Lucho Gonzalez Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg synes kaffe smaker dritt, men jeg er avhenging av det. det gir meg ekstra energi liksom og høy konsentrasjon på fotballbanen. men det er vanskelig å drikke opp varm kaffe pga smaken, så jeg tenkte å la det fryse, også drikke det veldig kjapt, så jeg ikke merker smakken, liksom drikke det som bruss, men vet ikke om jeg får samme koffein som det er varm, eller er det ikke noe forsjell, men er det farlig for kroppen min? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Er ikke farlig, nei. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hørt om iskaffe? Og nei det er ikke ferlig, pleier og bli vekket på sengen med en epspresso men klarer ikke få meg selv til og reise hodet og drikke den før den har blitt kald og da shoter jeg den ned, og vips så er jeg våken Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Eneste som er farlig med kaffe er koffeinoverdose om du overdriver inntaket. http://www.klikk.no/helse/allmenn/article291339.ece Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jaja, men hvis du bare tar e vanlig kaffekopp og lar den bli kald er ikke det et så stort problem Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 hmm, men det e snakk om bare en kopp om dagen, ca 25-35 ml, jeg bare tar det fordi det innholder koffein, men liger det like mye koffein i energi driker og, eks: redbul og bateri+ osv fordi det er bedre å ta en red bul bare, men jeg tror det ligger mer koffein i kaffen Eneste som er farlig med kaffe er koffeinoverdose om du overdriver inntaket. http://www.klikk.no/helse/allmenn/article291339.ece Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Kaffe er ihvertfall myyye sunnere enn Red Bull og Burn feks.. Inneholder ikke alt det sukkerskvipet og alle de andre kjemiske stoffene. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg vet av flere som faktisk lager seg en kopp kaffe på kvelden før de legger seg, og drikker den kald når de våkner om morgenen. Eller... mer før de er våkne. Men for meg er det som å banne i kirka. Kaffe skal være av kvalitet, og være varm. Men for all del, det er et fritt land (enn så lenge). Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Enig med JKJK, kaffe bør drikkes varm. Drikker til nøds kald/lunken kaffe når jeg har glemt den ut. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Ja, er ikke stor fan av kald kaffe, men funker greit når jeg må opp klokka 7 og har lagt meg kl 2-3 om natten. Da er det digg med en kald espresso som står på bordet det jeg sover Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Det du kan gjøre hvis du skal ha den kald, er å kaldtrakte kaffen istedet for å kjøre den gjennom kaffetrakteren. Blir mindre garvesyrer. Bare bruk den samme mengden vann og kaffe i en bolle, sett i kjøleskapet og hell gjennom et kaffefilter når du skal den. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 (endret) ja kald kaffe er farlig, når den blir kald skiller den ut giftstoffer som er svært skadelig for leveren din. gå til lege straks hvis du har drukket det. søk opp "hypokonder" på google så får du se de fatale følgene av å drikke kald kaffe. ot: nei det er selvfølgelig ikke farlig. jeg styrter faktisk en kopp kald kaffe hver morgen for jeg har ikke tid til å lage ordentlig kaffe og pulverkaffe gidder jeg ikke drikke varm. Endret 4. september 2009 av Henrik2k Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 6. september 2009 Forfatter Del Skrevet 6. september 2009 Det du kan gjøre hvis du skal ha den kald, er å kaldtrakte kaffen istedet for å kjøre den gjennom kaffetrakteren. Blir mindre garvesyrer. Bare bruk den samme mengden vann og kaffe i en bolle, sett i kjøleskapet og hell gjennom et kaffefilter når du skal den. men jeg bruker vanlig kaffepulver, gold liksom. jeg bare varmer opp vann og tilsetter 2-3 t. kaffe Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Kjøp en presskanne. Fremfor å tilsette varmt vann tilsetter du kaldt vann. La kaffen trekke noen minutter før du skyver ned silen. gruffen presses til bunnen og du har kald kaffe. Og det er ikke farlig nei. Personelig derimot er jeg avhengig av minst 4 kopper kaffe før jeg klarer å få ting til å fungere. Er jeg ekstra trøtt tilsetter jeg melk og 3 skjeer sukker. Koffein + sukker = Duracell kanin. Det er, inntil miksen renner ut. Hm, er det farlig med for mye av den miksen? Lenke til kommentar
Lucho Gonzalez Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Kjøp en presskanne. Fremfor å tilsette varmt vann tilsetter du kaldt vann. La kaffen trekke noen minutter før du skyver ned silen. gruffen presses til bunnen og du har kald kaffe. Og det er ikke farlig nei. Personelig derimot er jeg avhengig av minst 4 kopper kaffe før jeg klarer å få ting til å fungere. Er jeg ekstra trøtt tilsetter jeg melk og 3 skjeer sukker. Koffein + sukker = Duracell kanin. Det er, inntil miksen renner ut. Hm, er det farlig med for mye av den miksen? men kan jeg kan bare tilsette kald vann og lar det ligge i ca 30 min også drikke det, skjønte ikke va du mente med silen og guffen og de greiene. eller kan du forklare litt enklere, Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvis du heller en halv kopp kaffe i en skål med vaniljeis er det utrolig godt Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Du er nok ikkje avhengig. Koffein kan vere avhengighetskapende, men ikkje i same grad som t.d nikotin. Berre sørg for å sove nok du. Kaffe skal og bør vere til kos, ikkje bere fordi ein må drikke det. Endret 11. september 2009 av steffenz Lenke til kommentar
dredg Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Urk, jeg drikker over 1 liter kaffe hver eneste vakt jeg har på jobb, det tilsvarer jo ca. 10 bokser battery i følge den artikkelen. Hmmf! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Dersom de liker kaffe, så ikkje tenk på det ein gong. Det er mykje farlegere å gå å bekymre seg for alt, istedet for å berre gjere det som gleder deg utan å tenkje for mykje over det. Eg óg drikk mykje kaffe. Kanskje eg blir overkjørt idag, då har eg hatt min siste kopp. Lenke til kommentar
livingman Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 hei hallo. er beggynt og få smaken på kaffe. men lurer på om det er farligt og drikke det? er det noen kjente problemer med og drikke kaffe vær dag hele livet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå