8520dcn Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Hei! Noen som vet hvordan regelverket er i forhold til lydopptak av forelesninger til studiehensikter? Må alle som er til stede opplyses om dette eller gjelder dette kun om det skal brukes som bevis etc. Hva sier loven? Håper noen kan hjelpe! Endret 3. september 2009 av 8520dcn Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Greit om professoren er klar over det, i det minste... Ellers har det aldri vært forbud mot å ta opp noe du selv er med i, bare å ta opp samtaler der du ikke er part. Som student i en forelesning vil jeg si du er 'med i samtalen', så og si. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg ville ikke likt det som medstudent. Jeg vil ha friheten til å kunne komme med innspill uten at det skal lagres og kunne publiseres. Jeg vil tippe at (de fleste) forelesere også ville hatt problemer med det. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Foreleserne våre tar opp forelesningene og legger de ut på nett. Så hvis du bare prater med foreleseren først så går det sikkert greit. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Opptak for privat bruk er nok kurant - men du bør spørre foreleser først. Det kan være han/hun ikke setter pris på dette, og da bør du respektere det. Opptak for distribusjon er ikke tillatt uten samtykke fra foreleser. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Gikk på universitet for noen år siden, der var det ei som ville ta opptak av forelesningen. Så lenge hun fikk godkjennelse av foreleser var det OK. Så spør foreleser du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå