bamsefar Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har Telenor gått helt av skaftet eller? I følge Itavisen så skal alle i Longyearbyen få VDSL. Og dette er det Telenor som finner på. Å bygge ut en stakkars sentral her og dær i landet, er for mye, men å legge en fiberoptisk kabel, på havets bunn er liksom greit?! Er dette en spøk eller hva?! Hvis det er spøk så var den faktisk ganske god, hvis ikke må noen banke litt vett inn i Telenor Networks. Må jo koste hundrevis ganger mer å legge den kabelen enn å bygge ut ett par viktige sentraler i landet. Hvis Telenor virkelig har tenkt å gjøre dette så sier jeg bare at jeg misunner hver eneste svalbardværing! Herregud hvor urettferdig. Her sliter jeg med pinglete 720/128 og her skal de få opptil 55Mbit opp og ned. Litt rart når man tenker på den hastigheten. Telenor nektet Firstmile å gi 10000/10000 men for de å gi 5,5 ganger mer er liksom helt ålreit?! Hvis Longyearbyen får kan de også begynne å utbygge resten av landet etterpå. Og jeg gir en svarte fiskF i om hva Longyearbyen har eller ikke har. Urettferdig er det uansett. Så det så! JEG VIL HA VDSL! God 17.Mai folkens Lenke til kommentar
Phreak^ Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Må være en jævla spøk... blei nesten irriter her jeg sitter med 384/128 linje jeg Lenke til kommentar
Lch Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Dette er en kjempedupe! http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=114781 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=114688 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=110985 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=111800 Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 La nå ispinnene få kose seg med VDSL. Dette er forresten tatt opp i flere andre tråder... Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Har Telenor gått helt av skaftet eller? I følge Itavisen så skal alle i Longyearbyen få VDSL. Og dette er det Telenor som finner på. Å bygge ut en stakkars sentral her og dær i landet, er for mye, men å legge en fiberoptisk kabel, på havets bunn er liksom greit?! Er dette en spøk eller hva?! Hvis det er spøk så var den faktisk ganske god, hvis ikke må noen banke litt vett inn i Telenor Networks. Må jo koste hundrevis ganger mer å legge den kabelen enn å bygge ut ett par viktige sentraler i landet. Hvis Telenor virkelig har tenkt å gjøre dette så sier jeg bare at jeg misunner hver eneste svalbardværing! Herregud hvor urettferdig. Her sliter jeg med pinglete 720/128 og her skal de få opptil 55Mbit opp og ned. Litt rart når man tenker på den hastigheten. Telenor nektet Firstmile å gi 10000/10000 men for de å gi 5,5 ganger mer er liksom helt ålreit?! Hvis Longyearbyen får kan de også begynne å utbygge resten av landet etterpå. Og jeg gir en svarte fiskF i om hva Longyearbyen har eller ikke har. Urettferdig er det uansett. Så det så! JEG VIL HA VDSL! God 17.Mai folkens er like misunnelig jeg som deg, men du må nok lese litt mer før du slenger ut masse rart. De legger ikke ned kabel bare for VDSL, det er for noe satelitt anlegg som trenger litt raskere forbindelse. Så da kan man like godt bygge ut sikkelig for VDSL mens man er i gang og. Nettverket som skal til er tross alt mindre enn TG sitt 8) , ikke veldig folksomt der oppe i nord... Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hehe... Dere tror kanskje at det er fordi at folk skal få høyhastighets internett der oppe. Da tar dere skammelig feil. Riktignok får vel også folk det, i hvert fall UNIS, skole, osv. Grunnen til at det trekkes fiber er fordi det er mye satelittdata som skal kunne sendes til fastlandet. Telenor har en del greier stående på Svalbard. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hehe...Dere tror kanskje at det er fordi at folk skal få høyhastighets internett der oppe. Da tar dere skammelig feil. Riktignok får vel også folk det, i hvert fall UNIS, skole, osv. Grunnen til at det trekkes fiber er fordi det er mye satelittdata som skal kunne sendes til fastlandet. Telenor har en del greier stående på Svalbard. NASA bruker faktisk mange av disse "tallerkene" til å hente ned data fra sine satelitter, og deretter sende de via kabel til USA. Passer visstnok veldig bra å ha noen paraboler så langt nord. Ikke er de til så stor sjenanse eller. Jeg så de knapt da jeg var der... Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 herregud jeg blir så forbanna på slike unger som mange av dere er..... som sitter og suttrer og griner for at andre kan få vdsl , shdsl +++ Jeg sitter selv på isdn, men jeg griner / klager ikke på det. Og til dere som har adsl/sdsl istedet for å grine så sinnsykt, oppgrader linjene deres max eller hold kjeft! Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 herregud jeg blir så forbanna på slike unger som mange av dere er..... som sitter og suttrer og griner for at andre kan få vdsl , shdsl +++Jeg sitter selv på isdn, men jeg griner / klager ikke på det. Og til dere som har adsl/sdsl istedet for å grine så sinnsykt, oppgrader linjene deres max eller hold kjeft! du burde grine og klage, isdn suger. og JA jeg har oppgradert linja mi maks, 1mbit er hva stjelenor gir meg hva **** skal dem med 55mbit der oppe da ?!? har jo ikke strøm engang der, enda mindre pcer. gi MEG vdsl, så skal jeg ikke klage. idiotisk. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 gi MEG vdsl, så skal jeg ikke klage. idiotisk. Nå må du forstå at hele verden ikke spinner seg rundt om DU har VDSL eller ikke din egosentriske syter. Har du lyst på VDSL så får du flytte til Svalbard, da slipper du mva samtidig. Lenke til kommentar
christt Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 USA (NASA eller noe) reddet visst en satelitt en gang via Svalbard. Den hadde kommet ut av bane og de klarte å styre den inn igjen via antenner på Svalbard. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Siden det er Telenor som går ut med det her, så får dem sikkert en download limit på 1GB der oppe. Synes det er greit at folk i nord skal få noen goder også jeg Har 2mbps fra Nextgentel og har fått downloada det meste jeg trenger egentlig,så jeg klager i hvertfall ikke. Spørs hva prisen på VDSL blir der da.. Lenke til kommentar
rudolfrock Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 kult for dem da det er jo sikkert ikke såå mye å gjøre der, så blir sikkert morro å få så rask internett. hva med å glede seg litt på andres vegne noen ganger istedet for å klage for at DU ikke får absolutt alt du vil ha? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 gi MEG vdsl, så skal jeg ikke klage. idiotisk. Nå må du forstå at hele verden ikke spinner seg rundt om DU har VDSL eller ikke din egosentriske syter. Hør! Hør! Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Tror telenor burde tenke på andre ting jeg...kanskje få en litt bedre ADSL ordning her til lands for den suger mildt sagt. Vil ikke hatt telenor ADSL om noen så kasta det etter meg. Før var det alltid sånn at de stedene med flest inntreserte fikk bredbånd først, nå tar de de mest øde stedene de kan finne, å bygger ut der! Lenke til kommentar
qingan Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Selv om et par stykker allerede har satt electr0n og bamsefar på plass, vil jeg fortsatt skrive et innlegg rettet mot dem, siden jeg ble så heftig provosert av innleggene deres. Til Electr0n og bamsefar: Telenor kommer bare til å bygge ut ting som vil lønne seg økonomisk, og i dette tilfellet er Svalbard svært gunstig pga. overføringen av satelitt-data. Det virker som om VDSL er den viktigste tingen i livene deres. Men la meg fortelle dere noe, man har ikke krav på VDSL. Og electr0n, ikke kom her og syt over telenor-linja di, skift adsl-leverandør og kjøp raskere linje eller hold kjeft. Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Er det ingen som lurer på hvem som skal betale linja da? Regner med at det blir oss her på fastlandet :wink: akkurat som bilistene her på østlandet betaler byggingen av en bro over til en liten øy på vestlandet hvor det bor 30 stykker :-? Synes egentlig det er greit at de får vdsl oppi isøde bare ikke Telenor lar oss betale regninga... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 herregud jeg blir så forbanna på slike unger som mange av dere er..... som sitter og suttrer og griner for at andre kan få vdsl , shdsl +++Jeg sitter selv på isdn, men jeg griner / klager ikke på det. Og til dere som har adsl/sdsl istedet for å grine så sinnsykt, oppgrader linjene deres max eller hold kjeft! Akkurat som jeg skulle sagt det selv! Jeg sitter også med samme linje som du, så jeg har lært og godta det. Og jeg unner alle på Svalbard VDSL uten og blunke! Lenke til kommentar
volumone Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 akkurat som bilistene her på østlandet betaler byggingen av en bro over til en liten øy på vestlandet hvor det bor 30 stykker :-? Ja også er det oss skatteytende vestlendingene som betaler den fordømte operaen i Oslo. Og bare for å si det slik: De fleste broer og tuneller her på vestlandet har bomstasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå