Gå til innhold

Klarer ikke å drikke proteiner ...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt "Weight gain Drink Mix, Muscle Juice" for en uke siden. Og det står på boksen at jeg må drikke den 30 min. før trening...det gjør jeg. Men da jeg drikker den blir jeg kvalm og mister energien til å trene. Blir lat og gidder ikke å trene.

Hva kan være grunnen til det?

Jeg brukte andre type proteiner for ca. ett år siden. Og da hadde jeg ingen problemer. Men så var jeg på sommerferie i en måned og har ikke trent siden. Gikk ned fra 86 kg til 79 på en måned. Begynte igjen for en uke siden, men kommer ikke i gang på grunn av den ny drinken.

Endret av osloru
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i den. Da jeg var motivert nok til og trene gjennom somemrferien så prøvde jeg meg på PF Big Mass Gainer-sjokolade smak. Den får meg til og brekke meg og jeg blir rett og slett dårlig av det. Så den ødela egentlig mye for meg på sett og hvis. Protein drikker er og har alltid vært ekkelt rett og slett. Har prøvd og blande med mye men når du begynner og brekke deg men bare må få den ned så går det for langt for meg. Du sier du blir kvalm etterpå bare? Vet ikke om det er smaken eller om det rett og slett abre er kroppen din som ikke liker det. Du kan jo prøve et annet merke i samma typen eller kanskje en annen smak.

Lenke til kommentar

Begynte selv å drikke protein i sommeren ettersom jeg begynte å trene skikkelig. Første slurken var rett og slett forferdelig. Jeg brukte sikkert 10-15 min før alt var nede. Slik gikk det i 1-2 uker før jeg etterhvert klarte å halvere tiden å ikke føle meg veldig kvalmen etterpå. Etter en måned gikk kvalmen vekk og nå går alt ned etter 3-4 slurker. Det er rett og slett en vanesak vil jeg si.

Lenke til kommentar

Ikke dra alt protein over samme kam da.

Jeg drikker 2 proteinshaker hver dag, men hvis det ikke hadde smakt godt eller akseptabelt ville jeg ikke gjort det. Jeg har prøvd en titalls varianter nå og et par av dem har vært forferdelige, med andre ord noe jeg kastet rett i søpla, mens de fleste er rett og slett virkelig gode.

Å lese dette er som å lese om de som syter over at de ikke klarer presse i seg tunfisk eller rå egg. Hvorfor i alle dager skal man tyne seg til det da?

ProZyme fra Tech Nutrition er helt klart det beste proteinet jeg har smakt til nå. Det er vel noe av det dyreste man finner også selv med rabatten man får fra Tech Nutrition, men jeg synes likevel det er verd det.

Nesten alle leverandører har smaksprøver du kan bestille slik at du kan prøve ulike typer og smaker før du bestemmer deg for et du liker.

Lenke til kommentar
Ikke dra alt protein over samme kam da.

Jeg drikker 2 proteinshaker hver dag, men hvis det ikke hadde smakt godt eller akseptabelt ville jeg ikke gjort det. Jeg har prøvd en titalls varianter nå og et par av dem har vært forferdelige, med andre ord noe jeg kastet rett i søpla, mens de fleste er rett og slett virkelig gode.

Å lese dette er som å lese om de som syter over at de ikke klarer presse i seg tunfisk eller rå egg. Hvorfor i alle dager skal man tyne seg til det da?

ProZyme fra Tech Nutrition er helt klart det beste proteinet jeg har smakt til nå. Det er vel noe av det dyreste man finner også selv med rabatten man får fra Tech Nutrition, men jeg synes likevel det er verd det.

Nesten alle leverandører har smaksprøver du kan bestille slik at du kan prøve ulike typer og smaker før du bestemmer deg for et du liker.

Smaken er god og jeg drikker proteiner lett. Problemene starter etter 10-15 minutter.

Lenke til kommentar
....så prøvde jeg meg på PF Big Mass Gainer-sjokolade smak. Den får meg til og brekke meg og jeg blir rett og slett dårlig av det. Så den ødela egentlig mye for meg på sett og hvis.

At du brekker deg ved å drikke Big Mass sjokolade høres ut som du er en av de såkalte "supertasters", 25% av europeere er supertasters. Selv så synes jeg big mass er veldig godt. Spesielt jordbærsmaken. En venn av meg sa det smakte som milkshake, og den er veldig veldig god, så jeg synes det er rart at du nesten brekker deg ved å drikke den. Kanskje du bare er en supertaster. Tviler på at du fikk en gammel bøtte utgått på dato og at du blandet det med melk (det bør blandes med vann).

Men "Brekke seg".. får meg til å svirre i tankegangen. Hvis du brekker deg ved big mass så tror jeg du er ganske nær ved å brekke deg ved milkhake også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men du omtaler Wight Gainer som proteindrikk ? Er ikke det for det meste karbs i en sånn en ? Uansett, prottiser får du best ved å spise fisk og kylling. Laks er grisegodt på loff, kyllingfillet og kjøttdeig kan brukes til alt.

Skal du bli stor anbefaler jeg kreatin, som er det eneste kosttilskuddet som egentlig har påvist noen effekt. Alt annet er bare tull man produserer for 1 kr kinoen og selger for 250 ganger så mye... bokstavelig talt.

Se filmen "Bigger, stronger, faster", så ser du hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Enig, et proteintilskudd burde iallefall være 80+ eller så er det en gainer.

Regner med at du har kjøpt et produkt med drittsmak på, bytt merke da.

TN sitt basic har grei smak og en grei pris VS kvaliteten.

ej-shop eller hva det heter har 5kg for 300kr nå eller hva det sto i mailen dems, men den brekker man seg av igjen og får laktosesjokk.

Nå er det ingenting som heter "drikk 30min før trening"

Du skal ha X gram pr dag, spise som en helt og drikke de grammene protein du ikke får ideg fra tilskuddet.

Dette inkluderer før, under og etter trening på en bulk.(uten om måltidene)

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg har mine egne erfaringer fra akkurat dette :p

Kjøpte "HigherWheyProtein" jordbær, faen den smakte ille! Løsningen: Blande ut de to anbefalte måleskjeene med lite vann (typisk 350 ml på 50g), lunka vann. Holde for nesen. Drikke alt i en sjau. Drikke litt vann etterpå og du er good to go!

"HigherWheyProtein", som jeg bruker nå smaker veldig annerledes med kaldt/lunka vann. Smaker "protein" av den med kaldt vann, mens med lunka vann er den faktisk ganske så akseptabel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...