Gå til innhold

Acer Aspire 5935g tråden!


Thel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
viftestøy og varme hvordan er den der?

 

Den er ekstremt stillegående, og blir sjelden varm med mindre du spiller lenge/mye, da blir den ikke noe varmere enn andre maskiner med lignende grafikk.

 

Jeg er ekstremt kresen når det gjelder støy, men denne slapp glatt igjennom nåløyet mitt. Når vifta først går så er det en "blåselyd" som er behagelig, den er veldig lavfrekvent, ingen "motor"-lyd i det hele tatt, rett og slett diskre viftelyd også på full guffe.

 

Maskinen er veldig rask og responsiv. Eneste minus er at det følger med en lang serie med drittprogrammer/spill som bruker 81-92 prosesser. Har fått min ned i 50-55 prosesser nå, og den er rask (burde vel være mulig å få den ned i 30-40.

 

Holder på å installere XP på den nå (som sikkert er raskere og kjører langt færre prosesser). Skal komme med tilbakemelding senere på den biten.

Lenke til kommentar
Satt her og spillte når PC'en plutselig skrudde seg av momentant, startet på nytt så skjedde det igjen etter et kvarters tid, og en gang til. Har spilt en del timer i strekk nå, med lader i. Kan det rett og slett ha vært overoppheting, for da jeg igjen skulle starte skjedde ingenting, etter jeg hadde ventet 10 minutter fikk jeg liv i den, og alt virket som normalt, dette var etter jeg hadde trukket ut ladekabelen.

 

Har ikke mye erfaring med laptops, men dette virker ihvertfall for meg som ett tilfelle av overoppheting. Eller har jeg feil? hilfe!

 

 

Ikke overoppheting, men innebygget automatisk forhindring av overoppheting. De fleste Nvidia-kort de siste 3-4 årene har dette innebygget på hardware-nivå, pass på hvor du har laptopen hvis du har den på fanget så du ikke sperrer for vifteinngangen på undersiden eller baksiden.

Lenke til kommentar
http://www.techpowerup.com/gpuz/

 

Noen som gidder installere og sjekke? Er interessert i minnetypen de har brukt på Nvidia 240GT kortet. Om det bare er DDR3 forklarer det hvorfor den knapt er raskere enn min ett år gamle Acer 5930G (ca 5800p i 3dmark06), med GDDR3 burde den vært betydelig raskere, typ 7-8000 poeng i 3dmark06.

 

Memory Type: [tom] ...

 

Er en del tomme felter i GPU-Z inkl. memorytype...

GPU-clock: 550 / Memory: 770 / Shader: 1210 (Mhz)

Pixel fillrate 1.1Gpixel/s

 

(virker som om GPU-Z ikke helt har støtte for GT240-M ennå på å lese alle verdier).

 

Bruker Forceware 190.62 i XP 32bits som driver.

Lenke til kommentar

er ganske så sikker på at det er DDR3 minne, dette sparer acer en del på, dermed den lave prisen..

 

Er ganske fornøyd med pcen, etter 3dager i bruk, lite støy, meget lyssterk skjerm. Det negative er at den suger til seg fettflekker og blir fort skitten... også syns jg tastaturet gir litt etter, men dette er ikke så mye. Skjermen kan bare bøyes ca 120 grader bakover, noe jg syns er litt lite..

 

Ellers en meget bra pc :)

Lenke til kommentar
Fikk den i dag. Ingen etui følger med Aspire'n desverre.

 

Jeg foreslår at du tenker på hva slags lyd du har lyst å ha, for den imponerte ikke på kvalitet. Dolby Home Theater har en artig surround effekt å legge til, men ikke god til å spille musikk fra.

 

Headset er vel obligatorisk tilbehør til laptoper uansett.

Lenke til kommentar
Også godt fornøyd med denne pcen. (T6600, GT 240M). Har dog et problem. Har installert Windows 7 Professional x64, og sliter med å finne en fungerende driver for GT 240M-kortet. Noen som kan hjelpe meg?

 

Det finnes ingen offisielle drivere til win7 X64 enda fra acer. Men hvis du ser på denne:

http://laptopvideo2go.com/

 

Øverste nyheten der er driverne fra acer. Der er alt utenom x64bits for win7.

 

Hybrid drivere er også spesielt. Det krever spesialsammensatte drivere på fra OEM-produsenten (Acer i dette tilfelle). Hybrid driverne installerer både intel og Nvidia driverne i ett, med IRQ og ressurser definert i driverscriptene slik at de to kortene samarbeider skikkelig.

 

Ergo, du får ikke hybrid i win7 x64 bits ennå desverre.

 

Det du kan gjøre, er å ta f.eks driverne Submit la ut og modifisere dem selv via laptopvideo2go.com sin modded inf. Da henter du driveren derfra og du får også en link/valg til å hente ned modifisert versjon.

 

Siste HHQL-versjon som skikkelig støtter win7 x64 uten modding blir da: http://download.laptopvideo2go.com/nvidia/...613_win7x64.exe

 

evt modifisert inf-installasjonsfil for v190.40 å virke på 240M ligger her:

Driver: http://download.laptopvideo2go.com/nvidia/...040_win7x64.exe

Inf: http://laptopvideo2go.com/infs/190series/1...x64/nv_disp.inf

 

Det aller største problemet - at win7 er forferdelig i utseende på fonter (antialiasing i startmenu b.la slik som elendige Vista) kan desverre ingen hjelpe deg med. (Måtte bare klage på det, klarte ikke dy meg.)

 

Maskinen virker forøvrig helt fint i XP med alle drivere bortsett fra en enormt irriterende ting: Når man har maskinen i Nvidia-modus fra bios, så virker ikke hibernate/standby.

 

Noen burde be Acer ta seg kraftig sammen når det gjelder supportdelen.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Fikk den i dag. Ingen etui følger med Aspire'n desverre.

 

Jeg foreslår at du tenker på hva slags lyd du har lyst å ha, for den imponerte ikke på kvalitet. Dolby Home Theater har en artig surround effekt å legge til, men ikke god til å spille musikk fra.

 

 

Du må justere litt så blir det bra. Skru av limited output, IKKE bruk bass-enhancer (gjør bassen dårligere) IKKE bruk Dolby Prologic, IKKE bruk virtual speaker eller Dolby Headset (demper lyden kraftig). Juster EQ for et mykere lydbilde til slutt.

 

Var elendig lyd på min først, før jeg finjusterte, nå er lyden topp.

Lenke til kommentar

 

Takk skal du ha! Fikk det nesten til å virke. :D Lastet ned driveren og inf-filen, og da fungerte faktisk installasjonen, og den tilbød meg å øke ytelsen (dvs. faktisk bruke kortet), men da jeg gjorde det ble skjermen sort. Og forble sånn. Måtte starte opp i safe mode og fjerne den. Er naturligvis langt fra umulig at det er noe jeg gjorde feil som gjorde at det ikke virket.

 

Noen som vet hvor lang tid Acer normalt bruker på å besvare henvendelser? Sendte mail (dvs. utfylt skjema på siden deres) på søndag.

 

-hli

Lenke til kommentar

 

Takk skal du ha! Fikk det nesten til å virke. :D Lastet ned driveren og inf-filen, og da fungerte faktisk installasjonen, og den tilbød meg å øke ytelsen (dvs. faktisk bruke kortet), men da jeg gjorde det ble skjermen sort. Og forble sånn. Måtte starte opp i safe mode og fjerne den. Er naturligvis langt fra umulig at det er noe jeg gjorde feil som gjorde at det ikke virket.

 

Noen som vet hvor lang tid Acer normalt bruker på å besvare henvendelser? Sendte mail (dvs. utfylt skjema på siden deres) på søndag.

 

-hli

 

Acer support er så og si ikke-eksisterende, vanskelige å få kontakt med, og når man får kontakt hjelper de deg sjelden, de vet absolutt ikke hva de driver med. De lager fantastiske maskiner, men går noe galt er du ille ute... Jeg har alltid måttet belage meg på bruker-forumer for å løse acer-problemer istedet.

Lenke til kommentar
Acer support er så og si ikke-eksisterende, vanskelige å få kontakt med, og når man får kontakt hjelper de deg sjelden, de vet absolutt ikke hva de driver med. De lager fantastiske maskiner, men går noe galt er du ille ute... Jeg har alltid måttet belage meg på bruker-forumer for å løse acer-problemer istedet.

 

Vås. Jeg leverte inn min tidligere Acer-maskin 3 ganger og fikk dekket alle utgifter på flekken alle ganger. Aldri problemer med å nå support på telefon heller.

Lenke til kommentar
Acer support er så og si ikke-eksisterende, vanskelige å få kontakt med, og når man får kontakt hjelper de deg sjelden, de vet absolutt ikke hva de driver med. De lager fantastiske maskiner, men går noe galt er du ille ute... Jeg har alltid måttet belage meg på bruker-forumer for å løse acer-problemer istedet.

 

Vås. Jeg leverte inn min tidligere Acer-maskin 3 ganger og fikk dekket alle utgifter på flekken alle ganger. Aldri problemer med å nå support på telefon heller.

 

Sikkert fint for deg. Nå vet ikke jeg hva problemene dine gjaldt, men når de får spørsmål litt utenom det vanlige, eller ang. ting som ikke involverer at du leverer inn maskinen, dvs. problemer som ikke gjelder produksjonsfeil som da er obligatorisk å fikse, enkelt for dem å gjøre noe med så sliter de veldig. Søk litt på nett/forumer ang. support hos Acer og du vil se gjentagende at den er dårlig.

 

Jeg har snakket med dem 5 ganger siste 3 ukene ang. BIOS-støtte for dvalemodus i XP, noe som må implementeres, i praksis virker ikke maskinen i XP hvis man vil ha dvale/hvilemodus. Drivere til webkameraet til vista/win7 klarer de ikke engang å svare på, ettersom de leverer maskinen med 4 forskjellige produsenter, ingen av driverne som følger med virker på min, kun hvis jeg installerer selv med en rar kinesisk betadriver og da virker det kun i Messenger Live og crystal eye webcam, den dukker fortsatt ikke opp i selve Vista ("Min datamaskin") / Windows Moviemaker osv.

 

Her skulle de finne ut av det og ta kontakt dagen etter, de har de lovt 3 ganger nå, det er 2 uker siden nå og ikke hørt et pip fra dem. (Acer Norge).

Lenke til kommentar

Har kjøpt en ny Acer Aspire 5935g med nevnte skjermkort.

 

Problemet er at skjermkortet ikke vil installeres med drivere som bør fungere.

Driveren som windows 7 vil installere, er den som gir meg "Standard VGA graphics adapter", istedet for "Nvidia geforce GT 240M".

 

Har brukt mange timer og søkt over google, og lastet ned ulike driverpakker fra nvidia som skal støtte kortet. I tillegg har jeg prøvd med modifiserte .inf filer fra alle slags mulige steder som laptopvideo2go, nvidia, acer selv, 3Dguru osv. Ingenting fungerer.

 

Det som skjer når jeg oppdaterer driveren med modifisert driverfil er at driverfila ikke støtter operativsystemet, og jeg får code 10, device cannot start. Andre ganger kan det være helt andre ting. Noen ganger får jeg ikke istallert driveren i det hele tatt, og andre ganger blir skjermen svart og må deretter rulle driveren tilbake fra safe mode.

 

Tilleggsinformasjon:

I device manager er skjermkortet "Standard VGA graphics adapter", og står da videre:

Windows cannot load the device driver for this hardware because a previous instance of the device driver is still in memory. (Code 38)

 

Virker som det er et problem ute og går for dette kortet mot windows 7 og etter diskusjonsforum å gjette er det mange som sliter med dette. Problemet mitt er at ting som fungerer for andre, ikke fungerer for meg.

 

Rimelig lei av å stampe, så håper på noen konstruktive tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Har kjøpt en ny Acer Aspire 5935g med nevnte skjermkort.

 

Problemet er at skjermkortet ikke vil installeres med drivere som bør fungere.

Driveren som windows 7 vil installere, er den som gir meg "Standard VGA graphics adapter", istedet for "Nvidia geforce GT 240M".

 

Har brukt mange timer og søkt over google, og lastet ned ulike driverpakker fra nvidia som skal støtte kortet. I tillegg har jeg prøvd med modifiserte .inf filer fra alle slags mulige steder som laptopvideo2go, nvidia, acer selv, 3Dguru osv. Ingenting fungerer.

 

Det som skjer når jeg oppdaterer driveren med modifisert driverfil er at driverfila ikke støtter operativsystemet, og jeg får code 10, device cannot start. Andre ganger kan det være helt andre ting. Noen ganger får jeg ikke istallert driveren i det hele tatt, og andre ganger blir skjermen svart og må deretter rulle driveren tilbake fra safe mode.

 

Tilleggsinformasjon:

I device manager er skjermkortet "Standard VGA graphics adapter", og står da videre:

Windows cannot load the device driver for this hardware because a previous instance of the device driver is still in memory. (Code 38)

 

Virker som det er et problem ute og går for dette kortet mot windows 7 og etter diskusjonsforum å gjette er det mange som sliter med dette. Problemet mitt er at ting som fungerer for andre, ikke fungerer for meg.

 

Rimelig lei av å stampe, så håper på noen konstruktive tilbakemeldinger.

 

Sett den til kun dedicated/discrete Graphics i BIOS før du installerer Nvidia driverne. Bruk driverversjonen/linken ovenfor, den skal funke umodifisert (XP versjonen gjør i hvertfall det. 186.13 tror jeg). Grafikkkortet til Nvidia bruker så lite strøm og er så stillegående (stillegående som i helt stille) under normal drift i Windows at Intel-grafikkdelen er "egentlig" bortkastet (etter min mening).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...