Stainz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Hei, Har nylig formatert og innstallert Windows (Vista) på nytt på min samboers laptop (Packard Bell). Alt ser ut til å fungere bra på maskinen bortsett fra at jeg ikke klarer å bruke den til internett. Internettet fungerer ypperlig på laptopen jeg skriver fra nå. Så nettverket er antakelig i orden og det er mest sannsynlig noe med maskinens innstillinger å gjøre. Det viser nemlig at man er tilkoblet nettet i hjørnet på maskinen, men ingenting skjer. Får forøvrig feilmeldingen: There may be a problem with your DNS configuration Dette er hva jeg har testet allerede: - Forsøkt å koble til med kabel både i reouter og direkte i Canal digital boksen. Samme respons - pinget webadresser i cmd uten resultat - Pinget Router Får fullt resultat - Forsøkt ipconfig relase flush og renew uten resultat - Sjekket at nettverkskortet står til å motta dns automatisk - Testet .ssh eller noe lignende i cmd to tips jeg fikk når jeg surfet etter problem. husker ikke kommadoen - Nettverkskortet står at det fungerer - Har oppdatert driver på nettverkskortet - Tatt av brannmuren Noen som har andre tips? Begynner å bli rimelig frustrert. Endret 3. september 2009 av Stainz Lenke til kommentar
Stainz Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Fikk fikset det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå