Aunismann Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Du kan jo alltids koble maskinen opp mot en ekstern skjerm hvis du vil ha høyere oppløsning enn native. Har en ny Acer Aspire med Nvidia GeForce GT 240M. Har også en Samsung 40" 5-serie. Problemet er som følger: Når jeg kobler PCen til TVen med HDMI så får jeg både bilde og lyd opp på TV (klonet modus). Problemet er at av og til, veldig uregelmssig, brytes signalet på en slik måte at TV'n blir svart i ett sekund, og bildet og lyden kommer tilbake i løpet av 2 sekund. Akkurat som om man skifter kanal. Jeg tror at signalet fra skjermkortet brytes slik at TV'n ikke registrerer at det er noe signal, og derfor "blacker" den ut, slik den gjør hvis man feks skrur av spillemaskin, dekoder osv... Mulig dette er et driverproblem. Mange som har opplevd problem med nevnte skjermkort og Win 7, 64-bit. Er jo helt utrolig irriterende å få slike brudd hele tiden, hvertfall 1-2 ganger per. minutt. Jeg har PS3 koblet med samme kabel, og da er det aldri avbrudd. Så kabel er utelukket. Noen som har en idé? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvorfor klone bildet? Har du prøvd å ha TVen som hovedskjerm og forlenge skrivebordet til laptopens skjerm? Klone bildet er mer krevende, kanskje det er grunnen sammen med evt. driverproblem? Lenke til kommentar
hli Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Vet ikke løsningen på problemet ditt, men har ingen tilsvarende problem med min Samsung og win7 32-bit. Lenke til kommentar
hu- Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har 5935g laptoppen og er storfornøyd. men en ting jeg lurer på... når jeg installerte vista så har jeg fått 32 bit. lurer på hvordan få 64bit? og når win 7 kommer får jeg da 64bit? og en liten ting til. når jeg kobler pcen til min philips 32" tv så fungerer alt helt fint bortsett fra volum knappen på dataen. den slutter å virke helt til jeg restarter dataen =\ Lenke til kommentar
simen1995 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har 5935g laptoppen og er storfornøyd. men en ting jeg lurer på... når jeg installerte vista så har jeg fått 32 bit. lurer på hvordan få 64bit? og når win 7 kommer får jeg da 64bit? og en liten ting til. når jeg kobler pcen til min philips 32" tv så fungerer alt helt fint bortsett fra volum knappen på dataen. den slutter å virke helt til jeg restarter dataen =\ Hallo! Så du sier hvis jeg bestiller denne pcen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491 Der er det link, da får jeg 32 bit opperativsystem? Da får man jo ikke utnyttet de 4 gig ram. Og en ting til... er det trådløst internett på den? som det pleier å vøre på bærbare? sånn at jeg kan få god nettverks forbindelse? Lenke til kommentar
hu- Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Har 5935g laptoppen og er storfornøyd. men en ting jeg lurer på... når jeg installerte vista så har jeg fått 32 bit. lurer på hvordan få 64bit? og når win 7 kommer får jeg da 64bit? og en liten ting til. når jeg kobler pcen til min philips 32" tv så fungerer alt helt fint bortsett fra volum knappen på dataen. den slutter å virke helt til jeg restarter dataen =\ Hallo! Så du sier hvis jeg bestiller denne pcen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=428491 Der er det link, da får jeg 32 bit opperativsystem? Da får man jo ikke utnyttet de 4 gig ram. Og en ting til... er det trådløst internett på den? som det pleier å vøre på bærbare? sånn at jeg kan få god nettverks forbindelse? Ja seff er det trådløst internett det fungere meget bra iforhold til min erfaring. Jeg tror det er jeg som har gjort noe gale for å få 32bit. Har egentlig ikke peiling på sånt. Derfor jeg spurte Lurer og på om noen kan hjelpe meg med å få miccen til å fungere skikkelig. Mye skurring osv. i ventrilo. Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Legger merke til at denne nå er fjernet fra Komplett.no sine nettsider. Utsolgt? Lenke til kommentar
Gjest medlem-75284 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Noen som kan anbefale en sekk til denne pc'en? Passer den til 15.4" sekker? Lenke til kommentar
Neme Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg la også merke til at denne er fjernet fra Komplett.no, noe som er synd fordi jeg hadde tenkt til å bestille den i dag. Jeg titter litt på 5739G også, men hva er den store forskjellen? Den har et annet skjermkort ser jeg, men er det alt? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111702 Kjøp den her? Svakere skjermkort ja, altså burde du kjøpe 5935.. Endret 10. oktober 2009 av NiRaM Lenke til kommentar
Neme Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jepp jeg fant den på MPX også. Bare rart at komplett har trukket det Ty for svar Lenke til kommentar
nErD123 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Har nettopp bestilt den selv lurer på om noen har noen erfaringer med spill som wow, age of conan lotro etc etc, lurer på hvor bra den kjører disse Lenke til kommentar
stonebro Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Skjermkortet er sammenlignbart med Mobility Radeon HD4650 og specsene ellers er gode så WOW og LOTRO skal den dra opp mot maks. AoC må du nok fire litt på, men det skal gå greit å spille det på rundt medium innstillinger i native oppløsning. Lenke til kommentar
NightLiner Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111702 Stemmer det at denne har 6-cellers batteri? De fleste andre sider viser denne modellen med 8-cellers batteri. Er det forskjell på LX.PG80X.004-S og LX.PG80X.004 Lenke til kommentar
hu- Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Skjønner fortsatt ikke hvordan dere har fått 64bit operativ system Lenke til kommentar
asbjoernt Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Skjønner fortsatt ikke hvordan dere har fått 64bit operativ system Vi har enten kjøpt det separat, eller som jeg har gjort lasta ned W7 64bit fra nettet. Lenke til kommentar
nasty Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Noen som har fått til å installere grafikkdriveren til gt 240m i windows 7 x64? Ser det er mange guidelines, men ingenting virker. Dersom noen har fått det til, vil dere være vennlige å legge ut en step-by-step? Endret 16. oktober 2009 av nasty Lenke til kommentar
krutselno Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Har lest gjennom alle postene her og prøvd alt som står, men jeg får bare ikke installert noen skjermkortdriver.. jeg kjører desverre Vista 32 bits... har bestilt oppgradering til Windows 7, men vil gjerne ha ett fungerende skjermkort.. Har modellen med T6600, gt 240m... Lenke til kommentar
nasty Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Ok, nå fikk jeg det til! Etter uendelig mange timer med fjasing frem og tilbake. Nvidia driver til gt 240m - Win7 x64 step by step Lastet ned driver & "INF Modified" herfra: http://forums.laptopvideo2go.com/topic/250...a-64bit-nvidia/ 1. Uinstallerte "Standard Vga Graphics Adapter" (Var vel det Win7 gjenkjente 240m'en som) eller hva det het fra "Device Manager". 2. Valgte "Descrete" graphics i bios 3. Startet opp i Safe mode og installerte driver + INF Modified 4. Rebootet. Voila. Endret 17. oktober 2009 av nasty Lenke til kommentar
George Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Acer har nå lagt ut Windows 7 drivere på sine support sider... både x32 og x64 versjoner er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå