Mr.Anki Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei! Har en Asus maskin som ble kjøpt på slutten av sommeren 2007. Bruker maskinen daglig på skolen og batteriet har blitt veldig dårlig med tiden. Holder ikke lengre enn 20 min kan jeg tenke meg. Hvor lenge har en reklamasjonsrett på slike batterier? Hvordan unngå at det blir dårligere med tide? Mvh Mr.Anki Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 2år, så du er nok et par måneder for sent ute. Unngå å lad det helt ut, kladdlad det så mye du klarer. Når du vet at du ikke skal bruke det på en stund lad det ut til 60% og legg det et kaldt og mørkt sted (f.eks kjøleskap) Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Sedan de flesta tillverkare opererar med 6 månaders garanti på batterier hade det varit fint om du kunde visa till ett handfast ställe som säger att det är 2 år på ett batteri till en pc. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Står i forbrukerkjøpsloven. Husker ikke paragrafen og gidder ikke lete opp. Den sier at man har 2 års reklamasjonsrett fra dagen man kjøper tingen. Er levetiden til tingen ment å vare lengre, ved vanlig bruk, er reklamasjonstiden 5 år. Garanti og reklamasjon er ikke samme ting. Endret 3. september 2009 av EivindS_ Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) mener at på kviteringer så står det at du har bare 6 månder granati/reklamasjon på batteriet. edit: sto det på min kvitering vertfall :s Endret 3. september 2009 av Submit Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det strider med § 3 i samme lov. Kan aldri tru at butikken har rett til det. Isåfall er det noe jeg ikke har fått med meg Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Det strider med § 3 i samme lov. Kan aldri tru at butikken har rett til det. Isåfall er det noe jeg ikke har fått med meg mener du det med 6 månders reklamasjon på batteriet da? kan finne kviteringa og dobblet sjekke det/ ta bilde Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Står ingenting i forbrukerkjøpsloven (regner du har kjøpt den privat og ikke i næring, da er det kjøpsloven som gjelder) om unntak fra paragrafen om reklamasjon. Teknologien på batteriene har blitt så bra at de de varer 2 år iallefall. Har lest noen artikler om dette. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) har tatt bilde av kviteringen her: og den er kjøpt på euronics :S Endret 3. september 2009 av Submit Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Da hadde jeg rett. Hadde vanskelig for å tru at de mente reklamasjon. På bildet står det jo bare garanti. Så reklamasjonsretten er 2 år uansett. Det er forskjell på garanti og reklamasjon. Btw, du vil kanskje fjerne serienummeret fra bildet Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Btw, du vil kanskje fjerne serienummeret fra bildet kansje det var en ide ja Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 To års reklamasjonsrett på pc-batteri Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) To års reklamasjonsrett på pc-batteri Ja da må det i såfall være 100% dødt/ødelagt og ikke en gang da blir det enkelt å få nytt. Det nytter ikke å reklamere på et godt brukt batteri som tar lading og fungerer om det så er bare 5 min (det fungerer)og reklamasjonsretten hjelper deg ikke. Endret 4. september 2009 av Jada-jada Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå