JuC1y Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei! Jeg har gjerne lyst til å bli bedre i engelsk, både skriftlig og muntlig. Har lyst til å få mye bedre ordforhold og kunne snakke bra. Noen som har noen tips til dette? Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Eneste tipset jeg har er å se utelukkende på engelsk tv og film uten undertekster i noen måneder, da skal du se at ordforrådet blir større. Funket for meg, men jeg var dog ganske ung (fra 8-9 og oppover).. Lenke til kommentar
martita Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Les engelse bøker så klart! + prøv å skriv litt på engelsk... Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Forslagene over er ikke så dumme. De siste årene har jeg nesten kun sett filmer og serier uten undertekster, og det har ført til at jeg til slutt lærte engelsk flytende i den forstand at jeg ikke lenger oversetter i hodet, men faktisk kan tenke på begge språk. I tillegg har jeg lest, og leser fortsatt, mye på engelske nettsider. Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Språket må setjast ut i praksis. Les, skriv, høyr og snakk språket. Pugging av grammatikk og lærebøker hjelper lite i forhold. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Begynn å skriv på engelskspråklige forum. Da vil du kunne bruke språket på en naturlig måte. Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) En kombinasjon av et press for å skrive riktig på forum og tidligere hard nerding av Runescape (da jeg var 9-10 år) gjorde at jeg har utvikla gode ferdigheter. Har fortsatt engelsk integrert i hverdagen og resultatet is that my vocabulary expands itself on a daily basis because I look up every term that I have yet to know the definition of. Dataspill med mye tekst/snakk, filmer uten undertekster (ent. med engelske undertekster) og engelskspråklige forum contributes to a very broad selection of words which gives you a huge advantage in class and in situations where English is preferable to use. Lykke til! Endret 4. september 2009 av Crash Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Man kan være utvekslingsstudent i et engelskspråklig land.Vet om en som slet tungt med engelsk,han tok et år i statene og kom tilbake som en racer i engelsk.Både skrev og snakket flytende engelsk etter det skoleåret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå