Barkbit Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Jeg fant ut av det. Brukte denne kabelen: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134853534. Måtte inn i kontrollpanelet og velge "Realtec Digital Output" for å få digitalt signal ut. Jeg prøvde bare musikk i stereo og ikke 5.1, men lyden virket bra Lenke til kommentar
DonJuan. Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Hvorfor er det så mange som digger denne maskina når den bråker som et rent lite helvete? Min er musestille. Selv under spilling. Varm blir den heller ikke. Acer 5739G derimot, den bråker den! Lenke til kommentar
Thel Skrevet 14. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2010 Har heller ingen problemer med lyd. Den er stort sett veldig stille, bortsett fra dvd-drevet som lager mye lyd når det leser. Lenke til kommentar
Starcraft Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 fikk denna maskina i posten i dag.. har fått instalert den og nå er det bare en sånn acer install instant on arcarde instalasjonslinje som står å loader nederst på skrivebordet... men jeg får ikke bildekveliteten på skjermen til å bli bedre, alt er jo veldig uklart, ikke noe skarpt bilde i det hele tatt.. men den står på det høyeste 1024x768.. men det må jo være bedre bildekvelitet på skjermen en det som er når du starter datan første gangen??????!!!!! er jo sånn LED skjerm og greier som skal væra så bra åsså er det helt uklart, er jo dårigere enn de simple skoledatane... Er det noen som kan hjelpe meg? hva skal jeg gjøre for å få skjermen normal? Lenke til kommentar
Starcraft Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 forgøtt it... vart normalt når datan skrudde seg av automatisk og på igjen:p Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvor er det lurest å få kjøpt denne hen? Lenke til kommentar
Barkbit Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Hvor er det lurest å få kjøpt denne hen? Jeg kjøpte denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=129637. Desidert billigst. Kom 3 dager etter bestilling. Står at det er T6500 prosessor i annonsen og på pc'en, men det er T6600 i min i følge systeminformasjonen Ser at NetShop har bare en av disse igjen på lager, så løp å kjøp! Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Sikker på at det ikke er noe "dårligere" med den? Tusenlappen billigere hørtes drøyt ut. Lenke til kommentar
Barkbit Skrevet 14. januar 2010 Del Skrevet 14. januar 2010 Sammenlignet den med tilsvarende (LX.PG80X.004) hos mpx (ca 1500,- dyrere) før jeg handlet og fant ingen forskjell i spesifikasjonene. Jeg var også skeptisk i utgangspunktet. Lenke til kommentar
mingi Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Hei. Har i dag installert 64-bit windows 7 Professional, og det har i all hovedsak gått veldig bra. Har tidligere kun kjørt discrete graphics på maskinen, og derfor ikke giddi å rote med acer powermanager eller hva det enn heter, dette systemet som switcher mellom de to grafikkløsnigenen. Ihvertfall, problemet mitt dreier seg om å justere lysstyrken når en kjører med ytelse fremfor strømsparing. På strømsparing er dette ikke noe problem, (dvs fn+venstre/høyre fungerer fint), men så fort jeg velger ytelse, virker ikke dette lenger (den beholder lysstyrken jeg hadde i det øyeblikket jeg byttet). Noen som har opplevd det samme, eventuelt har noen tips til hvordan jeg kan fikse det? Har akkurat samme problemet! I tillegg, når jeg prøver å oppdatere nvididia-skjermkortet, så fucker skjermen seg helt. Maks oppløsning blir på 1000*700 e.l. Det hele ender med at jeg må bruke systemgjenoppretting. Ingen som vet råd? Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Er det noen som har oppgradert fra vista home premium til Windows 7. Hvilke drivere må man laste ned etterpå? Eller før for den saks skyld. på acer sin side er det jo så vanvittig mange drivere. Skal man liksom laste ned alle? Det er f.eks 4 VGA drivere. En fra intel og tre fra Nvidia. Skal man ha alle? Og det er 2 drivere til kamera, med forskjellig produsent. osv. Jeg har den versonen av maskinen med GT 240M og t6600 og 500GB HDD dersom det har noe å si Lenke til kommentar
Bassmann1 Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Er det noen som har oppgradert fra vista home premium til Windows 7. Hvilke drivere må man laste ned etterpå? Eller før for den saks skyld. på acer sin side er det jo så vanvittig mange drivere. Skal man liksom laste ned alle? Det er f.eks 4 VGA drivere. En fra intel og tre fra Nvidia. Skal man ha alle? Og det er 2 drivere til kamera, med forskjellig produsent. osv. Jeg har den versonen av maskinen med GT 240M og t6600 og 500GB HDD dersom det har noe å si Bare glem det. Det er ikke så viktig lengre. Noe gikk galt under oppgraderingen. Maskinen kjører nå i loop. Det kommer frem at "maskinen avsluttet unormalt og installasjon kan ikke fortsette. Installasjonen vil fortsette når maskinen starter på nytt.".... Maskinen starter så på nytt av seg selv, men det kommer bare samme feilmelding. Slik kjører den i loop. Det fungerer ikke med recovery CD. Jeg har også kjøpt Windows 7 64 bit i dag for å forsøke å ta en clean instal av det. Men det fungerer heller ikke. Maskinen kjører bare i den samme loopen. Noen ideer om hva jeg skal gjøre? Forresten så fungerer ikke noen av alternativene når man trykker F8 heller. Kommer bare samme melding om at installasjon ikke kan fortsette og at installasjon fortsetter etter omstart. Loop. Jeg tror jeg må inn i BIOS for å sette den til å boote fra CD. Er det noen som vet hvordan man gjør det? Jeg vet hvordan man kommer seg inn i BIOSen altså, men akkurat hvordan man skal sette boot fra cd som førstevalg vet jeg ikke. Lenke til kommentar
DonJuan. Skrevet 23. januar 2010 Del Skrevet 23. januar 2010 Er veldig enkelt, bare gå inn i BIOS og bla deg fram til riktig fane. Da kan du velge prioriteten til hva som skal bootes opp først. Lenke til kommentar
xm8 Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Da var maskinen ankommet mitt stuebord. Jeg vurderer å formatere og innstallere Windows 7 på maskinen, men etter det jeg leser her så ser det ut til at mange har problemer med å få allt til å fungere etterpå. Er det noen som har utarbeidet en oversikt over hvilke drivere som må re-innstalleres, samt hvilke Acer-programmer som også må re-innstalleres, for å få all funksjonalitet (som f.eks vekslingen mellom skjermkortene) ? Lenke til kommentar
Frewt Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 noen som vet hvordan man kan skru av den trådløs internett knappen som sitter på venstre side av tastaturet`? Vil gjerne deaktivere denne da den er meget irriterende under spilling... Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Jeg er har et problem med maskinen min :S Den lagger i spill når den blir varm. Først når jeg spiller lagger det ikke litt engang, men etterhvert så begynner den å lagge mer og mer. Dette problemet var ikke så stort når maskinen var relativt ny, men har begynt å komme i ettertid. Først så lagger den ikke litt(60fps +), og så 10 sekunder etter så kjører det i 10 fps ifølge fraps. På det verste så er skjermkorttemperaturen 88-100 C. Nå for tiden spiller jeg Cod5 med alt på medium. Hva er dette for noe, og har noen en løsning? Mvh Lachesis Endret 15. august 2010 av Lachesis Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Ja, her er løsninga. Men jeg anbefaler å blåse støv vekk med trykkluft. Men her har du et program som hjalp meg burde funke hos deg. Etter du har lasted ned og åpnet, huker du av på "clock modulation" og "chipset clock mod" (ikke nødvendig det siste, men det hjalp hos meg, så bare gjør det) etter det klikker du på "turn on" håper det hjalp Throttlestop.rar Endret 15. august 2010 av Quakecry Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 (endret) Ja, her er løsninga. Men jeg anbefaler å blåse støv vekk med trykkluft. Men her har du et program som hjalp meg burde funke hos deg. Etter du har lasted ned og åpnet, huker du av på "clock modulation" og "chipset clock mod" (ikke nødvendig det siste, men det hjalp hos meg, så bare gjør det) etter det klikker du på "turn on" håper det hjalp Det er 5 "faner": internet, game osv. skal jeg huke av alle clock modulation og chipset clock mod på alle de 5 fanene? EDIT: Jeg har huket av de du sa at jeg skulle gjøre i alle de 5 fanene:) Jeg spilte i 30 minutt uten lagg, og alt gikk strålende helt til datamaskinen slo seg av på grunn av for høy varme Hva i helv*** ? Her har jeg kjøpt en datamaskin, og jeg forventer at den iallefall kan kjøre på fullt i 30 minutter uten å slå seg av.. Kanskje burde jeg kjøpe trykkluft Men skal jeg da skru av dekslene, eller skal jeg bare blåse inn uten å ta av dekslene? Hvis jeg eventuelt tar av dekslene, påvirker dette garantien? Takk for tipset forresten Quakecry Endret 15. august 2010 av Lachesis Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ja, det er baksiden med det programmet. Siden pcen ikke klokker seg ned, blir den varmere og varmere. Så du må nok bruke trykkluft, jeg dro på elkjøp å fikk dem til å gjøre det for meg. Nei, det vil ikke påvirke garantien tror jeg - hvis du kan skru dem opp med et vanlig skruhjern f.eks så burde alt gå helt fint.. Lenke til kommentar
Lachesis Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ja, det er baksiden med det programmet. Siden pcen ikke klokker seg ned, blir den varmere og varmere. Så du må nok bruke trykkluft, jeg dro på elkjøp å fikk dem til å gjøre det for meg. Nei, det vil ikke påvirke garantien tror jeg - hvis du kan skru dem opp med et vanlig skruhjern f.eks så burde alt gå helt fint.. Jeg bor langt oppi gokk, og nærmeste elkjøp er 30+ mil unna :S Da får jeg vel prøve med trykkluft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå