Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaring med Pixmania som leverandør?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De brukte da akkurat 10 dager på min sending, fra jeg betalte til jeg hentet pakke på postkontoret. Alt var bra pakket og jeg kunne ikke spore noen feil. Positivt overasket, men jeg er foreløpig glad at jeg slapp å sende noe i rutur, siden det er først og fremst det alle klager på med Pixmania. :)

Håper varen din ikke blir ødelagt da:)

Lenke til kommentar

Dere må holde dere langt unna Pixmania!

 

Bestilte en TV derfra for ca 3 uker siden, siden de var billigst. (Hehe - pris er IKKE alt). Det endte opp med at de brukte 8 dager på å finne ut at forsendelsen hadde hatt seg en tur rundt i Europa og hadde returnert til lageret. Avbestilte, og fikk igjen pengene(og ALDRI mer). (Dette er kortversjonen)

 

I løpet av denne perioden har jeg fått et forvirrende, og skremmende innblikk i en organisasjon som overhodet ikke fungerer. Gjennom eposter og telefoner har jeg snakket med folk som ikke aner hva kollegaene deres eller kundene deres driver med.

 

Det mest skremmende er språket på nettsiden deres - noen andre hardware-folk som har sett på det? Åh, herregud... Det fikk meg faktisk til å skrive følgende mail til webadmin:

 

"Pixmanias Website - an important comment to web-admin!

 

Hello. I was, untill recently, a Pixmania customer, buying some stuff from time to time.

 

I am not that anymore, for a number of reasons.. I have some experience from webdesign, webcontent, ad-writing and systems design, but that should not be the point here. Any customer could see huge and grave flaws in your overall web presentation, I think.

 

I think I could write for hours. About how difficult it is to find emailadresses (not everyone has a seperate email client program on their machine!). (Are the customers your enemies?) About how inconsistent the Your orders- page is. Most important: The language!!! Its so bad, I cant understand it. It has to be translated by a robot. I started studying some of the sentences today - they are tragic (in Norwegian)! and totally laughable.

 

Please, please hire somone to do a proper translation. Your website is turning people away. With this bad language people are thinking "What the...?" instead of "Thats a nice product". The graphics of your page is not bad, but FUNCTIONALITY is bad, and LANGUAGE is HORRIBLE.

 

Apart from that, I must mention some of my other frustrations, slow answering of emails, non-integrated systems, "Yes I shall fix this" (which has been fixed two days ago) -people who dont know ANYTHING about what others in your organization is doing, amateurish logistics, lefthand work all over the line. Either your databases are really bad, they dont talk to each other, or theres different systems in different countries. Or people are new in their jobs. But I must mention that people SEEM to be trying to do their best. Everyone has been nice and polite, but their IT support systems are working against them. Somebody has been trying to save a bit too much money(?).

 

Something which is giving a tragic impression to me as a customer. I cancelled my order and got my refund pretty quick(Thank you), but still 4 days later (today) I got this email from someone in your organization saying there was a problem with my adress, and that the delivery for that reason had to be postphoned (!!!). Who was this? Didnt he have access to the order database? Is that another robot?

 

Your making me wonder - how you got to be "Europes nr 1" - and how short time will pass before your not that anymore!

 

Regards,

Svipdag, Norway"

 

 

Dette er fremdeles bare kortversjonen!

 

Kan godt poste noen eksempler på det fabuløst dårlige språket på nettsiden deres, men det er bare å ta en titt selv.

 

Komplett leverte samme TV på 72 timer - 5% dyrere -verdt hver krone.

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Dere må holde dere langt unna Pixmania!

 

Bestilte en TV derfra for ca 3 uker siden, siden de var billigst. (Hehe - pris er IKKE alt). Det endte opp med at de brukte 8 dager på å finne ut at forsendelsen hadde hatt seg en tur rundt i Europa og hadde returnert til lageret. Avbestilte, og fikk igjen pengene(og ALDRI mer). (Dette er kortversjonen)

 

I løpet av denne perioden har jeg fått et forvirrende, og skremmende innblikk i en organisasjon som overhodet ikke fungerer. Gjennom eposter og telefoner har jeg snakket med folk som ikke aner hva kollegaene deres eller kundene deres driver med.

 

Det mest skremmende er språket på nettsiden deres - noen andre hardware-folk som har sett på det? Åh, herregud... Det fikk meg faktisk til å skrive følgende mail til webadmin:

 

"Pixmanias Website - an important comment to web-admin!

 

Hello. I was, untill recently, a Pixmania customer, buying some stuff from time to time.

 

I am not that anymore, for a number of reasons.. I have some experience from webdesign, webcontent, ad-writing and systems design, but that should not be the point here. Any customer could see huge and grave flaws in your overall web presentation, I think.

 

I think I could write for hours. About how difficult it is to find emailadresses (not everyone has a seperate email client program on their machine!). (Are the customers your enemies?) About how inconsistent the Your orders- page is. Most important: The language!!! Its so bad, I cant understand it. It has to be translated by a robot. I started studying some of the sentences today - they are tragic (in Norwegian)! and totally laughable.

 

Please, please hire somone to do a proper translation. Your website is turning people away. With this bad language people are thinking "What the...?" instead of "Thats a nice product". The graphics of your page is not bad, but FUNCTIONALITY is bad, and LANGUAGE is HORRIBLE.

 

Apart from that, I must mention some of my other frustrations, slow answering of emails, non-integrated systems, "Yes I shall fix this" (which has been fixed two days ago) -people who dont know ANYTHING about what others in your organization is doing, amateurish logistics, lefthand work all over the line. Either your databases are really bad, they dont talk to each other, or theres different systems in different countries. Or people are new in their jobs. But I must mention that people SEEM to be trying to do their best. Everyone has been nice and polite, but their IT support systems are working against them. Somebody has been trying to save a bit too much money(?).

 

Something which is giving a tragic impression to me as a customer. I cancelled my order and got my refund pretty quick(Thank you), but still 4 days later (today) I got this email from someone in your organization saying there was a problem with my adress, and that the delivery for that reason had to be postphoned (!!!). Who was this? Didnt he have access to the order database? Is that another robot?

 

Your making me wonder - how you got to be "Europes nr 1" - and how short time will pass before your not that anymore!

 

Regards,

Svipdag, Norway"

 

 

Dette er fremdeles bare kortversjonen!

 

Kan godt poste noen eksempler på det fabuløst dårlige språket på nettsiden deres, men det er bare å ta en titt selv.

 

Komplett leverte samme TV på 72 timer - 5% dyrere -verdt hver krone.

 

Ha en god natt!

Flott at noen skriver til dem og sier hvor dårlige de er!

Lenke til kommentar
De brukte da akkurat 10 dager på min sending, fra jeg betalte til jeg hentet pakke på postkontoret. Alt var bra pakket og jeg kunne ikke spore noen feil. Positivt overasket, men jeg er foreløpig glad at jeg slapp å sende noe i rutur, siden det er først og fremst det alle klager på med Pixmania. :)

 

Du måtte vel ikke betale noe mer en det som står oppført på siden dems?

Vurderer å kjøpe den samme spilleren selv

Lenke til kommentar
Dere må holde dere langt unna Pixmania!

 

Bestilte en TV derfra for ca 3 uker siden, siden de var billigst. (Hehe - pris er IKKE alt). Det endte opp med at de brukte 8 dager på å finne ut at forsendelsen hadde hatt seg en tur rundt i Europa og hadde returnert til lageret. Avbestilte, og fikk igjen pengene(og ALDRI mer). (Dette er kortversjonen)

 

I løpet av denne perioden har jeg fått et forvirrende, og skremmende innblikk i en organisasjon som overhodet ikke fungerer. Gjennom eposter og telefoner har jeg snakket med folk som ikke aner hva kollegaene deres eller kundene deres driver med.

 

Det mest skremmende er språket på nettsiden deres - noen andre hardware-folk som har sett på det? Åh, herregud... Det fikk meg faktisk til å skrive følgende mail til webadmin:

 

"Pixmanias Website - an important comment to web-admin!

 

Hello. I was, untill recently, a Pixmania customer, buying some stuff from time to time.

 

I am not that anymore, for a number of reasons.. I have some experience from webdesign, webcontent, ad-writing and systems design, but that should not be the point here. Any customer could see huge and grave flaws in your overall web presentation, I think.

 

I think I could write for hours. About how difficult it is to find emailadresses (not everyone has a seperate email client program on their machine!). (Are the customers your enemies?) About how inconsistent the Your orders- page is. Most important: The language!!! Its so bad, I cant understand it. It has to be translated by a robot. I started studying some of the sentences today - they are tragic (in Norwegian)! and totally laughable.

 

Please, please hire somone to do a proper translation. Your website is turning people away. With this bad language people are thinking "What the...?" instead of "Thats a nice product". The graphics of your page is not bad, but FUNCTIONALITY is bad, and LANGUAGE is HORRIBLE.

 

Apart from that, I must mention some of my other frustrations, slow answering of emails, non-integrated systems, "Yes I shall fix this" (which has been fixed two days ago) -people who dont know ANYTHING about what others in your organization is doing, amateurish logistics, lefthand work all over the line. Either your databases are really bad, they dont talk to each other, or theres different systems in different countries. Or people are new in their jobs. But I must mention that people SEEM to be trying to do their best. Everyone has been nice and polite, but their IT support systems are working against them. Somebody has been trying to save a bit too much money(?).

 

Something which is giving a tragic impression to me as a customer. I cancelled my order and got my refund pretty quick(Thank you), but still 4 days later (today) I got this email from someone in your organization saying there was a problem with my adress, and that the delivery for that reason had to be postphoned (!!!). Who was this? Didnt he have access to the order database? Is that another robot?

 

Your making me wonder - how you got to be "Europes nr 1" - and how short time will pass before your not that anymore!

 

Regards,

Svipdag, Norway"

 

 

Dette er fremdeles bare kortversjonen!

 

Kan godt poste noen eksempler på det fabuløst dårlige språket på nettsiden deres, men det er bare å ta en titt selv.

 

Komplett leverte samme TV på 72 timer - 5% dyrere -verdt hver krone.

 

Ha en god natt!

 

 

Kjære kunde.

 

Jeg har nettopp lest anmeldelsen din og jeg beklager virkelig at du har hatt en dårlig opplevelse i forbindelse med kjøpet på hjemmesiden vår.

Pixmania er et europeisk selskap som har lager og kontor i Frankrike.

 

Idet vi selger til 26 forskellige land, har vi derfor en oversettelses avdeling med tolker som oversetter tekniske beskrivelser, salgsbetingelser, oppdateringer på siden osv.

Pixmania setter stor pris på feedback fra våre kunder og hvis du du derfor oppdager feil på hjemmesiden, er du alltid meget velkommen til å kontakte meg så jeg hurtigst mulig kan be til den rette avdelingen om å få rettet opp på feilen.

 

Du er alltid velkommen til å sende ris eller ros via min e-mail-adresse som er: [email protected]

 

Jeg håper å høre fra deg...

 

Med vennlig hilsen

 

Anna

Pixmania

Lenke til kommentar
Idet vi selger til 26 forskellige land, har vi derfor en oversettelses avdeling med tolker som oversetter tekniske beskrivelser, salgsbetingelser, oppdateringer på siden osv.

 

Jeg håper å høre fra deg...

 

Med vennlig hilsen

 

Anna

Pixmania

 

Hei Anna. Du er tydeligvis et menneske. Da kan du kanskje ta deg et par minutter og lese igjennom PMs "norske" side. Finner en mengde merkelige uttrykk.

 

Kan ta noen eksempler.

I title: "Pixmania Norge - High Tech Butikken Online".

Salgstekst for et kamera "Gå for sikkerhet for ditt superbe kompakte digitalkamera med det vanntette huset"

Kamerabag: "Bring med deg, trygt bevart, ditt digitalkamera, refleks eller kompakt, under alle omstendigheter"

Generell julereklame: "Mens vi venter spendt på vinterutsalget 2010, kan du bruke tiden fornuftig og se våre julegave ideer. "

Kundekonto-info: "Pixmania Pro er e-commerce nettsiden til profesjonelle behov og tilbyr et stort utvalg av produkter og tjenester. Kundekonto rådgiver vil hjelpe deg når du handler og finne tilpassende løsninger til dine behov."

 

Har noen av dere virkelig lest gjennom dette, og godkjent det? Hvor mange jobber på deres "oversettelses avdeling"? Kan noen av de ordentlig norsk? Det bærer preg av å være maskinoversettelser, hele veien.

 

Sikkert ikke så mange andre som er så opptatt av språk, men dere lever jo av nettsiden deres. Og den bør være mye, mye bedre synes jeg.

 

SD

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg fått det jeg har bestilt herfra enda, men jeg må si jeg syns uansett leveransetidene er noe for lange :) Hadde jeg bestilt på ebay som jeg egentig planla hadde jeg trolig fått varene like fort.

Nå er ikke dette noe panikk for meg men jeg liker generelt å få det jeg bestiller forholdsvis fort. Så det blir nok min første og siste pixmania bestilling. Tror vi snakker ei uke siden jeg bestilte.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg fått det jeg har bestilt herfra enda, men jeg må si jeg syns uansett leveransetidene er noe for lange :) Hadde jeg bestilt på ebay som jeg egentig planla hadde jeg trolig fått varene like fort.

Nå er ikke dette noe panikk for meg men jeg liker generelt å få det jeg bestiller forholdsvis fort. Så det blir nok min første og siste pixmania bestilling. Tror vi snakker ei uke siden jeg bestilte.

Angre på at jeg også ikke kjøpte fra Ebay.. Mye bedre!

Lenke til kommentar
Godt det ordna seg. Eg kjem nok aldri til å handle frå Pixmania. Kundeservice er noko eg prioriterer høgt. Om eg må betale nokre kroner meir så er det heilt greit.

 

Hos Pixmania må du betale ekstra for servicen de andre gir gratis. "Stressfritt Kjøp Avtalen"? Skal det være forbundet med stress uten den avtalen altså? Regnes den inn i prisen blir det vel ikke så billig likevel.

Jeg bor i utlandet og ville ha mva refundert gjennom tollskjema signert på gardermoen, men nei, Pixmania refunderer ikke mva til utenlandsbosatte de. Skal krangle med dem om akkurat det, og gå så langt det er nødvendig for å få igjen mva'en for et par mobiler jeg kjøpte av dem. De andre webshoppene sender skjemaet med en gang du spør om det, Pixmania later som skjemaet og regelen ikke finnes. Så for meg var dette første og siste gang hos Pixmania. Alle de andre leverer dessuten mye raskere.

Lenke til kommentar

Sky unna pixmania. Det er et firma du kan få store problemer med om det blir problemer med noe du kjøper fra dem. Hardware.no burde fjerne dem fra listen sin.

 

De har en avtale som heter Stressfritt Kjøp Avtalen, kan dette være lovlig i norge? En har da vel krav på stressfritt kjøp uten å betale ekstra for det? Jeg glemte å trykke ut den avtalen og sendte mail til dem om at den skulle strykes. Vanskelig nok å finne mailen, og knappen står jo på automatisk så en må slå den av for å slippe unna dette Stressfritt Kjøp Avtalen tullet.

 

Bra priser på en del varer men regner med problemer om noe ikke virker. Har mest lyst til å benytte meg av returskjemaet uten å se på varene, men jeg får vel ta det som en lærepenge.

Lenke til kommentar

Gee... :shrug:

 

Om du glemmer å huke av stressfritt avtalen så er det din feil. Bor du i utlandet skulle du valgt det landet du bor i når du registrer deg så får du riktig mva til det landet du er i. Tror vi alle har skjønt at pixmania kan være vansklig angående kundeservice men her så er det jo rett og slett din egen feil.

 

Hardware.no, eller prisguiden.no, som har ansvaret har ikke noe med å stryke butikker fra listen da butikkene betaler for å komme på den "listen", så vidt jeg har forstått.

 

Og hvis du har så problemer med de produktene du fikk så bruk nå det returskjemaet før du kommer her å syter. Og da tenker jeg på den siste setningen din.

Lenke til kommentar
Leveringa er det vel ofte greit med. Bare be til hva enn du tror på at anlegget ikke havarerer og du må kjøre retur.

En ting er at det er knotete å sende ting tilbake ved retur, men siden Pixmania er EU-butikk så gjelder ikke Norske lover og regler mht forbrukerrettigheter og reklamasjon. En viktig ting å huske på hvis man kjøper ting av en viss verdi..

Har ikke lest lovene, men pixmania utgir seg for å være ifra norge med tanke på norsk tekst, kundeservice osv. så jeg syntes det er rart at de kan drive sånn hvis de ikke er inneforstått med norske forbruker rettigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...