Gå til innhold

The file or directory is corrupted and unreadable

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjørte diskpart i cmd, så valgte jeg feil disk og kjørte kommandoen "clean".

Jeg brukte "testdisk" til og gjennopprette patisjonen(som var blitt til 3 patisjoner etter testdisk var ferdig!), problemet er at jeg får ikke tilgang til patisjonene.

(J:\ is not accessible. The file or directory is corrupted and unreadable.)

Hvordan skal jeg gå fram for og fikse dette problemet?

Takk for svar! :D

Endret av sirus_the_virus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal jeg opprette riktig partisjonstabell?

Her er resultatet! :S?

----------------------- Disk 1 MBR -------------- Size 976773168 = 500 GB (465 GiB)

# Activeflag Offset _____Size____________ Type

1 80 = Yes 63 206788617 = 100971 MiB 07 = Windows NT NTFS

2 00 = No 915329024 61442048 = 30001 MiB 07 = Windows NT NTFS

3 00 = No 0 0 = 0 MiB 00 = Empty

4 00 = No 0 0 = 0 MiB 00 = Empty

Partition size 268230728. Unallocated 708542440 sectors.

BPB1list.txt

Lenke til kommentar

Du har 2 partisjoner. Og det mangler en stor bit mellom dem.

Den første partisjonen er laget av XP, men den andre er Vista eller Win7?

Og nå kjører du Win7? Det kan kanskje ha sammenheng med problemene at du blander XP og Win7, de lager partisjoner på forskjellig måte.

Mulig mer jobbing med TestDisk kan få det rett. Det er flere avanserte muligheter, men jeg har liten erfaring med å bruke de.

http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery

Du kan konsultere wiberos, han kan vesentlig mer om dette enn meg.

Vi må se et bilde fra Diskbehandling.

Får du tilgang til filer på første partisjon?

Er du sikker på at du hadde bare en partisjon som omfattet hele disken? Og den partisjonen var laget med XP?

Siste utvei er å bruke recovery program for å hente ut filene.

Lenke til kommentar

jeg bruker ikke xp lenger, jeg brukte vista inntil i går da jeg gikk over til win7!

Alle patisjonene jeg har opprettet, har jeg opprettet i vista!

Vet ikke om dette har noe med saken og gjøre men... jeg har iallefall dualbootet vista og win7, for og teste ut win7.

Får ikke tilgang til noen av filene på de to patisjonene, selv ikke i testdisk (P: view files).

Ja, jeg er bombesikker på at jeg kun hadde en partisjon som omfattet hele disken.

Viss denne hardisken er den første jeg kjøpte så er patisjonen laget med xp (da brukte jeg den som ekstern), så fikk jeg meg stasjonær og da delte jeg opp partisjonen sån som jeg ser den nå. men i etter tid skiftet jeg hardisk og formaterte hele disken og laget en patisjon som omfattet hele disken.

Lenke til kommentar

Hvis partisjonen din ble opprettet i Vista så skulle 'Offset' være 2048. Med XP var den 63, som MBRlister viser nå.

Mulig TestDisk har funnet gammel informasjon. Jeg fikk et slikt problem en gang jeg prøvde meg fram, men da omvendt. TestDisk insisterte på å lage en partisjon med offset 2048, mens den jeg hadde slettet var 63. Dette var en disk som hadde blitt brukt til mye rart.

Lenke til kommentar

Hvis den har funnet gammel informasjon, hvorfor får jeg ikke tilgang til filene da?

Hvis jeg må som siste utvei bruke recovery program, har jeg et lite probelm. Jeg prøvde getdataback, men det funket ikke. Kan det ha noe med at hardisken er i "Raw" format? Må jeg formatere den? Eller kan jeg bare konvertere den uten og formatere den?

Lenke til kommentar

Med gammel informasjon mener jeg en gammel bootsektor.

I bootsektor ligger informasjon som beskriver hvordan partisjonen skal leses. Hvis den ikke stemmer så er filene utilgjengelig, partisjonen vil oppfattes som korrupt, MFT kan ikke bli funnet.

RAW betyr ingen eller ukjent partisjon. Men GetDataBack trenger ikke partisjonsinformasjon, den skal finne kunne finne filer på en disk uten fungerende filsystem. Og om du formaterer skal ikke det hindre deg å finne filene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...