Gå til innhold

Erfaring med Pixmania som leverandør?

Anbefalte innlegg

Dett står henvisning til tollvesenet på pixmanias sider, men tydeligvis har de ikke lest så mye der selv. I hvertfall ikke om utførsel og tilbakebetaling av mva. som de sier de ikke kan, eller vil, betale tilbake.(Mail til meg idag)

Her kan pixmania lese litt mer: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;parentid=66248

Kanskje de kan lære noe av andre nettbutikker i så måte? De sender ferdig utfylt skjema hver gang jeg spør om det.

Kan bestillingen leveres hos en annen person / til et annet land?

Ja, men du må bestille på det gjeldende lands webside og du må av sikkerhetsmessige årsaker kunne fremskaffe bevis for din tilknytning til leveringsadressen.

Tja, jeg bor på Filippinene, men er i Norge 3 mndr i året. Uansett, norske lover slår ihjel alt annet webbutikker måtte finne på av egne regler. Har jeg rett på å få igjen mva så kan ikke pixmania finne på egne regler som sier at de ikke betaler tilbake mva.

Tviler på de har noen "plikt" til å styre med MVA. i sånne tilfeller som mer minner om transit elns.

Pixmania tar seg av norsk MVA når pakken sendes/leveres i Norge. Er jo derfor vi kan bestille varer for tusenvis av kroner, uten å måtte tenke på moms (slik man må ta høyde for ved andre utenlands-kjøp)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann. Jeg bestilte for litt siden 3 deler fra pixmania. Det ble delt opp i 2 pakker , og sendt (på faktura står riktig leveringsadresse). Pakkene dukker opp 2 dager senere, men på feil adresse(faktura adressen). Navn og sånn er det samme. Jeg ringer dem for å få frakten for videresending dekket, men dette var ikke så lett. Jeg MÅ returnere pakken til dem, for så å få den kjørt ut igjen. Dette var de klinkende klare på. Har de rett til dette? Er jo ikke riktig at jeg må betale frakt for videresending av begge pakkene på nytt vel?

Hjelp hadde vært fint!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fælt så på hugget vi var Ninja? Det ropes & etterlyses i diverse tråder om at nettbutikkenes support/kundeservice må bli mer synlige i forumet, men når de vel stikker hodet frem, sables de ned.

Forøvrig er jo ikke sikkert den aktuelle saken er så stright-forward som det gis inntrykk av. Tror få, om ingen nettbutikker uten videre sender deg en sjekk på 300 kroner elns. fordi du hevder å ha videresendt noen pakker for egen regning?

Lenke til kommentar
Min mening er altså at de bør fikse den "vanlige" supporten før de sender noen til å delta på et forum.

Nå fikk jo Iwwy svar fra den "vanlige" supporten; å returner pakkene

At Anna sier seg villig til å gi saken en second_opinion etter å ha lest fremstillingen her inne, er jo bare positivt :)

Er vel to mulige scenarioer som kan ha forårsaket denne saken;

1)

Kunden har flyttet, men glemmer å oppdatere konto-opplysninger i nettbutikken, og da blir varer sendt til gammel addresse. (kunden må ta dette på sin kappe og stå for evt. meromkostninger til videreforsendelse)

2)

Kunden bestiller faktisk levering til annen addresse i utsjekking-prosessen, men nettbutikken/systemet failer å fange opp dette når varen omsider sendes. (nettbutikken må stå for merutgiftene ved retur/ny forsendelse)

Lenke til kommentar

Er jo ikke sikkert det blir en annen løsning ved second-opinion, ergo = første avgjørelsen var riktig.

Til spm. ditt, jeg kjenner ikke suport/kundeservice virksomhet fra innsiden, men er vel kanskje ikke uvanlig at det evt. finnes forskjellige myndighets/besluttningsnivåer i hierarkiet?

Lenke til kommentar

Kjære kunde,

Jeg har nettopp lest anmeldelsen din angående Pixmania og beklager meget for uleiligheten i forbindelse med din ordre.

Dersom du ønsker å returnere en vare skal den sendes til Etterservicen. Vi informerer om at Pixmania har mulighet til å arrangere henting av produktet på kundens adresse, uten ytterligere omkostninger for kunden.

For å løse problemet ditt hurtigst mulig, er det viktig at du sender meg bestillingsnummeret ditt. Min e-mail er [email protected]

Med vennlig hilsen

Pixmania Kundeservice

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har lagt merke til Pixmania og omtalene de har fått her på forumet, og jeg må si at det må en god del forbedring til før jeg handler hos dem, selv om de ofte konkurrer vel og godt på pris i forhold til andre leverandører!

Kjære kunde

Jeg har nettopp lest anmeldelsen din angående Pixmania.

Jeg beklager over din dårlige opplevelse i forbindelse med nettsiden vår.

Skulle du ha ris eller ros ang. nettsiden vår, er du meget velkommen til å kontakte meg direkte via min epost, som er: [email protected]

Med vennlig hilsen

Anna

Pixmania

Lenke til kommentar

Eh, har de lagt inn atomatiske svar her eller?

Svarene/responsen virker i allefall litt "monotone" i formen hver gang

Faktisk såpass "provoserende" at jeg for min del lurer på om det virkelig er "Anna fra Pixmania" eller bare noen som holder narr? :roll:

Har HW.no dobbelsjekket identiteten til denne brukeren, sånn for sikkerhets skyld? :p

Lenke til kommentar

Dårlig erfaring med Pixmania. Bestilte en cpu-kjøler før jul, og etter tre måneder(!) med stadig utsatte leveringstider klarer de ikke fortelle meg om de i det hele tatt klarer å levere.

Får svar fra Pix&Meg som ser ut som de er skrevet av en autoreply, og som ikke svarer på det du spør om.

Endte med å kanselere hele bestillingen, spent på om jeg får igjen pengene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eh, har de lagt inn atomatiske svar her eller?

Svarene/responsen virker i allefall litt "monotone" i formen hver gang

Faktisk såpass "provoserende" at jeg for min del lurer på om det virkelig er "Anna fra Pixmania" eller bare noen som holder narr? :roll:

Har HW.no dobbelsjekket identiteten til denne brukeren, sånn for sikkerhets skyld? :p

Kjære kunde,

Jeg har lest anmedelsen din på dette forum og beklager hvis det tidligere svaret ikke har vært personlig nok.

For å kunne hjelpe deg med å løse et eventuelt utestående problem, trenger jeg da bestillingsnummeret ditt.

Skulle du ha annen feedback, er du naturligvis også velkommen til å sende dette direkte til meg.

Så snart jeg har dette, vil jeg se nærmere på din sak. Du er velkommen til å kontakte meg via : [email protected]

Jeg håper å høre fra deg,

Mvh

Anna

Lenke til kommentar

Kjære forumdeltaker,

Jeg registrerer at du har/hadde/kunne hatt en mening om oss/andre

Dersom du/familie/bekjente/venner og eller andre skulle ha positive/negative/likegyldige erfaringer om oss/andre, ta kontakt på [email protected]. Ikke ta kontakt med oss/andre på vanlig måte. Det vil ikke løse noe problem.

Jeg/vi/noen vil/ønsker/har lyst til å hjelpe deg.

Ta kontakt/ta ikke kontakt dersom du/familie/bekjente/venner og eller andre skulle ha spørsmål/svar.

Med vennlig/hyggelig og eller ordinær hilsen

Pix......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...