Weralife Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Hei alle sammen! jeg studerer siste året på vg nå og har tenkt meg å søke en av disse linjene. Hva er egentlig forskjell mellom de to? P.s. har realfag linje med matte r1+r2 og fysikk 1. dataingeniør Bachelor i datateknologi Endret 3. september 2009 av Weralife Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Vet ikke så mye mer om Datateknologi enn det som står på UiB sin side. På HiB er ihvertfall matten laget som et eget mattefag spesielt for programmering, og man har kurs i Ledelse, Organisasjon og Styring. Sistnevnte høres veldig tørt ut, men er faktisk ganske artig + du får prøvd deg på å lede prosjekter/jobbe med prosjekter.(Ganske annerledes enn på VGS og lavere). Nå er forresten resten av semesteret vårt i det faget prosjektarbeid Slik det ser ut på UiB er det mer datafag om det er kun det du er interresert i, men jeg mener det er bedre å ha matte spesielt tilpasset programmering, og det å ha erfaring innen prosjekt og ledelse er en fin ting å ha med seg videre ettersom dataingeniører o.l. veldig ofte jobber med prosjekt Og for ikke å glemme ex.Phil, et fag alle som går på universitetet må ha. Det er (Om jeg ikke tar helt feil) lære om filosofi og filosofer, noe som for meg ihvertfall virker dritt kjedelig Men nå er jeg bare inne i min andre måned på HiB, så vet jo ikke alt enda, men er ihvertfall slik jeg ser det Endret 14. september 2009 av Joachricar Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Sjekk også ut denne og lignende tråder. Lenke til kommentar
Weralife Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Joachricar, tickinghd, tussen takk. Joachricar, har dere fysikk og kjemi ? Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Fysikk for data i 3semester og miljø+kjemi i 5semester(kun 5 stp) Om det var fra VG så har jeg 2FY, strøk i 3FY(Gadd rett og slett ikke). Kjemi har jeg aldri hatt noe interesse for hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå