Gå til innhold

Mulig og oppnå 60 MIL i året ?

Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Anbefalte innlegg

Det blir nok med drømmen. Tjene 1 million i året, uten å jobbe. Hvis man vinner sånn 83 000 kr i måneden i 12 måneder flaxloddgreier, så kanskje.

Dette faller jo sammen i sin egen virkelighet. Å drive investeringer er ikke å jobbe da eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Å investere kan regnes som fritid visst man jobber men visst man bare holder på med det kalles det nok og jobbe.

Så visst man jobber 50% og investerer på fritiden kan investeringen kalles fritid.

Det er sikkert mange meninger om dette..... :p

Lenke til kommentar

Men da mener du at investeringen skal gi 1 million i avkastning pr. år, mens jobben kun er en bonus?

Hva du velger å kalle det spiller ingen rolle. Jeg kan godt kalle jobben min for fritid, siden jeg slipper unna hus og unger.

Hvis du skal sitte på fritiden, uten jobb og investere flere millioner, kommer du desverre til kort. Man må ha evne til å oppdatere seg i næringslivet om man skal investere i noe, og når det er snakk om flere millioner vil det være en fordel å dra i møter for å få ett innblikk i bedriften.

Skal du investere med millioner på "fritiden" kan man jo begynne med kjøp/utleie og salg av fast eiendom. Da jobber man med millionbeløp.

Lenke til kommentar
"Hvordan ble du så rik?"

Jo, nå skal du høre:

Jeg fikk en krone av faren min. Denne kjøpte jeg en seigmann for. Så dro jeg ut seigmannen så de ble dobbelt så lang og klippet den i to like store deler. Jeg solgte delene for 1 krone stykket.

Så kjøpte jeg to seigmenner. Disse dro jeg ut på samme måte og klippet dem av, og solgte dem for 1 krone stykket. Så kjøpte jeg 4 seigmenner som jeg spiste opp.

Også arvet jeg 12,4 millioner av bestefar.

Lenke til kommentar
... men da kan man jo få 20% mer en invisterte for 2 uker siden. ;)

Hvis du finner en måte å konsekvent få 20% avkastning på 2 uker kommer du til å tjene langt mer enn 60 mill i året. Men noen slik oppskrift finnes selvsagt ikke.

Hvis vi unntar de ekstreme tilfellene – dvs Trøim/topper i Pareto et al – kan jeg se for meg én mulig vei til såpass høy lønn: begynn å jobbe i en investeringsbank – London eller NY. Du tjener ikke stort til å begynne med. Det kommer seg litt etter hvert. Mest sannsynlig får du sparken omtrent når det skjer. Eller så sier du opp av frykt for hjerteinfarkt. Men noen holder ut. Og noen få av de som holder ut kommer høyt opp. Blir du høyt verdsatt MD eller bedre skal det være håp om å nå summen. Men du har ofret det meste annet.

Tre regler for å få en million på konto:

1: Tjen en million.

2: Ikke bruk den.

3: Det er ingen tredje regel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg og banden planlegger et kupp......skal visst være 4 mill i momspenger ;)

Noen hindre er det dog : 2 røvere med navn "Kongen" & "Knekten"....disse skal visst være notorisk i Oslos underverden ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg lurer på om det er mulig og nå 60 MIL i året ?

Det er 160 tusen KR per dag visst noen lurer.

Det hadde vært digg og ha da. :D

Ingenting er umulig. For å ha en slik lønn må man være eier eller medeier/partner i et større firma som følgelig gjør god business.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Står du på, og er litt smart, så er det null problem å tjene +/- en mill i året gjennom salg. Så er det vel bare å stappe inn alt man klarer i et godt fond? Med 50k i start, og 3k i måneden vil det ta 10 år å spare seg opp 1.173.230 kr, om man oppnår en avkastning på 18%. Etter 15 år har du sopa opp nesten 3 mill. Etter 20 år har du 7 mill.

Både 50k i start, 3k i måneden, og 18% i avkastning burde absolutt være mulig. Skagen Kon-Tiki feks har hatt en gjennomsnittlig avkastning på over 22% årlig siden de starta.

DET synes jeg høres ut som en god plan, og med mindre noen spotter noen åpenbare flaws i den, er det ihvertfall det jeg skal gjøre :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...