Thomisa Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Ja, er det noen som hadde orket og hjulpet meg med å overklokke i7 920 til ca 3,2 Ghz? har stock kjøler så kan ikke clocke den så alt for mye enda : ) skal kjøpe en annen kjøleribb senere mvh thomas Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 har ikke fått min i7 enda men det ligger en guide/tråd her om i7 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1021503 Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 sliter litt med of forstå så avansert engelsk : ) Lenke til kommentar
rbr Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 ta ett søk på youtube. how to overclock i7 920 f.eks Lenke til kommentar
zoqiet Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Jeg ville ikke prøvd å klokke en 920 på stock kjøling og medfølgende kjølepasta. De blir ekstremt varme. Særlig hvis det er av de nyere d0'ene. Enda værre er det hvis du har lukket kabinett med dårlig airflow. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 har byttet kjølepasta, er ikke stock kjølepasta. dessuten har jeg totalt 16 vifter i et antec twelve hundred, så varme er ikke problemet, har enda ikke kommet over 60 grader, selv ved tung last : ) også skal i7 920 stock-kjøleren være meg god til og være stock. så den skal nokk klare og klokkes helt opp til 3,6Ghz uten noe spesielt høye varmetemperaturer. bare at jeg kan ikke å klokke desverre : / tenkte meg en plass rundt 3,2-3,4 Ghz, så skal jeg klokke mer når jeg kjøper seperat kjøler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Hvilket hovedkort ? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 asus p6t deluxe v2 : ) Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 ingen som kan hjelpe? : / Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) sett vcore=1.20v (Slå av Auto!) Multiplier=20 CBLK=160 Da får du 3.2Ghz... CPU'en er forøvrig avhengig av at RAM klarer å holde følge, hvilken RAM har du ? Har det kortet på den ene maskina hjemme (@4.3Ghz), kan evt hjælpe deg mer når jeg kommer hjem. Endret 4. september 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 gjør jeg det i bios da? kan du sende eventuelt screen shot? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 gjør jeg det i bios da? kan du sende eventuelt screen shot? Jupp. Vanskelig med sceenshot av BIOS. Husker ikke menyene i hodet, må vente til jeg sjekker maskina. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 hmm, finner det ikke :S Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 har btw disse rambrikkene her Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Husker at du må sette et eller annet valg til "advanced" (eller noe) for å få tilgang til "overklokkings sidene" i BIOS'en (ellers vises de ikke i det hele tatt). har btw disse rambrikkene her Det holder i mengder... Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 men jeg har jo ingen anelse om hvordan jeg kommer meg inne på det, er HELT ny på overklokking Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 hmm, finner det ikke :S Du finner disse innstilingene på AI TWEAKER i BIOS BIOS kommer du inn i ved å trykke delete ved oppstart. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 vet, er inne på biosen, eneste jeg får til er og tydeligvis klokke rammen min, er mye valg. er redd jeg skal kjøre alt til helvette! men kan jeg sette dram frequency på 1333MHz og UCLK til 2666 uten at det kan skadet noe? klokker jeg rammen da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Ikke klokk ram'en, det gjør du til slutt. Dvs. den blir delvis "autoklokket" når du klokker cpu pga av at alt står til [Auto] som default. Vent litt, jeg skal se om jeg får lastet ned manualen til kortet... Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 (endret) fant en guide, kan jeg bare gjøre det som står der, uten og skade systemet? guide men jeg finner ikke intel turbo tech, det står ikke der : S AI Tweaker Menu ---------------------- Ai Overclock Tuner => Manual Intel Speed Step Tech => Disabled (this just makes the CPU clock frequency change depending on load and I want a steady CPU clock) finner ikke denne --> Intel Turbo Tech => Disabled (this just makes the CPU clock frequency change depending on load and I want a steady CPU clock) CPU Ratio => Auto BCLK Freq => 186 PCIE Freq => 100 DRAM Freq => DDR3-1491MHz UCLK Freq => Auto QPI Link Data Rate => Auto Voltages ----------- CPU Voltage => 1.35 CPU PLL Voltage => 1.96 QPI/DRAM Core Voltage => 1.35 DRAM Bus Voltage => 1.64 CPU Differential Amplitude => 800mV ... all other voltages to Auto Endret 4. september 2009 av Thomisa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå