Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det er jo enkelte som mener at vi kommer til å få se en D700s, heller enn D700x.. Vet ikke helt hva jeg skal sette pengene mine på.

Har kanskje litt vanskelig for å se for meg at Nikon velger å lage en versjon som er enda likere D3x, samtidig som de de mister de uovertrufne ISO-egenskapene som D700 nå er så kjent for.

Det ser ut som to stk minus for lommeboka til Nikon, og det er ikke alltid to ganger minus blir pluss. :)

Hvis de har noen som helst sans for markedet, så lager de en D700s med full HD video uten jello. Alternativt en modell som i tillegg er jekket opp et par hakk på MP, si til 16-18-ish. Dette siste avhenger imidlertid av Sony.

http://nikonrumors.com/2009/08/29/which-on...ikon-d700x.aspx

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Alternativt en modell som i tillegg er jekket opp et par hakk på MP, si til 16-18-ish. Dette siste avhenger imidlertid av Sony.

Hvorfor avhenger dette av Sony? D3/D700 sin sensor er da ikke laget/produsert av Sony. Kommer ikke ny sensor i D700x, det er rimelig garantert - vil bryte med alle tradisjoner. Potensiell D700s vil ha en optimalisert sensor/AD konvertere (samme som D300 vs D300s bare tilsvarende basert på sensor som sitter i D700). Ny sensor dukker opp i D4(FX) og D400 (DX) og deretter D4x (FX).

Lansering av eventuell D700x er på ingen måte ment som erstatning for D700, tipper vi eventuelt ser D700s og D700xs samt D3s og D3xs.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...