengder uansett, dersom du spiser fisk. Så å droppe å vaksinere seg pga. en artikkel på internett, skrevet av en ukjent forfatter, uten noen som helst form for kilder til påstandene sine, er i beste fall idioti. Selv om du har noe i kroppen, så betyr det ikke at det er bra å få sprøytet inn mer av det i blodet. Blodet er veldig sensitivt, og har liten beskyttelse. Og kvikksølv er nervegift, så selv om det er små mengder så er det ganske ille og det er IKKE noe du har sirkulerende i blodet ditt. Effekten av dette trenger ikke å komme til syne nødvendigvis kort tid etter, men kan komme 10 år senere eller snikende. Og spesielt ille er det å gi dette til små barn. Hva er det folk tenker med? Hvordan kan folk akseptere at et produkt som blir levert av legemiddelindustrien, som vi antar at vet hva som er best for oss, ikke er 100% bra for deg. Lenke til kommentar
tricone Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Jepp. Stol heller på en tilfeldig forumbruker enn Wikipedia. Kjempetriks. Intet vondt ment, altså. Men når du kommer med slike påstander og ignorerer tidligere motforestillinger i tråden (f.eks. min) er det vanskelig å ta det seriøst. Sa vel bare at det skulle tas med en klype salt Jeg sier ikke dette for at folk skal direkte tro meg, men for å prøve å få folk til å åpne øynene sine for noe mer enn det de ser på tv og leser i aviser. Det var også grunnen til at jeg ikke svarte deg, fordi det var tydelig at du bare speilet det man hører fra media.... Det er bare å ta initiativet til å grave litt dypere enn å bare ta i mot det man blir servert, og det er det jeg oppfordrer til. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Problemet er at «ikke hør på media» alt for ofte betyr «hør på denne nettsiden drevet av skrullinger som ikke tror på 9/11/forsøker å løse hjernekreft med healing/etc.» Men selvfølgelig enig i at Wikipedia – som andre kilder – ikke bør tas for god (kvikksølvholdig) fisk uten videre. Kan godt ta noe som ikke er fra media. 23 døde i Norge, to av disse hørte ikke til noen risikogruppe. Kilde: pandemi.no. Nå vet jeg ikke stort om dødeligheten til vanlig influensa blant de som i utgangspunktet er friske og raske. Og foreløbig er jo dødstallene lave. Men såvidt jeg har skjønt har dødstallene steget etter hvert i land som har fått smitten tidligere? Lenke til kommentar
tricone Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Bra at du ikke tar vaksinen, og alle andre som innser hvordan dette har blitt blåst fullstendig ut av proporsjoner, og ut av kontroll. Man vil nok ha et sunnere liv om man unngår vaksiner generelt, med mindre det er en absolutt nødvendighet. Spis sunt, vær aktiv, og ha et positivt og åpent sinn. Det kommer man veldig langt med! Den holdningen har ført til at gamle barnesykdommer som røde hunder, kusma osv. har begynt å komme tilbake i enkelte områder, og jeg kan garantere deg at det er vesentlig farligere enn 2 mikrogram kvikksølv injisert i en muskel. Dessuten kommer en stor del av vaksinebeskyttelsen fra flokkeffekten. Hvis alle er "70% immune" (tilfeldig tall og dårlig formulering) så har sykdommer vanskelig for å spre seg. Hvis alle tar den forsvinnende lille sjansen det medfører å vaksineres, så slipper alle den vesentlig større sjansen for å bli alvorlig syk. Det er ikke et valg mellom å ta en sjanse eller ikke. Det er et valg mellom en minimal risiko (vaksine) og en vesentlig større en (alvorlig sykdom). De første tilfellene av ME oppstod likt innføringen av vaksinasjon av små barn. Dette er bekymringverdig, vht. at FHI oppfordrer til at gravide og små barn bør vaksinere seg når en rekke land setter klare grenser. Fra legemiddelindustrien finnes det lite forskning som til sier unytte eller skade av vaksinering. Men det finnes enorme mangder studier og forskning gjort av selvstendige institusjoner og forskere som sier helt andre ting enn det de som tjener grovt på det sier. "Hvis alle tar den forsvinnende lille sjansen det medfører å vaksineres, så slipper alle den vesentlig større sjansen for å bli alvorlig syk." Det vet man ikke, og hvordan kan du uttale deg om at det å få kvikksølv i blodet ikke har noen negativ virkning? Svineinfluesaen er en influensa som ikke er alvorlig og som definitivt ikke burde vært stemplet som en pandemi, men etter definisjons endringen WHO foretok i Mai i år, så passer definisjonen til en vær influensa. Dette er fakta, om du ikke tror det så undersøk det. Det tar deg 5 min. Det dør langt flere av den årlige sesong influensaen, mange flere! Bare for å sette det hele litt i perspektiv når det gjelder moral og ressursbruk, så dør det 25000 barn hver dag av fattigdom... Men greit, si at man skal ta denne vaksinen, burde det da blitt gitt en versjon av vaksinen med mer antistoff og uten de stygge tilsetningsstoffene? FHI går ut å sier at DE mener denne versjonen er den som er best, når den helt 100% klart ikke er det. FHI har også en mørk historie når det kommer til emnet. Hvorfor får ikke offentligheten innsyn i papirene deres ang svineinfluensaen. Offentligheten mister mer og mer kontroll, og gir tilliten til private institusjoner. Dette er skremmende og burde være med på at folk våkner litt opp. Hvorfor all skremselen fra media og offentlig hold, når det helt klar er unødvendig? I sommer gikk de ut i media og sa at de regnet med at 13000 nordmen ville dø som følge av svineinfluensaen innen Oktober. Det er så mye penger det er snakk om at man må tenke seg litt om. De oppfordret for ikke lang tid siden at folk bare burde anskaffe seg Tamiflu, dette hadde en baktanke. De går ut på dato i begynnelsen av neste år og de ble innkjøpt da vi hadde hysteri om "fugleinfluensaen" for noen år tilbake. Alt som eventuelle lesere setter i tvil bør da undersøkes nærmere fra deres hold, alt er på nettet. Ikke rart de prøver å få kontroller over det Lenke til kommentar
tricone Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Problemet er at «ikke hør på media» alt for ofte betyr «hør på denne nettsiden drevet av skrullinger som ikke tror på 9/11/forsøker å løse hjernekreft med healing/etc.» Men selvfølgelig enig i at Wikipedia – som andre kilder – ikke bør tas for god (kvikksølvholdig) fisk uten videre. Kan godt ta noe som ikke er fra media. 23 døde i Norge, to av disse hørte ikke til noen risikogruppe. Kilde: pandemi.no. Nå vet jeg ikke stort om dødeligheten til vanlig influensa blant de som i utgangspunktet er friske og raske. Og foreløbig er jo dødstallene lave. Men såvidt jeg har skjønt har dødstallene steget etter hvert i land som har fått smitten tidligere? "som ikke tror på 9/11/forsøker å løse hjernekreft med healing/etc." ikke det at jeg selv har noe særlig formening rundt emnet, men hva vet vi egentlig om det? sistnevte tror jeg ikke akkurat at legemiddelindustrien ville vært først ute med å promotere, snarere tvert imot. Det er den nest største industrien i verden, etter millitær og våpen industrien, og er den industrien som selger produkter med mest avkastning i forhold til hva materialene koster, vi snakker 500000% dobbling, på det værste, av hva det koster dem å produsere det. Jeg tror ikke de kommer til å gi seg med det første... Og... det er mange som har blitt helbredet av kreft og andre sykdommer, de har blitt fortalt de ikke vil bli bedre av. Dette ved hjelp av innstilling om å ikke gi opp og og et positivt sinn. Husk at hjernen kotrollerer alt i kroppen din, men det er underbevisstheten som håndterer alt sammen. Og man kan jo da tenke seg at om man er sur/negativ/stresset så vil det også påvirke hvordan hjernen din vedlikeholder kroppen. Men nok om det. Skal bare svare kjapt på det siste du sa om dødligheten og om hvor mange som blir smittet. Jeg vet ikke om dødligheten har gått opp, men ikke som jeg har fått med meg. Det siste jeg hørte om, det var på radioen i dag, hvor de sa de mente de hadde nådd "peak'en" nå. Når det gjelder årsak til dødsfall av de som har strøket med, så har det kommet frem at flere av tilfellene de har brukt i media, ikke er legitime, men at det har vært forutliggende årsaker fro dette. Husk også på at alle vaksinene er kjøpt og betalt, så man må jo regne med at de vil gjør det de kan for å få brukt de. Ellers blir det et tapsprosjekt. Påpeker også hva slags middler som kan iverksettes i og med at det er en "Pandemi" Ref. Lovdata.no Jeg ble veldig overasket over å se hva mydighetene har rett til om det skulle gå så langt. Sier ikke at det vil skje at vi vil bli påtvunget en vaksine, men ingen ting overasker meg når WHO endret definisjonen på hva en pandemi er den 18 Mai i år(står noe om det i et av innleggene mine over). Vel, det ble litt mer en et kjapt svar...får aldri kommet meg opp av stolen nå er det tid for litt middag, tar en titt i morgen for event. videre diskusjon rundt emnet:) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. november 2009 Del Skrevet 19. november 2009 Ser mange henviser til WHOs endring av pandemi-definisjonen av 18.mai 2009. Men eg har enno ikkje sett ein einaste link til WHOs pandemi-definisjon. Hadde vore kjekt å kunne fått referansen / linken til det direkte, ikkje 100vis av youtubevideoer som seier det. Når det gjelder det 1976-utbruddet av H1N1 så meiner eg det blei publisert at Gullain Barre-syndrom hadde ein utbruddsrate på litt over 1:100000 litt under det som er det normale for befolkningen. Derimot var det dei som fekk influsensaen og GBS etterpå mykje høgare trur talla der var 40 pr 100000. men eg finn ikkje denne refransen igjen. berre talla for vaksinerte vs normalutbrudd http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/369322?...ogdbfrom=pubmed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå