Han Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Har satt opp eitt forslag til ny pc som kom på ca 4300kr. Trenger nytt hk, pcu, grafikk, psu. Oppsettet mitt finnes her: https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=103890 Maskinen skal primært være til gaming o.l, men ikke nødvendigvis de mest krevende titlene. Går myke på RPGer og strategi uten at eg er for kravstor på korleis det ser ut. Er det nokon som har tips til korleis denne kan bli betre? Kan gjerne spytte inn nokre ekstra hundrelapper dersom det gir god verdi. Lurer også litt på PSU. Har eitt 350Ws AOPEN PSU allerede, men har satt opp nytt PSU da eg er usikker på om denne er god nok til det nye oppsettet, har i tillegg 3 SATA-disker allerede. Nokre tips? Han Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 du må nok opp i 450W her ja.. amd prosessoren krever sitt samt skjermkort. Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Veldig lite å si på dette, meget god verdi for pengene. Hvis du spiller i 1680x1050 eller mindre kan du spare noen kroner på å kjøpe et 512MB versjon av 4870. Dette er en kalkulator som lar deg se hvor krafig PSU du trenger. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Om det er bra det oppsettet du har der kommer litt an på flere ting. Du kan godt gjøre det rimeliger og ha samme ytelse, f.eks slik Eller du kan få det til å yte bedre uten å betale mer, legg til 4890 der og du er på samme pris som du startet , men yter bedre i spill. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 faen.. med den sjekklista hos antec så har jeg 100W for lite på min pc.. offa meg.. kanskje kjøpa ny psu Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Om det er bra det oppsettet du har der kommer litt an på flere ting. Du kan godt gjøre det rimeliger og ha samme ytelse, f.eks slik Eller du kan få det til å yte bedre uten å betale mer, legg til 4890 der og du er på samme pris som du startet , men yter bedre i spill. Han burde legge minst 700kr i et hovedkort mener nå jeg. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 nå prater du litt tull, ønskeer han CF så er det kortet han satte opp meget bra, men borsett fra crosffirestøtte er det absulutt ingen svakhter mellom de 2 brikksettene. De klokker like bra, de har nok tilkoblinger. Grunnen til at jeg ser lite nytte for den ekstra muligheten crofire gir her er rett og slett at da må han også ha bedre psu. Dersom han skal bruke noen hundre mer her, så bør dt være på en større psu, ca 700w, da har han en rigg som støtter mulighet for 2 x 4870, cpu phII720 er kraftig nok til å støtte det. Men slik det står nå er det bortkasta penger det hovedkortet, eller ser du noen features det hovedkortet har som ikke 780g chipsettet har. 780g chipsettet er grundig testet rund over alt på nettet og det er stort sett kun possitive reviews. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå