Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er kald kaffe farlig for kroppen?

Lucho Gonzalez

Anbefalte innlegg

Jeg synes kaffe smaker dritt, men jeg er avhenging av det.

det gir meg ekstra energi liksom og høy konsentrasjon på fotballbanen.

men det er vanskelig å drikke opp varm kaffe pga smaken, så jeg tenkte å la det fryse, også drikke det veldig kjapt, så jeg ikke merker smakken, liksom drikke det som bruss, men vet ikke om jeg får samme koffein som det er varm, eller er det ikke noe forsjell, men er det farlig for kroppen min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, men det e snakk om bare en kopp om dagen, ca 25-35 ml, jeg bare tar det fordi det innholder koffein, men liger det like mye koffein i energi driker og, eks: redbul og bateri+ osv fordi det er bedre å ta en red bul bare, men jeg tror det ligger mer koffein i kaffen

Eneste som er farlig med kaffe er koffeinoverdose om du overdriver inntaket.

http://www.klikk.no/helse/allmenn/article291339.ece

Lenke til kommentar

Jeg vet av flere som faktisk lager seg en kopp kaffe på kvelden før de legger seg, og drikker den kald når de våkner om morgenen. Eller... mer før de er våkne. :)

Men for meg er det som å banne i kirka. Kaffe skal være av kvalitet, og være varm. Men for all del, det er et fritt land (enn så lenge).

Lenke til kommentar

ja kald kaffe er farlig, når den blir kald skiller den ut giftstoffer som er svært skadelig for leveren din. gå til lege straks hvis du har drukket det. søk opp "hypokonder" på google så får du se de fatale følgene av å drikke kald kaffe.

ot: nei det er selvfølgelig ikke farlig. jeg styrter faktisk en kopp kald kaffe hver morgen for jeg har ikke tid til å lage ordentlig kaffe og pulverkaffe gidder jeg ikke drikke varm.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Det du kan gjøre hvis du skal ha den kald, er å kaldtrakte kaffen istedet for å kjøre den gjennom kaffetrakteren. Blir mindre garvesyrer. Bare bruk den samme mengden vann og kaffe i en bolle, sett i kjøleskapet og hell gjennom et kaffefilter når du skal den.

men jeg bruker vanlig kaffepulver, gold liksom. jeg bare varmer opp vann og tilsetter 2-3 t. kaffe

Lenke til kommentar

Kjøp en presskanne.

utstyr-presskanne.jpg

Fremfor å tilsette varmt vann tilsetter du kaldt vann. La kaffen trekke noen minutter før du skyver ned silen. gruffen presses til bunnen og du har kald kaffe.

Og det er ikke farlig nei. Personelig derimot er jeg avhengig av minst 4 kopper kaffe før jeg klarer å få ting til å fungere. Er jeg ekstra trøtt tilsetter jeg melk og 3 skjeer sukker. Koffein + sukker = Duracell kanin. Det er, inntil miksen renner ut.

Hm, er det farlig med for mye av den miksen? :hmm:

Lenke til kommentar
Kjøp en presskanne.

utstyr-presskanne.jpg

Fremfor å tilsette varmt vann tilsetter du kaldt vann. La kaffen trekke noen minutter før du skyver ned silen. gruffen presses til bunnen og du har kald kaffe.

Og det er ikke farlig nei. Personelig derimot er jeg avhengig av minst 4 kopper kaffe før jeg klarer å få ting til å fungere. Er jeg ekstra trøtt tilsetter jeg melk og 3 skjeer sukker. Koffein + sukker = Duracell kanin. Det er, inntil miksen renner ut.

Hm, er det farlig med for mye av den miksen? :hmm:

men kan jeg kan bare tilsette kald vann og lar det ligge i ca 30 min også drikke det, skjønte ikke va du mente med silen og guffen og de greiene. eller kan du forklare litt enklere,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...