Alompi Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hei! Jeg har funnet ut at jeg interresserer meg for afrika og afrika-situasjonen. Vet noen om filmer som omhandler dette? På forhånd takk Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Tears of The Sun Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Den har jeg sett! Har også sett Blood Diamond, Last King of Scotland og Lord of War ( Litt om Afrika der ) Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) Shooting Dogs Fantastisk stykke film! Endret 3. september 2009 av Levaiathan Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Linken gikk til en helt annen film. Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Linken gikk til en helt annen film. haha, sorry, fikk visst ikke kopiert IMDb-linken:P Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ettersom Afrika har flere mangeartede situasjoner, og ikke bare én, gjenspeiler mine tips dette: Bopha! Tsotsi Hotel Rwanda Out of Africa Cry Freedom Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Blood Diamond Du burde lese mer nøye: Den har jeg sett! Har også sett Blood Diamond, Last King of Scotland og Lord of War ( Litt om Afrika der ) Jeg kan også tipse om Ceddo. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Hotel Rwanda anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ettersom Afrika har flere mangeartede situasjoner, og ikke bare én, gjenspeiler mine tips dette: Bopha! Tsotsi Hotel Rwanda Out of Africa Cry Freedom Mange gode der! Legger til Lawrence Of Arabia fra 1962 som sier mye om kulturforskjeller allerede den gang. Men det finnes også mange flere, som ikke ikke minst viser hvilken påvirkninger den vestlige verden har bidratt med. Spielbergs Amistad tar også for seg noe av dette og forteller noe om de konfliktene som finnes mellom spesielt det afrikanske kontinent og resten av verden. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 (endret) City of God kan vel anbefales og Catch a Fire kanskje Se filmen hos Youtube edit: :!: glemte at City of God foregikk der Endret 3. september 2009 av Tord93 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 City of God foregår i Sør-Amerika, ikke Afrika. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Og Lawrence of Arabia foregår såklart i Arabia, selv om de er en svipptur innom Egypt. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Og Lawrence of Arabia foregår såklart i Arabia, selv om de er en svipptur innom Egypt. Har du sett filmen? Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Darwin's Nightmare er en god men trist dokumentar om området rundt Victoria sjøen. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Ja, og det er defintivt en langt mer arabisk historie enn en afrikansk en. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Filmen Australia er spilt inn i Afrika, og tar sted der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå