Gå til innhold

Ald.grense på nattklubber/barer i New York

andrvas

Anbefalte innlegg

Jeg og to kompiser skal til New York i midten av september, dessverre fyller han ene ikke 21 før i november, altså er det bare to av oss som er 21 (som er grensen for å kjøpe alkohol der borte). Noen som vet hvordan det er med inngang til diverse nattklubber og barer, må man være fylt 21 for å i det hele tatt komme inn, eller gjelder det kun ved kjøp av alkohol? Eller er aldersgrensene på klubber/barer mye høyere enn 21 uansett, slik det er mange plasser i norske byer f.eks? Et siste spørsmål, fungerer norsk førerkort som legimitasjon der borte, eller foretrekker de pass? På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass er det eneste gyldige legitimasjonen du har i utlandet. Innenfor Schengen er det ikke "nødvendig", men det er likevel mange som krever det. Schengen er vel utelukkende Europa tror jeg.

Altså, i USA er eneste gyldige legitimasjon Pass. Det er selvsagt mulig at de kan godta det på enkelte uteplasser og sånt, men de kan også la være.

Jeg vil også tro at du er nødt til å være 21 for å komme inn på uteplasser, men heller der er jeg ikke sikker. Jeg vet at de er enda mer nøye på aldersgrenser der borte enn det vi er her.

Lenke til kommentar

http://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol_laws_of_New_York

Drinking age

In response to the National Minimum Drinking Age Act in 1984, which reduced by up to 10% the federal highway funding of any state which did not have a minimum drinking age of 21, the New York Legislature raised the drinking age from 19 to 21, effective December 1, 1985. (The drinking age had been 18 for many years before the first raise in 1982.) Persons under 21 are prohibited from purchasing or possessing alcohol, from consuming alcohol in public but may in the privacy of their own homes with consent of a legal guardian, or from having a blood alcohol level of more than 0.02% while driving.

Lenke til kommentar
Vi er klar over aldersgrensen for å kjøpe/konsumere alkohol. Spørsmålet gjaldt om han ene stakkaren kan bli med oss inn på bar/klubb edru isteden for å sitte alene på hotellet (såklart er vi ikke så ondskapsfulle da, hehe).

Da jeg var i USA i sommer, var de veldig strenge med å sjekke legitimasjon når du skulle inn på utesteder. Dette var dog ikke i N.Y, da vi ikke var ute på byen når vi var der, men både i Florida, Las Vegas og i California var de veldig strenge. Når det gjelder hva som funker som legitimasjon, var det aldri noen som sa noe når vi viste førerkortet. Men norsk bankkort godtok de ikke..De sa at kun pass og førerkort var gyldig I.D. :) Greit å slippe å dra med seg passet på byen :)

Lenke til kommentar

Ja man må være 21 år, og man burde bruke Pass som legitimasjon. Evt en gyldig kopi av passet, så man slipper å miset passet i fylla. Hvis dere har tenkt til å bo på hosteller o.l pleier de fleste av hostellene å selge øl, og der er de ikke så nøye med aldersgrenser for å si det slik.

Endret av Om1kroN
Lenke til kommentar

Vi var ikke innom mange barer, men de vi dro på var det sjelden kontroll.

De er likevel helt nazi på leg.-sjekk i butikkene! Kompis av meg som er 42 år som ble legga opptil flere ganger når vi skulle handle øl i butikken. Og merk: øl-utsalget i NY er stengt på søndager mellom klokken 03:00 og 08:00! :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Som allerede nevnt, det er uansett 21 år på alle utestedet.

Og ja, haha. De er utrolig nøye på leg sjekk.

Vi kom inn på alle puber og fikk servering overalt, viste norsk førerkort som leg. Eneste plassen vi ikke kom inn var Pacha, men der var de ganske så rutinerte (holdt på å knekke førerkortet til kompisen min da de skulle sjekke om det var falskt, hehe). Tydeligvis ser de kun på årstall og bilde virker det som, da kompisen min som fremdeles mangler to måneder til 21 også viste sitt førerkort og fikk godkjent ;). Samtidig var det kun rundt 1/3 av plassene vi var innom som faktisk sjekket legimitasjon i det hele tatt, bare så det er sagt. Ble litt overrasket over akkurat dét, i.o.m vi befant oss i sentrale deler av byen under hele oppholdet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...