Ella2 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Vi har søkt om avløp/ utslipp i forbindelse med nybygd hytte, og skal kjøpe rør. Avløpet skal gå til 2 meter under laveste vannstand. Vet noen hva som egentlig menes med det. Er det 2 meter rett ut, ved fjøra sjø. Eller skal rørene ut der sjøen er 2 meter dyp (dette ved fjøra sjø)? Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) [ Endret 3. september 2009 av Ansats Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Er dette gråvann eller kloakk Lenke til kommentar
Ella2 Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Er dette gråvann eller kloakk Fra septik. Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ja da må rørledningen ut i sjøen ,jeg hvet ikke hvor langt,men her som jeg kommer fra er ca 50 meter og på dypt vann.Det :thumbup:røret må være i en lengde og så må det festes betonglodder på røret for å holde det på plass.Noen kommuner forlanger også en pumpetank rett etter septiktanken .Loddene er fordi at det kan dannes luftlommer i røret å da flyter det opp. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Anbefaler deg å ringe komunen din for å få konkrete svar fra dem siden dette er ganske strengt. Det kan fort bli litt misvisendes å spørre her inne siden forskriftene om utslipp varierer fra komune til komune. Laveste vannstand vil jeg tro er gjenomsnitlig nivå på fjøre sjø. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå