Madskull Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei, jeg er en student som bor på hybel. Jeg er en stasjoner pc som jeg bruker et Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g kort for å få internet. Jeg får ca 50% signalstyrke med dette korte, å da går nettet utrolig tregt. Jeg får ikke lov tile å dra kabel, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre:( Så jeg har noen spørsmål: Kan jeg bruke en bærbar pc til å få nett på den stasjonere pc'en? Går det an å få tak i en ny antenne til korte, så jeg kanskje kan få litt bedre signal? Det er de to tingene jeg har tenkt på Håper dere har noen forslag til hva jeg kan gjøre:) Takker for alle svar! Hilsen Sigbjørn Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei Sigbjørn! Jeg har ikke peiling på hva du kan gjøre hvis du vil drive trådløst nettverk gjennom den bærbare maskinen. Går helt sikkert an, men jeg vet ikke hvordan du skal få det til. Men en ting er sikkert: Går det an å bytte antenne til nettverkskortet til en bedre en, så kan det anbefales å gjøre det. Men det spørs ikke om du egentlig har en god nok fra før. Men signalstyrken fra routeren til nettverkskortet har vanligvis ikke mye å si. Så lenge du har signal, så skal du ha brukbar kjapp internett. Med mindre signalstyrken er under 20%. Er det din egen nettverksrouter, eller er det en fellesrouter som flere naboer av deg bruker? Lenke til kommentar
Madskull Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Takk for svar så raskt! Har bare hørt at det går an;p Men, hvis jeg snur pc'en min og setter den høyt opp og setter antennen mot ruteren får jeg 70-90%, og da fungere nettet helt fint, men jeg kan jo ikke ha det sånn. Så jeg kan tenke meg at det er antennen som er dårlig. Men hvor kan jeg få tak i en ny antenne? Jeg legger merke til når jeg får 70-90% går det helt bra å sitte på nette. Endret 3. september 2009 av Madskull Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Da kan det nok være antennen. Men da må du nesten sjekke med en elektrokjede. Om du trenger nytt nettverkskort (som ikke er så dyrt) eller ny antenne. Lenke til kommentar
Madskull Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Okei:) Skal høre med Elkjøp i morgen:) Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Redman Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 hei. En enkel løsning kan være nettverkskort type USB, dette pluss USB kabelforlenger gjør at du kan "lete" etter dekning. Lenke til kommentar
Madskull Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Det kan godt være en god løsning:) Men jeg kjøper helelr http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302660, den har fått ganske bra karakter så skal gå for den. Takk for hjelpen alle sammen! Skal si ifra når jeg får den, å får testa den ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå