Gå til innhold

FF og IE aligner bilde forskjellig

Anbefalte innlegg

som dere kan se på denne siden: http://www.pstrophyhunting.com/redesign/index

så blir bildet til høyre på lik linje med bildet til venstre i FF, men i IE så er bildet litt nedenfor det samme bildet som jeg sammenligner med, har dobbeltsjekket kodingen min og ser ikke noe gale i det hele tatt, bare jeg som er blind og overser noe? har prøvd med stylesheet resets og men funker like dårlig...

edit: kan virke som at det blir gitt 1-2px padding under bildet i IE, men vet ikke hvordan jeg skal fikse dette

edit2: problem fikset, display:block; ftw

Endret av Slugge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du ikke prøvd nok. Og ikke tro at du «må» løse et problem som oppstår, ved å bruke negativ margin — det er i de aller fleste tilfeller en veldig dårlig idé.

Det er en grunn til at floating er utbredt for dette i dag, og at slike ting ikke løses med negative marginer i histen og pisten. Hva gjør du når du legger til en ny boks på siden, og boksen over har dynamisk høyde? Skal du sette negativ toppmargin på den nederste boksen som er sånn ca. lik høyden på den første, og håpe på det beste samt endre denne hver gang du legger til eller fjerner tekst i den første boksen?

Du må sette float: left; på bildet, og float: right; på diven. Er det fortsatt feil i IE6, kan det komme av eksempelvis IE Double Float Margin, som kort sagt gjør at om du har float og margin til samme side (venstre eller høyre) på samme element i IE5/6, blir denne marginen doblet.

Anbefaler deg ellers å bygge opp et rammeverk på siden med kolonner, ellers blir det mye overflødig kode og vedlikehold.

Lenke til kommentar

Er det då altså ein god idè å nytte tables til ein three-column layout?

Dette har eg lurt på, men har desperat prøvd å vere utan tabellar.

Men å lage tre tabeller med angitt bredde til innhaldet i ein three-column-layout - er det noko god idè? For så å bruke divs til innhaldet?

Redigert:

Tenker no tre rader.

[meny] [hovudinnhald] [meny] til dømes.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...