Gå til innhold

[Løst]E620 eller 500D?

Anbefalte innlegg

Var på Elkjøp (gidder ikke å vente på posten osv. trenger det nå egentlig) så hadde de det kameraet jeg har tenkt på i noen uker, Olympus E-620 til 6500. Etter jeg leste noen gode tester og sett på noen andre Olympus kameraer så synes jeg det det var et godt valg. Men så ser jeg at de har et Canon EOS 500D til 6900. Så da begynte jeg å tvile litt.

Har drevet med mye foto før og kan mye om det grunnleggende. Har brukt både Canon og Olympus før. Så enkelt å greit spør jeg hvordan kamera jeg burde velge. Begge så jo bra ut, eneste jeg så på Olympus er jo at det ikke har HD video (blir ikke å bruke det mye, men det er nå litt kjipt), og på Canon var det den der skjermen som ikke kan vries.

Hvilken kamera burde jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har magefølse for dem begge :p

Edit: Snakket med fotolæren nå, han mener at Canon er bedre siden det har et bedre bruktmarked, men linser osv. Er det en ting man også kan se på? Er ganske sikker på at det blir flere Linser etterhvert.

Endret av Ritualz1
Lenke til kommentar

Det er min erfaring at fotolærere og fotografer velger Canon eller Nikon. Det er det de kjenner til best, og de kjenner heller ikke andre merker så godt.

Problemet er at de gjerne bruker utstyr i en helt annen prisklasse (og dermed kvalitet).

Hvis du ikke har tenkt å utvide med masse ekstra utstyr, og/eller kjøpe spesifikke objektiver, så vil jeg si at Olympus er det bedre alternativet. Jeg selv har EOS 30D og Olympus E-620; og jeg bruker E-620 mest. Det gir meg god bildekvalitet, selv med de billige kit-objektivene, har innebygd IS, fungerende live-view, en utvippbar skjerm (begge nyttige i makro-sammenheng) og mange gode og rimelige objektiver å velge mellom.

Tom

Lenke til kommentar

Det med et bra bruktmarked er faktisk et ganske godt poeng i mine øyne. Jeg handler stort sett alt mitt utstyr brukt, noe som fører til at jeg kan prøve mange forskjellige objektiver uten å tape noe særlig på det.

Men når det er sagt, så har E-620 mye som taler for seg også, så det gjelder å finne ut hvilke fordeler og ulemper som betyr mest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...